Miten kauan sinulla kesti mahataudin jälkeen ruokahaluton olotila?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruokahaluton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruokahaluton

Vieras
Eilen päivällä ja illalla särki päätä. Oli lämpöä hieman yli 37 astetta. Päivällä oli vatsa ihan sekaisin ja yöllä ökäsin kerran - lähinnä sappinesteitä, kun en ollut kuin päivällä yhden lämpimän ruoan syönyt + vähän ennen tuota ökäystä hedelmäsosetta.

Tänään päätä särkee enää hitusen, lämpöä ei ole. Ruokahalua ei ole lainkaan. 2 annosta velliä olen pystynyt syömään jotenkuten.

Eipä pahemmin tee huomennakaan mieli ns. perinteisiä uudenvuodenherkkuja eli nakkeja ja perunasalaattia.

Kauppareissulla on sen sijaan vielä huomenna käytävä ja kiva juttu, kun mies taatusti haluaa syödä jossain burgeripaikassa. Itselle ei kyllä nyt tuollainen sapuska maita yhtään ja toinen taatusti sitten ihmettelee.

(Edellisen kerran viikko ennen joulunpyhiä kanssa vatsaa väänsi ja oksensin silloinkin kerran. Silloin kyllä ruoka alkoi maittaa paremmin, kuin nyt)

( Toivottavasti tästä syömättömyydestä ei ole haittaa pienelle. Olen raskaana rv.18+)

Itse olin vatsataudissa joulupäivän. Tapanina söin hieman ihan vain sillä, että jos alkaisi parantua. Torstaina tein positiivisen raskaustestin ja senkin jälkeen söin kans vain, jotta paranisin ja saisin energiaa. Perjantaina alkoi sitten hieman tehdä jo ruokaa mieli ja eilen ruoka oli jo tosi hyvää. Tänään ruokaa tekee mieli koko ajan. Eli n. 2-4 päivää itsellä meni.

Tsemppiä raskauteen ja yritä syödä sen verran kun pystyt sellaisia ruokia, mitkä menee alas. Jostain joskus luin, että kyllä se pikkuinen kaiken tarvitsemansa ottaa, mutta äiti voi joutua vaaraan jos ei saa kaikkia ravinteita (esim. hyvin yleinen anemia). Itse join esim. välipalajuomia sit kun sain jotain alas. Ne on mukavan kylmiä ja menee hyvin alas vaikkei ruokaa niin mieli tekisikään. Esim. Elovenalla on ihana suklaajuoma :) Parempia vointeja!

Mä oksensin koko tapaninpäivän ja edelleen on tosi huono olo ja vatsa kipeä. Ja röyhyttää ihan tolkuttomasti, ylävatsakin ihan kova ja turvoksissa. Kaipa tää tästä ens vuonna helpottuu.... Niin, ja ruoka ei siis juurkaan maistu. Hedelmät ja mehut uppoaa kaikkein parhaiten.

En olis pahoillani, vaikka kestäis seuraavan vuoden. Tosin en muista, milloin olisin sairastanut moisen.. tai lapset. Lapsenlapset eivät varmaan ikinä. Ehkä me pidetään hyvästä hygieniasta huolta ;)

[QUOTE="vieras";27783466]En olis pahoillani, vaikka kestäis seuraavan vuoden. Tosin en muista, milloin olisin sairastanut moisen.. tai lapset. Lapsenlapset eivät varmaan ikinä. Ehkä me pidetään hyvästä hygieniasta huolta ;)[/QUOTE]

Voi kuule, ei se aina ole hyvästä hygieniasta kiinni. Vaikka mä miten jynssäsin käsiäni ja vessaa ja tytön käsiä ja ovenkahvoja ja kaikkia mahdollisia, niin silti se vaan tarttui. Mä veikkaan, että mä sain sen pisaratartuntana. Nukuin tytön huoneessa lattialla, olin tytön edessä kun oksensi vatiin ja pidin tukkaa takana. Siitä voi roiskua vaikka mitä... Ja toiset vatsapöpöt tarttuu herkemmin kuin toiset. Viimeksi kun tytöllä oli vatsatauti mä en saanut sitä.

[QUOTE="vieras";27783526]En usko. Saastassa elätte ja sitten myös sairastatte koko ajan.[/QUOTE]

Etkö sä ole sitä lukenut, että saastassa siedättyy ja sairastuu vähemmän?

Mulla kesti ruokahaluttomuus varmaan lähes viikon. Oli vielä aika lyhyt oksennustauti, kesti siis vain yhden yön jonka aikana oksensin 8 kertaa. Seuraavana päivänä olo oli tosi heikko, en pystynyt kuin makaamaan sängyssä. Sitä seuraavana päivänä pystyin syömään kyllä jotain pientä, mutta vielä monta päivää tuon oksennustautiyön jälkeen en ollut saanut ruokahalua takaisin. Sitten vasta viikon päästä alkoi ruoka maittaa.

Yhteistyössä