Miten kerätä positiivista energiaa ja työ....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ole hyvä olla nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ole hyvä olla nyt

Vieras
motivaatiota, jos ei ole satavarma, että työt ensi vuonnakin jatkuvat?

Elokuussa oli niin meiniki, että kyllä työt syksyllä jatkuvat.

Tänään kyselin, että jatkuvatko työt ensi vuonnakin? Mutta tuli vain sen sorttista tekstiä takaisin, että tuli kyllä suuri epävarmuus, että jatkuuko työt vai eivät? Kun vikaksi sanottiin, että "pyritään kyllä työpaikka säilyttämään". Tuo on minusta jo sellaista tekstiä, että tulee mieleen, että ei työpaikka kuitenkaan säily.

En tiedä sitten olisiko syytä alkaa jo etsimään uutta paikkaa jo loppusyksyn aikana? Ei olisi hääviä olla talvella kotona ilman töitä.

Mutta kyllä tämmöinen murehtiminen, vain tekee mielialan kiukkuiseksi ja iloista mielialaa on vain pakolla jostain yritettävä esille. Ei töissä voi olla hapannaamana ja totisen oloisena.

Voitko vaikuttaa itse, onko töitä tulevaisuudessa omalla työpaikallasi :)?
Koeta olla murehtimatta. Tee työsi hyvillä mielin, tee työsi hyvin. Jos koet epävarmuuden sietämättömäksi ja yöunet alkavat mennä, voithan sinä toki vaihtaa työpaikkaa. Mutta harvat voivat olla 100% varmoja siitä, että juuri se oma työpaikka säilyy eläkeikään saakka...

Isfara, en luultavasti, koska olen sijainen.

Enkä mielellään tästä paikasta lähtisi, työpaikka on tässä lähellä ja tykkään työkavereista ja talon asukkaista.

Olisi kurjaa opetella taas uudet työtavat, päivärytmi, viikkorytmi, uudet asukkaat ja työkaverit jne jne....

Mutta kun en voi mitään, kun olen oikein stressaantunut, olen kotioloissa kiukkuinen kuin ampiainen - ärhentelen siis perheelleni. Työssä taas saatan olla ajatuksissani ja hajamielinen. Yritän kyllä keskittyä täysillä työntekoon, muttei se aina niin vain mene.

Kyllä tämä on taas onnetonta, inhoan tälläistä huolikuormaa, kun on tässä muutakin huolta. Tuntuu, että tulee huolta huolen päälle.

KUKAAN ei voi olla täysin varma tulevaisuudesta. Ei edes siitä, onko huomenna hengissä vai ei :) Älä turhaan haaskaa energiaasi sellaisiin asioihin, joihin et pysty vaikuttamaan. Keskity tähän hetkeen. Muuta ei tällä hetkellä ole kuin tämä hetki.
Vaikeata, tiedän :D

Mitäs siinä sen kummempia, jos sulla kerran on määräaikainen soppari, niin elä sen mukaan ja alat hakemaan jo uusia töitä. Eihän heillä ole mikään velvollisuus jatkaa sopparia enää määräajan jälkeen sun kanssa ja siihen on nykypäivänä vaan varauduttava luvattiin tai ei. Kysyä toiki saa, mutta mitään en itse jättäis noin epävarmojen vastausten varaan ja arpoisi pahimmassa tapauksessa sitten vielä viimeisenäkin työpaäivänä, että tulenko seuraavana päivänä vai en. Et ainakaan mitään menetä, vaikka sitä toista paikkaa haet "varmuuden vuoksi". Otat itseäs niskasta ja päätä vaan että, pitäkööt puljunsa! Jos en kerran kelpaa, niin menen muualle... ;) Kukas en kissan hännän nostaa... ja niin edelleen.

Yhteistyössä