miten kertoa kolmasluokkalaiselle mitä tarkoittaa seksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä minä sanoisin minkä ikäiselle hyvänsä juuri niin kuin asia on, pelkistetysti kuitenkin.
Rakkauden osoitusta, hyvänäpitämistä, suutelemista ja joskus lastentekoa. Aikuisten juttuja.
Kuten kerroin pojalleni kun 6-vuotiaana kysyi miten vauvoja tehdään: mies laittaa pippelin naisen pimppaan ja sitten ne vauvasiemenpussit tyhjenee.
Poika oli ihan tyytyväinen selitykseen.
Seksi ei ole lapsille mystistä eikä kiinnostavaa jossei siitä sitä tehdä.

[QUOTE="vieras";23363833]Kyllä minä sanoisin minkä ikäiselle hyvänsä juuri niin kuin asia on, pelkistetysti kuitenkin.
Rakkauden osoitusta, hyvänäpitämistä, suutelemista ja joskus lastentekoa. Aikuisten juttuja.
Kuten kerroin pojalleni kun 6-vuotiaana kysyi miten vauvoja tehdään: mies laittaa pippelin naisen pimppaan ja sitten ne vauvasiemenpussit tyhjenee.
Poika oli ihan tyytyväinen selitykseen.
Seksi ei ole lapsille mystistä eikä kiinnostavaa jossei siitä sitä tehdä.[/QUOTE]

Minä kerroin omalle 6v. miten vauvat saavat alkunsa näin: Isä antaa siemenen, äiti antaa siemenen ja niistä kasvaa äidin vatsassa vauva. Tieto riitti 6- vuotiaalle hyvin.

[QUOTE="vieras";23363895]Minä kerroin omalle 6v. miten vauvat saavat alkunsa näin: Isä antaa siemenen, äiti antaa siemenen ja niistä kasvaa äidin vatsassa vauva. Tieto riitti 6- vuotiaalle hyvin.[/QUOTE]

Kyllä varmasti riitti. Kerroit siis saman kuin minäkin, jätit vain kertomatta miten ne siemenet annetaan. Tapoja on monia, yhtä hyviä.

Tuonikäisen ei tarvitse tietää seksistä vielä mitään. Pikkuauto käteen ja sillä leikkimään, tuonikäisten kuuluu leikkiä pikkuautoilla, jääköön seksitietämys vanhemmalle iälle.

Yhteistyössä