Miten käyttäydyt kun suutut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tuli tässä mieleen, olenko ainoa hyeena... ;) Miten sä reagoit jos tulee riitaa esim miehen kanssa?

Itse keksin rumimmat sanat mitä voin sanoa, huudan (en kyllä jos lapset on paikalla) mutta sanon tosi rumasti... liian rumasti, mitä ikinä mieleen tuleekaan. En päästä lähelle, mua on tosi vaikea saada leppymään. Ja syy voi olla ihan mitätön.. Huoh.. on miehellä kestäminen :(

Oottekste mököttäjiä, huutajia, vai sovussa eläjiä? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ainakaan ikinä sano rumasti. En tahallani loukkaa. Sellainen ei johda mihinkään. Mielessäni voin kyllä hautoa mitä vaan.

Vitsi kun tuon oppisi. Itse päästelen suustani aikamoisia sammakoita joita sitten myöhemmin kadun.

Mä suutun aika nopeesti, huudan ja raivoon ihan hulluna. Lepyn sitten yhtä nopeesti kuin suutunkin. Riippuen asiasta saatan olla vähän pidempäänkin vihainen, silloin yleensä vaan vittuilen ja osoitan mieltäni, mököttää en pysty.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
En ainakaan ikinä sano rumasti. En tahallani loukkaa. Sellainen ei johda mihinkään. Mielessäni voin kyllä hautoa mitä vaan.

Vitsi kun tuon oppisi. Itse päästelen suustani aikamoisia sammakoita joita sitten myöhemmin kadun.

Mutta miksi? Miksi on tarve sanoa mahd. rumasti? Mitä se hyödyttää? Etkö vois opetella suoraa viestintää, sanoa, miltä susta tuntuu? Eikä sättiä toista ihmistä?

Olen valitettavan äkkipikainen, kilahdan, saatan kiroillakin. Mutta lepyn erittäin nopeasti. En ole äkkipikaisuudestani ja temperamentistani mitenkään ylpeä, kun keksisi jotenkin miten saisi hillittyä itsensä. :ashamed:

Mutta miksi? Miksi on tarve sanoa mahd. rumasti? Mitä se hyödyttää? Etkö vois opetella suoraa viestintää, sanoa, miltä susta tuntuu? Eikä sättiä toista ihmistä?

Siinäpä oiva kysymys. Sanon kyllä myös miltä tuntuu.
Kun olen todella väsynyt päästelen suustani mitä sattuu , enkä tunnu sillä hetkellä voivan asialle mitään. Mistä lie sekin juontaa juurensa.

Huudan, rikon tavaraa, ja valitettavasti olen pari kertaa käynyt mieheen käsiksikin.

Onneks ollaan eteenpäin päästy ja minä tehnyt työtä itteeni muuttakseni, mutta viimeksi eilen sain kamalan raivarin. Mies onneks tajus lähteä vähäks aikaa uualle että mä rauhotuin rauhassa. Kun palas niin saatiin juteltua ja selvitettyä.

Siinäpä oiva kysymys. Sanon kyllä myös miltä tuntuu.
Kun olen todella väsynyt päästelen suustani mitä sattuu , enkä tunnu sillä hetkellä voivan asialle mitään. Mistä lie sekin juontaa juurensa.

Mut voihan sitä aikuinen ihminen pikkuisen opetella sääntelemään ja hallitsemaan tunteitaan, kai? Siis saa olla tunteita, mutta voihan sitä hieman kunnioittaa kumppaniaan eikä loukata tahallaan. Voithan sä päättää, että seuraavalla kerralla en sano mitään loukkaavia sanoja, nimityksiä, kirosanoja, jotka ei johda mihinkään hyödylliseen. Puhut asioista, asiasta, joka sua harmittaa, mitä tunteita se saa sussa aikaan ja miksi, miten siihen kökköön asiaan vois jatkossa vaikuttaa jne.

Riidan aikana en yleensä puhu juuri mitään, kuuntelen ja tuijotan miestä (jolla sitä juttua yleensä riittää molempien edestä;) ). Jos kyse on pienestä suuttumisesta se ilmenee tiuskimisena, johon mies kyllä aika pian yleensä reagoi..

Yhteistyössä