E
ekaa kertaa asialla
Vieras
Lapsi, 2.5v, on nyt ollut viikon ilman vaippaa. Pysyy kuivana vaan jos muistetaan laittaa hänet potalle n. 2 tunnin välein. Jos unohtuu, tulee pissat housuun. Lapsi ei omatoimisesti mene potalle vaikka se ihan vieressä olisi. Kuitenkin nyt parin päivän aikana, sen jälkeen kun on sattunut vahinko (olen tietoisesti yrittänyt olla laittamatta potalle jos lapsi alkaisikin menemään siihen itse), niin on mennyt potalle istumaan. Eli ensin on pissat tullut ja sitten vasta siirtynyt itse potalle, ilman kehotusta.
Jatkanko samalla tavalla, laitan lapsen potalle parin tunnin välein ja toivon et jossain vaiheessa alkaa menemään siihen itse? Jätänkö laittamatta potalle, pesen pyykit ja pyyhin lattiat kun sattuu vahinkoja ja odotan et lapsi alkaa menemään itse potalle ennen kuin tulee pissa eikä vasta sen jälkeen? Vai unohdanko vähäksi aikaa koko pottailun koska lapsi ei selväksikään ole vielä valmis, otan vaipat taas käyttöön ja yritän myöhemmin uudelleen?
Jatkanko samalla tavalla, laitan lapsen potalle parin tunnin välein ja toivon et jossain vaiheessa alkaa menemään siihen itse? Jätänkö laittamatta potalle, pesen pyykit ja pyyhin lattiat kun sattuu vahinkoja ja odotan et lapsi alkaa menemään itse potalle ennen kuin tulee pissa eikä vasta sen jälkeen? Vai unohdanko vähäksi aikaa koko pottailun koska lapsi ei selväksikään ole vielä valmis, otan vaipat taas käyttöön ja yritän myöhemmin uudelleen?