No me ollaan molemmat oltu irtisanottuina työttöminä jonkin aikaa eli kokemusta on. Toisella yliopisto, toisella amk-koulutus. Näiden tilanteiden takia ollaan hankkiudutta pääkaupunkiseudulle asumaan, koska täällä on kuitenkin selkeästi parhaat työmarkkinat koulutetuille ihmisille (jos nyt ei ole tyyliin lääkäri tai opettaja, joita tarvitaan joka puolella). Lainat on olleet pariin otteeseen lyhennysvapaalla ja on vähän kitkutettu välillä, mutta ansiosidonnaisen turvin on kuitekin pystytty elelemään suht mukavasti. Kyse lähinnä siitä, mihin on halunnut panostaa. Esim. vaatteita ei ole osteltu lähes ollenkaan itselle, mutta sitten on voitu tehdä joku muu isompi hankinta kuitenkin.
Molemmat meistä ovat siirtyneet hankkiutuneet vähän uudelle uralle. Itse menin töihin omaa alaa sivuavaan hommaan, mutta paljon vaatimattomampaan hommaan opettelemaan ja olen sieltä ylennyt takaisin sille tasolle, missä olin ennen irtisanomista. Mies on täydennyskouluttautunut. Mutta täysin uudelle uralle kumpikaan ei ole lähtenyt vaan vanhaa sivuavaan.
Jos molemmat jäätäisiin työttömäksi samaan aikaan ja yli puoleksi vuodeksi, niin talo pitäisi kyllä myydä. Saataisiin tästä kyllä niin paljon, että joku kolmio pystyttäis ostamaan melkein velattomana.