miten kerron et saan asumistukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
haluaisin vuokrata yhden kämpän ja se nainen sano että laita palkkatodistuksesta kopio. sanoin että hoidan lasta kotona niin se sano että laita sitte siitä kotihoidontuenpäätöksestä kopio. kerroin et saan sitte kyllä asumistukea.

mut miten mä sen paperilla kerron? tajuaako joku mitä yritän sanoa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Otat asumistuen päätöksestä kopion vai oliko niin että et vielä ole hakenut asumistukea, mutta tiedät että sitä saisit?

saan kyllä tästä nykyisestä asunnosta, ja kelan sivuilla laskin et suunnilleen sama tulis jos pääsisin tohon asuntoon mitä haen.
mulla on vaan tuo vanha asumistukipäätös,ku just oli se vuositarkastus kelalla ja siitä ei oo vielä tullu uutta päätöstä, joka on kyllä varmasti ihan sama.

eli voinko silti laittaa kopion tosta vanhasta päätöksestä?

vitsi oon huono selittämään :D

Se asumistukihan vaihtelee, eli voi muuttua jos muutat tuohon uuteen asuntoon. Jos kysyvät palkkatuloja, riittää palkkaan verrattavat tulot, eli tuo kotihoidontukipäätös. Jos kysyy kaikki tulot, ilmoitat myös mahdollisen asumistuen, elatustuen ja lapsilisät.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Otat asumistuen päätöksestä kopion vai oliko niin että et vielä ole hakenut asumistukea, mutta tiedät että sitä saisit?

saan kyllä tästä nykyisestä asunnosta, ja kelan sivuilla laskin et suunnilleen sama tulis jos pääsisin tohon asuntoon mitä haen.
mulla on vaan tuo vanha asumistukipäätös,ku just oli se vuositarkastus kelalla ja siitä ei oo vielä tullu uutta päätöstä, joka on kyllä varmasti ihan sama.

eli voinko silti laittaa kopion tosta vanhasta päätöksestä?

vitsi oon huono selittämään :D

juu, laita kopio vanhasta vaan ja voithan sä sitte tarvittaessa myöhemmin toimittaa kopion uudesta päätöksestä

Yhteistyössä