miten jaksoit synnyttää esikoisen jälkeen uuden lapsen?

  • Viestiketjun aloittaja ei kokemusta
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Minulla ensimmäinen synnytys oli kaikkein helpoin ja kaksi seuraavaa on ollut toistaan pahempia. Jänskättää tai suorastaan pelottaa minkälainen tää viimenen tulemaan.
 
tiltu
toinen synnytys helpompi ja nopeampi ja mielestäni kivuttomampi. jotenkin koko synnytys oli rauhallisempi ja mukavampi tapahtuma, jos synnytyksestä voi nyt semmoista sanaa käyttää =) edes tikkejä ei tarvittu niin kuin ekalla kerralla..ekallakaan kerralla ei repeämiä, mutta nirhaman takia pistettiin kaksi tikkiä.
 
Mun mielestä 3 ekaa synnytystä oli lähinnä extreme-urheilua. Sattui kamalasti, mutta kipu vei synnytystä eteenpäin ja sen kesti.

Neljännen jälkeen olen ollut vähän eri mieltä (enkä mahdollista viidettä uskalla alakautta synnyttää )
 
Jos joku ois kertonu miten vaikee synnytys on (esikoisella) en varmaan ois tehny ensimmäistäkään! :whistle: Onneks kukaan ei kertonut että joutuu ponnistelemaan 1,5tuntia ja loppujenlopuks vauva revitään imukupilla pihalle . Toisen synnytys oli tuplasti helpompi ja kolmas tuli jo melkein itsestään ulos! :D
 
Jotenkin hassu tuo miten jaksoit kun tuleehan siinä synnytysten väliin ainakin 9 k huilia niistä hommista, no joo...
Kyllähän seuraavat synnytykset on yleensä helpompia ja nopeampiakin että sanalla sanoen hyvin!
 
vieras
Mun eka synnytys oli pitkä, erittäin kivulias ja huonosti hoidettu. Toinen hoidettiin sitten pelkopolin kautta toisessa sairaalassa ja kaikki meni aivan nappiin. Onneksi uskalsin synnyttää ikävän kokemuksen jälkeen uudelleen.
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja NoMilkToday:
Jos joku ois kertonu miten vaikee synnytys on (esikoisella) en varmaan ois tehny ensimmäistäkään! :whistle: Onneks kukaan ei kertonut että joutuu ponnistelemaan 1,5tuntia ja loppujenlopuks vauva revitään imukupilla pihalle . Toisen synnytys oli tuplasti helpompi ja kolmas tuli jo melkein itsestään ulos! :D
Näin melkein miullakin..tosin vain kaksi lasta on,eka piitkä imukuppiin päättynyt synnytys,toinen paljon helpompi ja melkein puolet lyhyempikin.
 

Yhteistyössä