Miten jotkut saavat vaatteet aivan ryppyisiksi, viitaten joihinkin huutisilmoituksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelen"

Vieras
Itse pesen vaatteet, nostan kuivamaan niin, että ravistan suoraksi. Kuivuttuaan viikkaan vaatteen kaappiin, ja jos laitan säilöön, niin voin pakata muovipussin täyteenkin vaatetta, mutta vaatteet ovat viikattuja, niin kovinkaan pahasti ei vaatteet ole rypyssä. Huutiksessa on kuitenkin ilmoituksia, joissa vaatteet ovat aivan rypyssä, niin ihmettelen, miten ne niin ryppyisiksi voi mennä, menevätkö ne sellaisiksi rumpukuivauksessa, kun itsellä ei ole rumpua? Vai onko vaihtoehto vain se, että ne tungetaan viikkaamattomana säilytykseen?

Tungen viikkaamatta kassiin, tai vaikka viikkaisin niin joku käy ne penkomassa. Eikä ne ole olleet siinä kassissa kuin pari viikkoa :D Sorry, itsekin katsoin ilmoitukseni vaatteiden kuvia vähän kauhuissani, mutta ei se vaate siitä vahingoitu, korkeintaan ei ole niin vetävä myynti-ilmoitus

Onko ihmeellistä, että joku ei aina säädä varastoonmenevät vaatteet huolellisesti tai ehkä niitä vaatteita tulee myllättyä?

Pellavavaatteet ovat hetkessä rypyssä, samoin ohut viskoosi. Vaikka joskus olisikin taitellut vaatteet.

Mä en ikinä silitä vaatteita (okei joo juhliin) eikä ne kyllä koskaan ole niin rypyssä kuin monissa huutiskuvissa. Mulla riittää ravistus ja telineeseen laitto niin että vaate on mahd. Vähän mutkalla. Mies laittoi joskus kuivumaan niin että ravisti kyllä, mutta lähinnä heitti vaatteet miten sattuu telineelle. Hihat esim jäivät ihan kamalaan ruttuun. Veikkaisin että jotkut ei siis asettele vaatteita kuivumaan siististi.

Rummusta tulee kyllä melkein silitetyn näköisiä vaatteita.

Mä en ikinä silitä vaatteita (okei joo juhliin) eikä ne kyllä koskaan ole niin rypyssä kuin monissa huutiskuvissa. Mulla riittää ravistus ja telineeseen laitto niin että vaate on mahd. Vähän mutkalla. Mies laittoi joskus kuivumaan niin että ravisti kyllä, mutta lähinnä heitti vaatteet miten sattuu telineelle. Hihat esim jäivät ihan kamalaan ruttuun. Veikkaisin että jotkut ei siis asettele vaatteita kuivumaan siististi.

Rummusta tulee kyllä melkein silitetyn näköisiä vaatteita.

Tätä minäkin ajoin takaa, että meilläkään ei pahemmin silitellä, vaan vain viikataan kaappiin, mutta silti ei ole vaatteet hirveän ryppyisiä.

Jos haluat vaatteet ryppyisiksi, tee näin. Pese täpötäysi koneellinen sekaisia vaatteita ja jätä pyykit yön yli koneeseen. Pyydä lasta tai miestä ripustamaan pyykit. Anna pyykkien kuivua hitaasti ja varmasti. Toista täm
Muutaman kerran tehostettuna 60 asteen pesulla ja 400 kieroksen linkouksella.

Olin taannoin sellaisessa työssä, johon kuului vierailuja ihmisten koteihin melko lyhyellä varoitusajalla. Ihan kamalissa anneliauer-tyyppisissä ihmispesissä moni asuu. Vaatteita on lattioilla, tuoleilla, sohvilla... (puhumattakaan kaikesta siitä muusta roinasta ja jopa saastasta). Omaa siisteystasoani olen aina ajatellut boheemin ja homssuisen välimaastoon, mutta tuo työrupeama avasui silmäni ja mun kotinihan on ihan kuin työtehoseuran malliasunto.

Yhteistyössä