Miten kertoa työhakemuksessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työnhaku päällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työnhaku päällä

Vieras
Pitäis väsätä työhakemusta näin vuoden kotona oleilun jälkeen. Aiempi työsuhde loppui siis määräaikaisena vuosi sitten, minkä päälle oon heti viettänyt äitiyslomaa. Perhesuhteiden ymppääminen ei liene kovin suurta plussaa työhakemuksessa, joten miten ilmaisen näppärästi tuon vuoden aukon töiden suhteen? Pakko tuosta on kai jotain kirjoittaa, ettei näytä siltä, että olisin ollut työttämänä tai lusmuilemassa vuoden vai mitä mieltä olette?

Ajattelin tälläistä lausetta: "Syksyllä päättynyt äitiyslomani on tehnyt työnhaun sekä työelämään palaamisen minulle nyt ajankohtaiseksi. " Onkohan tämä riittävä selvitys? Kaipaako hakemus muuta selitystä tuosta vuoden työtauosta vai tarviiko tälläistä ollenkaan?

Entä sopiiko sihteerin paikkaa haettaessa omaperäinen aloitus vai pitäisikö olla tylsän tavallinen tai virallinen? Mielipiteitä?

Niin, yleensä CV:ssä mainitaan työt/harjoittelut yms. jotka olennaisesti ovat kartuttaneet osaamistasi. Esim. joku parin viikon kurssi/työ ei normaalisti kuulu siihen, paitsi jos se on vaikka joku ammatillisesti tärkeä projekti.

Työnantajat tuskin pitävät ammatillisesti tärkeänä projektina sitä, että olet ollut vuoden poissa työelämästä hoitamassa vauvaa (valitettavasti...).

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos laittais cv:hen vaikka lasten syntymävuodet, niin siitä vois jo päätellä. Ei tarttis kirjoittaa sitten esikseen mihinkään.

mä voisinkin täyttää tulevaisuudessa cv:ni viiden lapseni tiedoilla, heruiskohan töitä? ;)

Mulla luki historiassa hoitovapaa ja sitä kyllä yksi haastattelija kysyikin että missä olen ollut tähän asti edellisen työn loppumisen jälkeen. Sanoin reilusti ja sain paikan. Ei sitä pomoa haitannu mitenkään että olen ollu kotona ja lapsi löytyy.

Yhteistyössä