miten jotkut ihmiset voi niin törkeesti käyttää muita hyväkseen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja välit poikki??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

välit poikki??

Vieras
en nyt tosiaan tarkota mitään seksuaalisia hyväkskäyttöjä vaan ihan arjen pikkuasioita..

ensin soitetaan, että mitä teet? no mitä teet sen jälkeen? no moneen sul niis hommis menee? eli oot kotona siihen asti et saat ne tehtyä? no mutta sittenhän sä et tarvii autoo, saisko lainaan?!

niin ovela lähestymistapa, tohonkin olis aika monen aika vaikee sanoo enää mitää vaikkei haluaiskaan lainata autoonsa.. mä kyllä sanoin, et en lainaa ja sehän ei riittäny, vaan piti alkaa tivaamaan et mikset lainaa kun et kerran tarvii? sanoin, et en nyt vaan lainaa. mikset? mikset? mikset? sit täräytin suoraan, et kuule siks, että teidät tuntien siin on tankki tyhjä kun se palautuu mulle kaks tuntia sen jälkeen mitä ollaan sovittu!! ja iskin luurin kiinni....

mua sitten v*tuttaa tollanen. ja oikeasti hyvälle kaverille ja todella tarvitsevalle voisin lainatakin, mut en juuri tälle tyypille.. ja kun mun olis viel lisäks pitäny pokkana viedä se auto niille!! hahhah sanon minä.
mistä näitä sikiää?!

Toisilla ihmisillä...tai siis loisilla...toi on vaan niin ominainen tapa elää. Ja mistä niitä sikiää..no todennäköisesti tuo malli on joko opittu kotoolta tai puolisolta joka on oppinut sen vanhemmiltaan. :kieh:

Törkeä lähestymistapa! Ihan jo tosta syystä en lainais mäkään. Ei sit ole pokkaa vaan sanoa, että tarttisin autoa lainaan, saanko. Yh, ällöttävää tollanen kieroilu.

Mä olin vieressä Äitini saa tekstarin. Ex miniä pyytää jos äitini tois hänelle perunajauhoja ku niitä tarttee ja kotona ei yhtään oo.

Ihan ok pyytöntö, mutta mun äidiltä on tuonne matkaa 1 km/suunta autolla. Ex miniällä kauppaan matkaa max 200 m / suunta. Kauppaan ei voinut mennä kun 4v poika EI halunnut kauppaan.

Jotkut ihmiset käyttävät muita estoitta hyväkseen niin kauan, kuin muut antavat käyttää itseään hyväkseen. Minusta ap toimi oikein. Ehkä tuttava ymmärsi jotakin keskustelusta. Edes sen, että soittaa vastaavanlaisen puhelun jatkossa jollekulle toiselle.

Nythän oli säästövinkkejäkin tossa iltalehdessäkö se oli. Ku on lama ja kaikkee ju nou. Ni siinä oikeen kehotettiin ihmisiä lainaamaan toiselta, käyttään kimppakyytiä ja kysyä kaverilta. Oikeesti, mitä siinä sitte lapsille opetetaan??? Että käytetään toisia vaan hyväksi niinkö?? Mua ihan sapetti ku luin ton iltalehden jutun. Lama-ajan vinkkejä säästämiseen, just joo.

ja vaikka multa voikin kysyä vaikka mitä (vastaan kyllä suoraan juu tai ei), niin tuota MIKSIMIKSIMIKSI MIKSETMIKSET MINKÄ TAKIA ET-jaaritusta mä en kestä, alkaa välittömästi savu nousta korvista ja sit ainakin saa heittää kaiken toivonsa sen suhteen, että minä jotain lainaisin. ei kuulu kenellekään MIKSI minä en omaisuuttani lainaa. aamen. :D

Jokainen päättää omaisuudestaan ja sen lainaamisesta ihan itse. Ei tarvitse olla mitään selitystä miksei halua lainata, esim. autoa.

Mun miehelläni kun on paljon erilaisia työvälineitä, remontissa tarvittavia pieniä koneita yms. niin kyllä löytyy kavereita jotka eivät esim. taloa rakentaessaan osta mitään omia koneita vaan lainaavat aina ! Mun mielestäni todella ärsyttävää.

Eräs mieheni tuttukin lainaa joka kerta meiltä moottorisahaa kun heille puukuorma pihaan tuodaan.. Hohhoijaa. Oliskohan jo aika ostaa oma ??

Ja mun mielestä auto on sen verta henk.koht. omaisuutta, etten varmasti antais kelleen lainaan. Itte maksan osat ja vakuutukset ja verot ja katsastukset ja itte miä siällä auton alla rämmin sitä korjaamassa..
Jos joku ajais mun autolla kolarin, ni.. aika paha mennä sanoo.. vakuutusrahat ei korvais mulle samanlaista tilalle eikä ees oikeeta arvoo, eikä se kaveri kuitenkaa maksais mulle uutta autoo.
Eli nounou...ja turha siit on sit suuttuu, jokainen kustantakoo omasa.

ja tän lainaajan pihassa seisoo tällä hetkellä 3 autoa ihan vaan siks kun ei oo maksettu veroja eikä hoidettu katsastuksia......... saamattomia paskoja sanon minä, hermo meni!! :D

No mun kavereille en lainais ku yhdelle ainoolle autoa (ja tietty mun veljelle). Vaikka meen toinen kinneri on varsin vanha ja ruma, eikä sillä oo niin väliä, ni siis on kuitenkin 70 vakuutusbonuksia, et ei lainailla ja sillä siisti.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Nythän oli säästövinkkejäkin tossa iltalehdessäkö se oli. Ku on lama ja kaikkee ju nou. Ni siinä oikeen kehotettiin ihmisiä lainaamaan toiselta, käyttään kimppakyytiä ja kysyä kaverilta. Oikeesti, mitä siinä sitte lapsille opetetaan??? Että käytetään toisia vaan hyväksi niinkö?? Mua ihan sapetti ku luin ton iltalehden jutun. Lama-ajan vinkkejä säästämiseen, just joo.

No mut siinähän on jo paljon säästöä kun ajalee naapurin autolla!
Mä rupeenkin säästäjäks näin laman alla..meillä kun isoille kaupoille on se 15 km suuntaansa.. tulee halvaks lainailla tuttujen autoja :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ei oo pakko jos ei taho:
Eräs mieheni tuttukin lainaa joka kerta meiltä moottorisahaa kun heille puukuorma pihaan tuodaan.. Hohhoijaa. Oliskohan jo aika ostaa oma ??

No meiltäkin näitä löytyy kolme kipaletta ja tasan yhden käden sormissa lasketaan, kelle niitä lainataan.
Muut ostakoot omansa tai hakekoot vuokraamosta.

ja sama kaikenlaisten tukien hyväksikäyttäjille, eletään kun siat pellolla, hankitaan lapsia vaikkei ole OMAA rahaa elättää heitä, lastenhoidon ja kerhojen pitäis olla ilmasia, harrastuksiin haetaan sossun tukia jne.

AP - samoin ajattelen vaikkei olis ehkä ollu pokkaa sanoa noin suoraan mutta onneks sulla oli.

Tutulta kuulostaa.

Tuttuja ovat myös rahan lainaajat, otka yleensä ottavat yhteyttä viikonloppuiltaisin ja kinuavat rahaa lainaan. Lupaavat maksaa "ensi viikon tiistaina". Rahathan tietty ryypätään ja "ensi viikolla" ei vastata puhelimeen. Kun "kaverin" saa taas kiinni, hän on rahaton (saattaa jopa kysyä lisää lainaa) ja lupaa maksaa ensi kuussa, seuraavana rahapäivänä.
Jos et mene rahapäivänä oven taakse ja saa paskaraivaria, et tule näkemään rahojasi enää koskaan. Ja sitten nämä idiootit kehtaavat soittaa aina uudestaan ja uudestaan.

Pliiiis, lainaa ees vähän, ihan varmaan saat takas...

Yhteistyössä