miten jaksatte pikkulapsiajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsähtänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsähtänyt

Vieras
Kotiäidit,mitä teette pienten lastenne kanssa? Mulla menee nykyään ihan perushuoltoon suurin osa päivästä. Sit ulkoillaan tietenki,mut en kyllä kauheesti jaksais enkä jaksa noita leikittää. Luetaan kirjoja. Vanhimman kanssa leivotaan tms monesti kun pienemmät päiväunilla. Mietin oonko huono äiti kun annan leikkiä keskenään. Tänään katsoivat pitkästä aikaa piirrettyjä kun mies reissussa,en yleensä anna katsoa.

välillä jaksan leikkiä ja välillä en. en ota paineita, koska en edes oikeasti osaa leikkiä, eikä aikuisen tarttekaan. teen parhaani, se riittäköön. mulla on 2 murrosikäistä, joten pienen kanssa jaksaa kun tietää että pian ne Ei tuu syliin, Ei anna halata ja nukkuvat pitkään. ja mulla on huippu mies.

Tuo kuulostaa mun korvaan ihan täydelliseltä!
Lapset leikkivät keskenään, teet kotityöt, lapset EIVÄT katso telkkaa...

En jaksa leikittää. Kolmevee ei edes osaa yksin kotona leikkiä (hoidossa kyllä).
Ruuat teen ja ulkona ollaan, mutta kotitöitä ei pysty, kun joko esikko tai yksivee roikkuu lahkeessa. Pikkukakkonen aamuin illoin, niin saan jotain tehtyäkin. (eivät tiedä muita kanavia olevankaan kuin tv2)
Meillä on vaikeat lapset...

Että enpä osaa vastata.

Koitan saada heille jotain ruokaa nenän eteen, joskus se on makkaraperunalinjaa, muttei aina, ulkoillaan silloin kun mulla on niin hyvä pävä, et pystyn, nukkumaanmenossa riittää se, et lapset saa tarpeeksi unta (ei ole vielä aamuherätyksiä)...

Eli aika usein yli melko matalasta aidasta.. Mutta tärkeämpää se, ettei tarvii koko ajan pinnaa poltella ja pää punaisena äristä. Ja mies paikkaa sit mun puutteita (;

Alkuperäinen kirjoittaja ja:
Isompien vanhemmat, miten jaksatte valvoa että telkkaria ei katsota liikaa eikä olla koneella liikaa?
Miten jaksatte vahtia ja valvoa?

Meillä ainakin isommat on tosi paljon ulkona. Sisällä sitten piirtävät, hauskuuttavat pienempiä tai isoin tekee läksyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos lapsi leikkii yksinään/sisarusten kanssa sovussa, niin sillä on kaikki hyvin =)

Kyllä nuo 3v ja reilu 1v aika paljon leikkivät keskenään, tietenkin on päiviä että koko ajan saa olla erotuomarina.. :) Ja sit on päiviä että kiehnäävät koko ajan siinä jaloissa ja niinä hetkinä just mietin mitä tässä pitäis tehdä kun ei saa mitään oikeaakaan tehtyä. Sit saatetaan jotain painia tai lukea tai mitä tahansa tulee mieleen, tai sit luen ite päivän lehteä ja tenavat pyörii vaan siinä..

Yhteistyössä