Miten käytännössä menee jos joku rekryfirma hakee asiakasyritykseensä työntekijää, kuka on siis työnantaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Tyhmä kysymys, mutta eipä ole ennen tullut tilannetta eteen :D . Eli jos joku rekrytointi yritys (esim. adecco) hakee asiakasyritykselleen työntekijää nimenomaan vakituiseen työsuhteeseen, ei keikkoihin, kuka on työnantaja silloin tämä rekryfirma vai se työntekijää tarvitseva firma?
Kiitos jos joku valaisee tyhmää. Niin ja voiko tuolta rekryfirmasta tiedustella siitä työstä esim. palkoista ja ehdoista ja kertooko ne mikä firma on kyseessä?

Vakituisissa työsuhteissa varmaan se työntekijää tarvitseva firma. Useat rekryfirmathan toimivat myös puhtaasti HR-toimjoina nille, jotka ulkoistaneet HR:n. Eli hoitavat sen etsintäprosessin, ehkä haastattelut jne.

Joo, olen tosiaan kuullut, että nuo rekryfirmat työnantajina eivät ole olleet aina parhaasta päästä. Mutta mietin just kun tuo työ on nimenomaan vakituinen.
Ja miehelle sitä mietin, että itse en sinne voi soitella ja kysellä, täytyy saada mies vaan tarttumaan luuriin ja kyselemään enemmän. Mies olisi just passeli tuohon hommaan ja tiedän, että saisivat mielettömän hyvän työntekijän siitä ja hommat hoituisi, ei vaan ole niin mikään puhelinkeskustelija ja on niin hankalaa sitä saada kyselemään mitään...

Mä aloitin vuokrafirman kautta ja sain sitten pestin ihan siihen itse taloon. Olen ollut muutamalla eri vuokrafirmalla töissä, eikä se nyt niin kamalaa ole. Ok, edut ei ole samat kuin vakkareilla työpaikassa, mutta ainakin nuo vuokrafirmat järjestäneet koulutusta ja jopa vapaa-ajan toimintaa ja palkat tulleet ajallaan ja olleet ihan kohtuullisen korkeatkin.

Yhteistyössä