M
Maria
Vieras
Minun isoäitini on 79v erittäin voimakastahtoinen nainen (ollut aina ja tulee aina olemaan...pahenee vain vanhetessaan) ja asuu Helsingin keskustassa. Olemme yleensä olleet joulupäivänä hänen luonaan syömässä jne. mutta nyt alkaa tympiä nuo juolut Helsingissä (asutaan 100km päässä) ja olemme nyt lähdössä sitten itä-suomeen joulun viettoon. Tästä mummo suuttui aika tavalla. Hänen mielestä joulu pitää viettää perheen kesken (lue: hänen kanssaan Helsingissä) Ja nyt me ei anneta lapsille oikeaa kuvaa joulusta jne. Pyydettiin häntä lähtemään mukaan, mutta se ei käy, koska keksii 100 tekosyytä, että ei voi lähteä. Myös meille tuleminen jouluksi on aivan ylitsepääsemätöntä (on aivan terve, joten siitä ei ole kysymys) Omistaa myös auton ja ajokortin. Me halutaan viettää nyt joulu ilman ajelua ympäri etelä-suomea ja rauhassa rentoutuen ja olisi lunta. mummoni ystävät ovat myös pyytäneet mummoani joulun viettoon, mutta ei suostu menemään ja on oikein marttyyri meitä kohtaan. Sitten istuu yksin joulun ja saattaa olla puhumatta seuraavat 2v (niin kuin äidilleni on nyt ollut yhdestä joulusta) Miten te tekisitte? Mummoni on minulle hirveän tärkeä, mutta onko oikein vaatia meitä istumaan Helsingin keskustassa jouluna? Olen yrittänyt keskustella, mutta marttyyri-mummoni kanssa se on aika toivotonta. Kaikki joulut menee ihan pilalle, kun minulla on huono omatunto mummosta ja toisaalta vihaan Helsingissä vietettyjä jouluja. Mummollani ei ole muita sukulaisia kuin minä ja veljeni sekä äitini, mutta veljeni viettää aina sellaisen joulun kun haluaa eikä stressaa mummon takia. Minä vaan olen aina miettinyt muiden hyvää oloa jne.
Auttakaa!!!!
Auttakaa!!!!