Miten karsta pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kukka

Vieras
Hei,

miten karstan saisi vauvan päästä pois mahdollisimman helposti? Olen jo muutaman kerran kokeillut ruokaöljyä + pipo päähän, sekä yöllä että päivällä, mutta läheskään kaikki karsta ei näin lähde... Lisäksi vauvalla on paljon hiuksia, joten karsta jää niihinkin kiinni. Vinkkejä?

Kokeilin itse tuota öljyä+hautomista, ei auttanut yhtään! Meillä lähti parhaiten, kun pitkän suihkun jälkeen vain rapsuttelin kammalla karstan pois. Pari päivää ensin suihkuteltiin ja suihkun jälkeen rapsuteltiin kammalla varovasti niin lähti. Mielestäni tuo öljy vain sotki karstat ja hiukset "sotkuksi", eikä auttanut karstan lähtemisessä, oli vain todella hankalaa pestä öljyä pois.

Minä vaan harjailin vauvan harjalla hiuksia joka aamu niin, että vähän lähti karstaa joka kerta pois. Aukileen kohdalle sitä jäi pisimpään, mutta siitä rapsuttelin varovasti kynnellä, kun vauva tuntui olevan sillä tuulella. Tämä nimittäin toisinaan nautti siitä. Kylvyn jälkeen se aina myös väheni, kylpyvedessä oli muutama tippa natusanin kylpyöljyä. Muuten ei öljyjä käytetty.

Yhteistyössä