miten kertoa ex että on jonkun kanssa yhdessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
tai siis pitääkö sitä sen kummemmin kertoa...
kun mie aatteline t on kait se ihan reilua kertoa naamatusten mutta miten sen asian ottaa esille... no eilen kyl ex kävi viemässä erohakemuksen (ollaan asuttu erillämme 6kk) mie en oo saanu aikaseks viedä hakemusta kun ei oo ollu rahaa.. ja sitte oon vaan unohtanut ja lopulta hävitin sen lomakkeenjonnekkin, en oo vielkään löytäny... mut nyt siis ero vireiilä..
mutta miten kertoa toiselle että olen yhdessä jonkun kanssa, varsinkin kun ex tuntee tämän miehen...

on yhteinen lapsi, alle 2v. joten eipä oo ehkä kertomassa vielä
ja jotenkin tuntuis reilulta etä mä sen kertoisin, eikä niin että kuulee jostain muualta...
ja siis siksi tätä miein että ero tapahtui mun halusta, tosin siihen ei liittynyt toista miestä tai muuta sellaista.. mutta exälle se oli tosi kova paikka..

Alkuperäinen kirjoittaja help:
ja jotenkin tuntuis reilulta etä mä sen kertoisin, eikä niin että kuulee jostain muualta...
ja siis siksi tätä miein että ero tapahtui mun halusta, tosin siihen ei liittynyt toista miestä tai muuta sellaista.. mutta exälle se oli tosi kova paikka..

Meillä oli aikanaan sama tilanne. Kerroin exälle, että kuvioissa on nyt uusi mies. Siinä mielessä tilanne oli minulle helppo, kun eksä oli kerennyt kokeilla erossaolovuoden aikana hynttyitä yhteen muutaman naisen kanssa. Tilanne olisi ollut toinen, jos hän olisi itkenyt jatkuvasti perääni, silloin kertominen ei varmaankaan olisi ollut niin helppoa.. Tai jos uusi mies olisi ollut kuvioissa heti eron jälkeen, aikaa meni kuitenkin noin vuosi, ennekuin uusi rinnalle löytyi.

tuntuu vaan jotenkin tylyltä jos kuulee sen esim mun äitiltä tai entisiltä duunikavereilta... on siis hyvissä väleissä mun suvun kanssa ja käy esim siskolla ja äitillä kylässä joten väistämättä sen sitte kuulee jostain, en vaan nyt keksi miten aloittaa se kertominen kun en mie jotenkin vaan osaa soittaa ja sanoa et hei, arvaas mitä...

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Alkuperäinen kirjoittaja help:

Meillä oli aikanaan sama tilanne. Kerroin exälle, että kuvioissa on nyt uusi mies. Siinä mielessä tilanne oli minulle helppo, kun eksä oli kerennyt kokeilla erossaolovuoden aikana hynttyitä yhteen muutaman naisen kanssa. Tilanne olisi ollut toinen, jos hän olisi itkenyt jatkuvasti perääni, silloin kertominen ei varmaankaan olisi ollut niin helppoa.. Tai jos uusi mies olisi ollut kuvioissa heti eron jälkeen, aikaa meni kuitenkin noin vuosi, ennekuin uusi rinnalle löytyi.

mä en tiiä onko exällä ollu ketään muuta tässä, ja välitkin on ollu aika jäässä tossa alussa, joten siksikin haluaisin hoitaa tän silleen fiksusti ettei tosissaan vaikuta isän ja lapsen tapaamisiin etc.

Varmaan pysys välit parempana jos suoraan reilusti ite kerrot. Tulee muuten olo että seläntakana puuhastelet, vaikka ei enää sun asiat hälle kuulukkaan. Kuitenkin teillä on yhteinen lapsi, joten onhan lapsen isän mukava tietää kenen kanssa hänen lapsensa on tekemisissä.
Miten olis jos sanot ihan vaan että nyt on tullu sulla se aika et olet alkanu siirtyä eteenpäin elämässäs ja olet alkanu tapaileen toista?

Alkuperäinen kirjoittaja Muuttanut:
Varmaan pysys välit parempana jos suoraan reilusti ite kerrot. Tulee muuten olo että seläntakana puuhastelet, vaikka ei enää sun asiat hälle kuulukkaan. Kuitenkin teillä on yhteinen lapsi, joten onhan lapsen isän mukava tietää kenen kanssa hänen lapsensa on tekemisissä.
Miten olis jos sanot ihan vaan että nyt on tullu sulla se aika et olet alkanu siirtyä eteenpäin elämässäs ja olet alkanu tapaileen toista?

jotain tollasta oli mielessä, mutta nyt vaan pitäis keksiä et miten otan asian puheeks, ehkä kerron kun se seuraavan kerran hakee laspen luokseen

Yhteistyössä