aapee
Ja pitääkö olla jo kauan ollut toimeentulotuen saaja? ollaan nyt 7 kk saatu sossusta rahaa.
utelias kysyy mikä maksaa ton verran kuussa?Alkuperäinen kirjoittaja jeesh:Tuota... Minkälaisesta harrasteesta kyse? Meillä menee lapsen harrastukseen n. 250e/kk. Maksaisivatkohan sen?
no, varmaan he, jotka elävät toimeentulotuella tai siinä rajoilla!Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:Kuka kehtaa hakea sossuta harrastusta varten rahaa?!
No joo, kukin tyylillään.. itse en viitsi, vaikka kallis harrastus esikoisella oliskin jos meillä siihen rahaa olisi.. :kieh:
Alottakoon sen sitten kun siihen on varaa, ja menköön vaikka kansalaisopiston piirustustunneille siksi aikaa.Alkuperäinen kirjoittaja mie:Ja hei esim. kunnan/kaupungin opistojen harrastuksiin saa haettua vapaaoppilas paikkaa =) sekä aika monessa muussaki harrastuksessa. Kannattaa kysellä sellasta. Tai jos ei kokonaan saa sellasta vapaa paikkaa niin ainaki jotaki alennusta jos on pienituloinen.
Kaikille jeesustelijoille se harrastus voi olla just se joka pitää pienituloisen perheen lapsen kaidalla tiellä. Älkää tuomitko.
Esikoinen haluisi harrastaa taitoluistelua ja saa sen toivon mukaan ensi syksynä kunnolla aloittaa. Nyt käy "vain" kerran viikossa luistelukoulussa. Mä olen opiskelija, joten eletään täysin miehen palkalla tällä hetkellä. Miehen palkka on alle suomalaisten keskiansion. Tuskin 5v vielä ajautuu pahoille teille eikä kyllä ole varaa karsia mistään, kun ei noita tulojakaan ole.Alkuperäinen kirjoittaja tt:no, varmaan he, jotka elävät toimeentulotuella tai siinä rajoilla!
mitä esikoisesi haluaisi harrastaa, ja miksi teillä ei ole varaa sitä kustantaa?
voisiko jostain tinkiä, jotta lapsi saa mielekästä puuhaa, eikä ajaudu pahoille teille??
nimenomaan, lasten kunnolliset harrastukset ovat erittäin tärkeitä!Alkuperäinen kirjoittaja mie:Ja hei esim. kunnan/kaupungin opistojen harrastuksiin saa haettua vapaaoppilas paikkaa =) sekä aika monessa muussaki harrastuksessa. Kannattaa kysellä sellasta. Tai jos ei kokonaan saa sellasta vapaa paikkaa niin ainaki jotaki alennusta jos on pienituloinen.
Kaikille jeesustelijoille se harrastus voi olla just se joka pitää pienituloisen perheen lapsen kaidalla tiellä. Älkää tuomitko.
Ja erittäin tärkeitä, jos joku toinen maksaa, että etsitään mahdollisimman kallis maalauskoulu.Alkuperäinen kirjoittaja tt:nimenomaan, lasten kunnolliset harrastukset ovat erittäin tärkeitä!Alkuperäinen kirjoittaja mie:Ja hei esim. kunnan/kaupungin opistojen harrastuksiin saa haettua vapaaoppilas paikkaa =) sekä aika monessa muussaki harrastuksessa. Kannattaa kysellä sellasta. Tai jos ei kokonaan saa sellasta vapaa paikkaa niin ainaki jotaki alennusta jos on pienituloinen.
Entäpä jos on kallis harrastus kun vanhemmalla on työ ja liitto ja tulee ero ja lomautus? Onko sellanen hyväksyttävää??Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Mä vähän peesailisin Aurinkokuntaa, että tuntuis aika...oudolta, että nyt kun on rahat tiukalla muutenkin niin aloitetaan kallis harrastus.
No juu näin on. Sain mäkin sellaisen lupauksen, että kaupunki kustantaa lasten kohtuulliset harrastusmenot, ja siitä olen ollut iloinen että maksavatkin sen 60?/lapsi vuodessa. Se on musta kohtuullista, 360? ei.Alkuperäinen kirjoittaja mie:Kaikille jeesustelijoille se harrastus voi olla just se joka pitää pienituloisen perheen lapsen kaidalla tiellä. Älkää tuomitko.