Miten jollekulle voi piereskely tuottaa ongelmia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
"Eka luokan opettajan työ alkaa syksyllä siitä, että pitää alkaa opettaa oppilaille että oppitunnilla (ja yleensäkin muiden ihmisten seurassa) ei piereskellä. Kuulostaa todella vitsikkäältä, kun sen tähän näin kirjaan, mutta todellisuudessa vitsit on vähissä kun syksy toisensa perään joutuu toteamaan, että on taas jäänyt vanhemmilla jotain oleellista lapsilleen opettamatta."
:::::::::::::::::::::::::::::

Toisaalta käsitän, että ei piereskely kuulu kauniisiin tapoihin, mutta toisaalta se on elimistömme luontaista toimintaa, mitä ei mielestäni pitäisi estääkään tapahtumasta. Maha vain tulee pirun kipeäksi, kun pidättelee pieremistä tarpeeksi kauan.

Jos nyt luokassa vähän haisee kakka, niin mitä haittaa siitä on? Ei mitään.

Myönnän, että aikanaan minä kanssa pidättelin pieruja ja "vedin tavallaan ilmaa" sisäänpäin takamuksen alueella, mutta en enää. Eipä ole sen koommin ollut mahavaivoja, eikä kukaan ole tullut sanomaan, että sinä pieraisit äsken, hyi hyi - se oli ruma tapa!! Kun sen voi tehdä huomaamattomastikin, esim; menee kauemmas jonnekin ihmissakista ja siellä pieraisee.

Tai sitten tasaisesti antaa pyllyn putputella, niin se ääni on tosi vaimea. Mutta jos kerää ilmaa ja pieraisee kunnolla, niin sittenhän vasta äänekäs pöräys tuleekin ilmoille.

Et oo ap selvästikään ollut koulumaailmassa, jossa kotien tapakasvatuksen puutteet näkyvät ja tuoksuvat valitettavan selvästi. Nykyään yläkoulun ryhmissä on aina vähintään pari haisulia, jotka pilaavat kaikkien työilmapiirin niin huonolla hygienia hoidolla kuin piereskelyllään ja röyhtäilylläänkin. Minusta on uskomatonta, että kaikilla ei hyvät tavat ole tuttuja. Toiset myös harrastavat "työpaikkakiusaamista" ja paukuttelevat estottomasti, koska tietävät sen muita häiritsevän. Ällöttävää. T: Yksi ope yläkoulussa

No kyllä minä itse menen töissä esim. vessaan pieremään tai sitten juuri jos olen yksin sisällä, vaihdan vessassa lapselle vaippaa tai ollaan ulkona, niin voin äänettömästi paukutella. Mutta ihan jo esimerkinkin takia olisi sopimatonta pöräytellä estottomasti, saati sitten että en halua itse haistella vieraiden ihmisten suolikaasuja, niin miksi muiden pitäisi haistella minun kaasujani? Kohteliaasti sopii piereskellä, muut ihmiset huomioiden, mutta kyllä lapsellekkin voi jo opettaa, että jos kovasti pierettää, niin kannattaa mennä vessaan ja koittaa samalla vaikka jos tulisi koko kakka. Ja tietysti perus tapoja, että ruokapöydässä ei piereskellä jne.

Yhteistyössä