Miten kertoa raskaudesta tapailemalleni miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tilanne on nyt siis niin traaginen, että sain tietää muutama viikko sitten olevani raskaana, nyt viikkoja siis jo 12. Olen tapaillut tässä kuukauden päivät miestä melko aktiivisesti, joten olisi varmastikin melkoisen fiksua pamauttaa raskausuutinen pöytään.

Paras puolihan tässä on, että en ole raskaana tälle uudelle miehelle, vaan koko juttu on saanut alkunsa edellisen suhteen lopussa. Ymmärrän kyllä, että tämä uusi tyyppi ei varmasti asiasta innostu, mutta miten ilmaisisin asian vähiten ikävästi?

Sanoisin suoraan. Että sain juuri tietää olevani raskaana, ja lapsi on ilmeisesti entisen poikaystäväni lapsi.

Onhan näitä tapauksia nähty. Ymmärrän, jos mies ei halua enää tavata, mutta ymmärrän myös jos mies on sitä mieltä, että raskautesi ei ole syy suhteen lopettamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja älä viivyttele:
Aiotko pitää lapsen?
Älä viivyttele, vaan olis paras kertoa heti kaikille osapuolille.

Mulla on kyllä sellainen elämäntilanne, että tuntuisi epäeettiseltä olla lasta pitämättä. En mä tästä nyt järkyttävän onnessani ole, mutta ei lapsen tulo mikään kaaoskaan ole.

Kerron siis tilanteesta asap osapuolille, se on selvää. Asian sanominen ääneen vain konkretisoi ikävästi koko jutun.

no et varmasti ole ensimmäinen joka odottaa vauvaa eksälle, kannattaa kertoa asiat niinkuin ne on ja miehet tekevät sitten kumpikin omat päätöksensä... toivottavasti ajan kanssa alat iloita raskaudestasi ja asiat järjestyvät muutenkin.