Miten joku voi laihtua raskausaikana yli 10 kiloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen lueskellut paljon tosta painonnoususta raskausaikana ja törmännyt useisiin tapauksiin joissa odottava äiti on laihtunut jopa yli 10 kiloa raskausaikana! Miten ihmeessä se on mahdollista? Kertokaas te joille näin on käyny. Mikä on ollu bmi ennen odotusta ja mitä ootte syöny et näin on päässy käymään? Ja ootteko liikkuneet ihan hirveesti? Kiitos jo etukäteen vastanneille :)

Niin ja monella on aamupahoinvointi senverran vahvaa, että laihtuu tahtomattaankin. Yleensä ne jotka ovat noinkin paljon laihtuneet, omaavat runsaan alkupainon. Harvoin jo laiha tai normaalimittainen pystyy laihtumaan noin paljoa,(eikä se ole terveellistäkään), koska vauva vie väkisinkin sen oman energian.

mun bmi oli ennen raskautta 16 ja laihduin puoliväliin raskautta 10 kiloa! oli niin mahdoton pahoinvointi ettei mikään yksinkertaisesti pysynyt sisällä...onneksi sitten puolivälin jälkeen alkoi helpottaa ja sain tuota painoa kerättyä takas...

Jos sitä painoa on aivan liikaa odottamaan alkaessa, niin ei tuo ole mikään ihme. Nykyään hyvin harva odottaja on normaalipainoinen, liian laihoja kuten liian lihavia on ihan liikaa.

Itse laihduin yli 10 kg raskausaikana ihan vaan siitä syystä että kärsin pahoinvoinnista/kuvotuksesta ensimmäiset 7kk. Tosin painoa oli ennestäänkin ihan riittämiin. Neuvolassa neuvottiin syömään "ihan mitä vaan joka tuntuu pysyvän sisällä tai ei tee pahaa" eli mitään kevennettyä ruokavaliota en saanut.

raju oksentaminen joka kestää pitkään voi aiheuttaa laihtumista, itse laihduin normaalipainoisena raskauden aikana n.7kg. MUTTA veikkaan että yleisempi syy äidin laihtumiseen raskauden aikana on juuri se ylipaino.

Minun täti on erittin hoikka ennen raskautta mutta laihtuu raskausaikana vielä yli 10kiloa. Syynä eritttäin paha pahoinvointi koko raskausajan. Makaa melkein 9kk sairaalassa tipassa. Ei siinä paljon vaihtoehtoja ole..

mie olin valmiiksi lihava ja laihduin. Neuvolasta ei mitään enempiä oheita tullu, maininta vain että kattoo ettei paino nousisi paljoa ja syö viisaasti. Söin mä kauheasti jahka laattaamisesta selvisin ja silti puntari näytti vaan minkkaa.

Yhteistyössä