Miten joku todella masentunut edes jaksaa hakea apua kun kaikkialle on niin vaikea päästä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan hiiskatin turhautunut!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan hiiskatin turhautunut!

Vieras
Oon tässä soitellut itselleni apua kun olen raskaana, vauva on vaikea, masentaa ja tekee mieli kuolla, miehen kanssa on repiviä riitoja ja en oikein jaksaisi enää edes elää.

Mutta kyllä hitto vie on vaikeeta!

Ensi soitetaan neuvolaan, soittoaikana vastaaja päällä, soitetaan seuraavana päivänä, sieltä annetaan mielenterveystoimiston numero, seuraavana päivänä soittoajalla mielenterveystoimiston numero on varattu, seuraavana päivänä siellä on vastaaja päällä, seuraavana päivänä jälleen varattu koko ajan.

Mielenterveystoimistosta ohjataan perheasiain neuvottelukeskukseen jossa on tietysti taas vastaaja päällä kun pitäisi olla puhelinaika. Ja sama juttu seuraavana päivänä. Eli tänään.

En ole ihan vielä kai kunnolla masentunut kun kerran jaksan yrittää. Mutta entä jos olisin? Miten, miten miten sitä ikinä onnistuisi saamaan mistään apua ennen kuin tekisi jotain jolla saisi joko ambulanssin tai poliisit paikalle?

Ihan perseestä tällainen.

Positiivinen puoli on että sisu nousee ja se kyllä karkoittaa masennuksen ainakin hetkeksi.... prrrrrrrrklllll

Alkuperäinen kirjoittaja bluelife:
oletko soittanut/koittanut päästä lääkärin juttusille? niinku terveyskeskuksen kautta?
No siis tuonne mielenterveystoimistoon ohjasivat, kai se on normaali tie. Ja sainhan mä sinne nyt vihdoin yhteydenkin.

jos soitat lääkärille niin se antaa lääkkeet, tuskin lähettää eteenpäin. mäkin sain 15 minuutin keskustelun perusteella masennuslääkkeet. kyllä ärsytti!! ei mitään jatkopuhetta tai eteenpäin lähettämistä, nappia vaan huuleen. noo.. sitten soittelin perheasianneuvottelukeskukseen, mentiin sinne juttelemaan ja hommat alkoi selviämään, ilman lääkkeitä. lääkkeet vaan sumentaa kaiken, ei korjaa mitään.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
jos soitat lääkärille niin se antaa lääkkeet, tuskin lähettää eteenpäin. mäkin sain 15 minuutin keskustelun perusteella masennuslääkkeet. kyllä ärsytti!! ei mitään jatkopuhetta tai eteenpäin lähettämistä, nappia vaan huuleen. noo.. sitten soittelin perheasianneuvottelukeskukseen, mentiin sinne juttelemaan ja hommat alkoi selviämään, ilman lääkkeitä. lääkkeet vaan sumentaa kaiken, ei korjaa mitään.. :(
Joo samaa mieltä. Kun tässä nyt arki kuitenkin sujuu, tulee vauva hoidettua, syötyä ja nukuttua jotenkuten niin en kyllä mitään nappeja pelkkään pahaan oloon rupea napsimaan.

Mä olin mielestäni onnekas, kun terveyskeskuslääkäri otti mut todesta heti alkuunsa ja pääsin suoraan hoidon piiriin.
Menin siis lekurille toisen asian takia ja vasta poislähtiessäni uskaltauduin avaamaan suuni ja kerroin kuinka paha on olla. Laittoi psykologille tarkempaan arvioon (pääsin viikon sisään) ja psykologi pyysi lääkäriä laittamaan lähetteen kiireellisesti keskussairaalaan psykiatrille joka ottikin sitten samantien osastolle hoitoon.

Paikkakuntaiset ja lääkärikohtaiset erot on valtavia ja uskon, että moni apua tarvitseva ei sitä apua saa... :/

...ei jaksakaan... meille suositeltiin (psykologi) että saataisiin kotiapua, että jaksaisin paremmin, nyt mennyt 5kk eikä käynnin käyntiä kun "resurssit" ei riitä... nyt en enää jaksa sitä yrittää...

Yhteistyössä