Miten keksiä keskustelunaiheita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jklö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jklö

Vieras
Miten keksiä keskustelunaiheita?
Uusien ihmisten kanssa monesti juttu tyssää kun ei keksi keskustelunaiheita, mutta toisaalta ei ne toisetkaan aina jatka sitä juttua tai tuo uusia aiheita keskusteluun. Mistä te juttelette ja kuinka kauan pidätte keskustelua yllä ennen kun luovutatte? Tuli vaan mieleen tuosta yhdestä viestistä, jossa kerrottiin, että hiekkiksellä kyräillään.

perinteinen sää. hiekkiksellä sitten kysellään teidän lasten iät, sitten voi tuskailla vaikka jonkun muksun kenkiä, eivät pysy jalassa tms. yleensä se juttu rönsyilee ihan iteksiään. mutta huomaan kyllä milloin joku ei oo juttutuulella/kiinnostunu mun jutuista, mennään sitten tekemään muuta. turha on väkisin tunkea. yleensä näistä "turhista säistä yms. päästään johonkin ihan kunnon asiaankin.. mutta onhan se niin ettei kiinosta jutella vieraiden kanssa vakavia, kun ei tiedä kuinka hän suhtautuu.

Kannattaa puhua siitä mitä ympärillä näkee tai ajankohtaisista asioista. Olen huomannut itse, että saan vaikka tikusta nykyisin asiaa. Sekin on harjoittelun tulosta. Kaikki eivät halua puhua, osa esim. äideistä selvästi ahdistuneita, huolten rassaamia tai osa ehkä pelkää menettävänsä itsestään ja arvostaan jotakin puhumalla toisten kanssa. Suomessa ei ole samanlaista puhumisen ja tervehtimisen kulttuuria esim. leikkipuistoissa kuin monissa muissa maissa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 08:03 vieras kirjoitti:
Kannattaa puhua siitä mitä ympärillä näkee tai ajankohtaisista asioista. Olen huomannut itse, että saan vaikka tikusta nykyisin asiaa. Sekin on harjoittelun tulosta. Kaikki eivät halua puhua, osa esim. äideistä selvästi ahdistuneita, huolten rassaamia tai osa ehkä pelkää menettävänsä itsestään ja arvostaan jotakin puhumalla toisten kanssa. Suomessa ei ole samanlaista puhumisen ja tervehtimisen kulttuuria esim. leikkipuistoissa kuin monissa muissa maissa.
Joo, oikein juoruta.

Yhteistyössä