Miten jaksaa taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Romuttuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Romuttuva

Vieras
Tyttö on nyt 8kk ja perusiloinen tapaus.

Ilmeisesti ylähampaat tulossa, koska elämä on suurta wittua tällä hetkellä.

Päikkäreille nukahtamista edeltää kahden tunnin hysteerinen kirkuminen.
Safka ei maistu, sitä räitään vaan ympärinsä...
Eli safkan tyttö ottaa tissistä, mulla ei ole ruokaa, vain kaurapuuroa :(
Yöllä neiti haluaa vain kieriskellä, mä en voi nukkua kun tyttö kierii, huutaa tai lutkuttaa tissiä (normaalisti syö 1-2 krt / yö). Mä käännän, tutitan, tissitän ja yritän tarjota semmosta asentoa, missä neiti nukkuisi...
Yön jäljiltä niska ja selkä on jumissa. Tyttö huutaa ja kirkuu. Sitä pitäisi kantaa, mutta käsiä särkee jo valmiiksi... Panadol ei auta kummallekaan...

Ja mies?? ""Pitää saada unta, jotta jaksaa työtä, sä olet VAIN kotona"" Eikä toi mies muutenkaan ole lapsen kanssa aikaa viettänyt, joten ei tiedä mitään rutiineja yms. Häntä ei vain kiinnosta (tämä selvisi vasta lapsen syntymän jälkeen ja sille ei nyt voi mitään).

Pitäs tunkea kirkuva lapsi rattaisiin ja kävellä pari kilsaa kauppaan... Matkan lapsi huutaa ja huutaa...

Pää on ihan jumissa.

Joskus tää on vain niin wittua, että lasken päiviä kunnes pääsen takaisin töihin. Ihana ajatus, ruokatauko, lämmin ruoka kerran päivässä ilman, että kukaan vaatii mitään. Kahvinkin saa juoda rauhassa.

Tää on taas näitä päiviä mitä tulee aina välillä.

Mä otan itseäni niskasta kiinni ja lähen huudattamaan lasta kauppaan.

Ehkä huomenna on taas hyvä päivä... *toivoo*

Ei ole ruokaa, vain kaurapuuroa? Ei ihme jos lapsi huutaa, nälkä kai sillä on. Mitä ihmettä te itse syötte? Pahan kuuloinen tilanne, minä ehdottaisin että hankit vähän apua arkeen. Ja kannattaa käyttää lasta lääkärissä jos vaan huutaa, voi olla korvatulehdus.

jos tilanteesi on todella tuo mitä kirjoitit. Jos ei ole ruokaa niin sosiaalitoimisto auttanee, tuskin sentään vauvan tarvitsee nälkää nähdä. Vai mitä sieltä kaupasta ostat?

mullakin tuli korvatulehdus mieleen...käy tarkistuttamassa!ja myös mietin et josko silla neitosella olis nälkä?!nyt kunnon soseet kehiin..ei maito enää noin vanhana nälkää pidä. jos hampaita tuntuu tulevan(tarkista ikenet)voit antaa yhden supon ni helpottaa...mut harvoin lapsi huutaa kokoajan vaikka hampaita puskisikin läpi...hmm...edelleen mietin niit korvia.ja todella tiedän nuo päivät kun olis valmis jättämään kaiken.kuuluu asiaan sekin..koita saada vähän etäisyyttä ja sitten ehkä kaikki tuntuu taas kivemmalta...voimia!kohta tulee kevät ja kesä!!

Mä ymmärsin, että ap:llä on jääkaappi tyhjänä eikä itselle ruokaa ja pitäis lähteä huutavan lapsen kanssa kauppaan.. ei kai siihen sossua tarvita avuksi.

sit oikeesti jos tilanne tämä niin on aika alkaa toimimaan!soita sukulaisille/ystäville/neuvolaan/sosiaalitoimistoon tai kelle vaan läheiselle ja kerro että tarvit apua!keitä sitä puuroa ja syö sitä jotta jaksat hoitaa asioita kuntoon!jos et syö itse ei maitoakaan erity joten tytöllä on nälkä!sulla on kuitenkin vastuu tytöstä joten nyt ekaksi hommaat ruokaa!osta perunoit,porkkanaa..ja vaik jauhelihaa ja tee peruna laatikko..sitä voi tyttökin maistella.eikä maksa paljoa.nyt lähiverkosta apuun!!

Niin mäkin ymmärsin, että kirjoitushetkellä ap:llä oli vain kaurapuuroa kaapissa.... mullakin on tullut tilanteita, että on pitänyt syödän lounaaksi puuroa tai jotakin muuta ""opiskelijaruokaa"" kun ei ole ehtinyt kaupassa käymään. Huonosti nukutun yön jälkeen on monesti vähän saamaton ja tuntuu, että vauva vain huutaa...ei jotenkin pääse käyntiin. Ja sitten ei ole edes kunnon sapuskaa ja verensokerit laskee ja kiukuttaa...

Laita mies illalla kauppaan ja käske tuomaan iso varasto valmisruokaa (laita osa pakkaseen) ja vauvanruokapurkkeja lapselle. Ja sitten kun jaksat tehdä ruokaa, niin tee niin isoja satseja että voit pakastaa annoksia pakkaseen. Niin meillä selvitään päivistä jolloin tuntuu että lapsi on vaativa eikä jaksa/ehdi ruokaa tehdä. Silloin ei myöskään huolehdita kodin siisteydestä, pyykeistä ym. vaan ollaan vain. Ja nukutaan aina kuin mahdollista. Ja suljetaan korvat miehen puheilta sotkuisesta kämpästä ja ""olet vain kotona"" puheilta. Sitten kun on parempi päivä tehdään kaikki kotihommat jne.

Hyviä päiviä jatkossa!

Itse en kattelis enkä kuuntelis moisia puheita mieheltä. Kyl se mieskin on vastuussa vauvan hoidossa siinä missä minäkin. Ja yhtä raskas työpäivä se on minulla kotona kun miehellä töissä, jollei jopa raskaampi. Joten ei mun mielestä mieskään ole etuoikeutettu nukkumaan.

saisitko vauvan vaikka isovanhemmille päiväksi ja yöksi hoitoon niin ehtisit nukkua kunnolla?Pelkkä nukkuminenkin helpottaa kummasti.Ja jätät kaikki kotityöt tekemättä (olisiko mahdollista palkata siivousapua?)-ne eivät katoa mihinkään ja syötte valmisruokia niin kauan että jaksat paremmin.Vauvaa käyttäisin minäkin lääkärissä ja alkaisin antaa vankempaa ruokaa.Voimia!

Kiitos kaikille!!

Homma pelittää taas paremmin :D

Lapsella siis on ruokaa kaappi täynnä, mutta omat safkat on hiukka turhan vähissä... Tai oli.

Pakkasin lapsen rattaisiin ja vääntäydyin sinne kauppaan ostamaan safkaa ja suklaata.
Suklaan alotin jo kaupan ulkopuolella niin sain hippasen energiaa. Nyt tuo rakas pieni tyttö nukkuu ulkona ja ruoka tulossa.

Ei siis mikään hätä täällä, mutta tiedättehän, se hetki kun lapsi itkee ja ja ja...
Hampaat sitä itkettää. Ne näkyy melkein yläikenestä jo läpi, mutta ei vain puhkea... Mutta kyllä tämä tästä.
Ja illalla pakenen yksin kauppaan saa mies jäädä kotiin :D

Piti vain saada purettua sitä omaa pahaa oloa. Kaikki on jotenkin helpompaa kun saa asiat ulos.

KIITOS teille!!

""Joten ei mun mielestä mieskään ole etuoikeutettu nukkumaan""

Taitaa nyt unohtua, että miehellä on työnantaja, jolle tehdään töitä? Josta maksetaan palkkaa? Ei kaikista vastuista voi luistella sillä perusteella, että nyt on vauva.

Meillä hampaiden tuloon siis kipuun auttanut panadolin nestemäinen lääke. Auttaa nopeammin kun supot. Poika myös ottaa sen hyvin, eli taitaa olla ihan hyvän makuinen. teho kestää ja on vielä edullinenkin. Kannattaa kokeilla, koska meillä hampaiden puhkeaminen kesti kaksi viikkoa ja se oli todella raskasta!
Voimia!

meillä onneksi hyvä tilanne. mies ma-pe päivät töissä ja joskus vielä lauantain ja arki iltaisin(päivätyön lisäksi). ja ollaan homma hoidettu niin että n. joka toinen arki-ilta mies hoitaa vauvan nukkumaan ja minä saan touhuta omiani tai menen aikaisin nukkumaan yms. ja sitten miehelle on sunnuntai vapaa eli saa nukkua niin pitkään kuin haluaa ja minä saan vastaavasti lauantait nukku niin pitkään kuin vaan jaksan. silloin kun imetin vielä niin aamulla imetin vauvan ja mies hoiti loput toimet ja minä nukuin ja kun n. 2h päästä oli aika imettää ja sit mies hoiti vaavin päikkäreille. minä sain levätä ja näin jaksoin kaikkein rankimmat ajat. ja jos osuu lauantaille miehelle töitä,niin mä saan sitten sunnuntaina nukkua pidempään ja mies menee sit uudelleen päikkäreiden aikaan nukkumaan. eli meillä on sunnuntaina totaalinen lepopäivä.

pistäppä se miehesi hoitamaan lasta kanssa,vaikka se ei häntä muka kiinnostais.
tai jos ei onnistu,niin hommaa joku hoitamaan silloin tällöin lasta jotta saat levättyä.

Yhteistyössä