Miten kävisi jos teidän perheestä loppuisi työt?

• Viestiketjun aloittaja Ajatusleikkimään
  • Ensimmäinen viesti
hmm..
Mies irtisanottiin hiljan, mutta uusi työ löytyi ennen viimeistä työpäivää. Jos ei uutta olisi löytynyt heti, olisi ollut liiton rahalla ja etsinyt uutta työpaikkaa.

"äiti"
säästöillä elettäisiin vuosi kaksi, sitten olisi edessä pakkotyöllistyminen. Omaisuutta laitettaisiin myyntiin nopsaan. Onneksi miehellä työ, joka ei tekemällä lopu.

"vieras"
Välillä ne on loppunutkin ja tosi tiukkaa oli. Onneksi siittä selvittiin ja nyt on töitä niin paljonku jaksaa tehdä. Mies on yrittäjä ja tuolla alalla ei hommat lopu jos ne tekee kunnolla.

Mut jos kävis niin että mies jäis täysin työttömäksi ni kaikki koneet menis myyntiin ja luultavasti talokin ennenpitkää.

No tällä hetkellä miehelle on töitä jonossa, joten siitä ei ole vaaraa. Mutta jos nyt tulisi tilanne, ettei mitään olisi, muutettaisiin varmaan pienempään. Mies on puhunut, että työttömäksi joutuessa voitaisiin varmaan pari lastakin saada, hänellä kun olisi enemmän aikaa olla näiden kanssa. Kouluttaisi varmasti itseään lisää. Ansiosidonnaisella eleltäisiin.

Itse olen työtön, kotiäitinä toistaiseksi, joten omiin tuloihini se ei vaikuttaisi.

"mä"
Jos nyt saisi kenkää niin saisi todennäköisesti "paketin" jolla saataisiin loppu laina maksettua.
Mun palkalla elettäisiin ja luulisin että mies lähtis opiskelemaan uutta ammattia jos omalta alalta ei löydy töitä.
Hyvin pärjättäisiin mutta vuosittaiset etelän matkat jäis tekemättä.

Mies saisi 6kk palkan ja korvauksen myös siitä, että on irtisanottu kesken oppisopimuksen.
Hän voisi jäädä kotiin lasten kanssa ja minä palata töihin. Silloin elämä jatkuisi ennallaan.

Jos molemmat olisimme ilman työtä ja ei jostain syystä uutta työtä ole, niin kummaltakin löytyy sen verran yrittäjähenkeä ja -kokemusta, että sitten työllistäisimme itsemme.

lucifer
ei kai elämä muuttuisi mitenkään, tai no lapset ei olis sitten hoidossa elokuusta eteenpäin eli niiden loma jatkuisi.
muuten ei vaikuttaisi hirveesti mihinkään kun saisihan se kuitenkin liitosta jotain rahaa elämiseen.

"sipsi"
Jaa-a, tekisin varmaan enemmän keikkoja entiselle työnantajalle vakityöni lisäksi - tällä turvattaisiin tyttären harrasteen jatkuminen. Lainoista selvittäisiin, jos työttömyyttä ei kestäisi kauhean kauaa. Vakavasti varmaan harkittaisiin ok-talon myyntiä, ja rt-kolmion ostoa, näin päästäisiin veloista kerralla eroon. Selvittäisiin kyllä.

"vieras"
No näin käy meillä taas kuukauden päästä, ei mikään ongelma. Vähän vähemmän tulee rahaa mutta minä saan sen verran että pärjätään ihan ok, ja lainanlyhennykset pysyy ennallaan.

Yhteistyössä