Miten jaatte joulunvieton

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jouluakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jouluakka

Vieras
Eli miten jaatte joulun niin, että kummankin lähisuvut tulee jotenkin huomioitua yhteisellä ajalla?

Meillä on tarkoitus tänä vuonna viettää aatto omassa kodissa molempien mummojen ja paappojen kanssa. Ja sitten olis ollu ajatuksena olla omalla perheellä, siis minä,mies ja lapset, joulupäivät, kun aattona oltais vietetty sukukokoontumista. Tämähän ei kuitenkaan miehen vanhemmille sovi, että pelkästään aattona nähtäisiin,vaan meidän täytyy nyt lähteä heidän kotiinsa jompana kumpana joulupäivänä, syömään ja OLEMAAN. Ottaa niin aivoon, kun joulu on joka vuosi yhtä edestakasin ajelua....

Mitä mieltä ootte, olenko liian itsekäs, kun ajattelen, että yhteinen aika jouluAATTONA olisi riittävä isovanhempien kanssa vietettävä aika yhtä joulua kohden??!!!

Aattona käydään aamulla puurolla anoppilassa, minne tulee myös serkkuperhe. Ilta ollaan keskenämme kotona ja joulupäivinä käydään yleensä syömässä mummoloissa.

Onhan se vähän reissaamista, mutta matkat ei onneksi ole pitkiä. Jos olisi, olisimme vain kotona.

Samaa ajelua edestakaisin tiedossa täälläkin...appivanhemmat on niin takapajusia että ne ei kyllä saa persiitään liikkeelle mihinkään. Monesti on käsketty käymään mutta ei...Onneksi omat vanhemmat lupautuneet myös vastavuoroisesti käymään.

Mä sanoin ja olen sanonu aikasemminki, että nin kauan ku mun vanhemmat on elossa, ni ollaan joulu siellä. Sitten voidaan mennä anoppilaan tai olla kotona ja pyytää heit meille. Tästä en horju ollenka! Mun vanhemmat on 70 tietämillä ja miehen vanhemmat on vähä päälle 40.

Me ollaan kotona ja meille saa tulla jouluksi jos haluaa. Me pyhitetään joulu OMALLE perheelle ja ei justa sukulaisissa. Jos anopi tai muu miehen sukulaienen haluaa tulla jouluksi meille niin tervetuloa vaan. Ruokaa kyllä riittää heillekin, lahjoja ei tule.

Me ollaan oltu aina jouluaatto oman perheen kesken. Yleensä pyhinä sitten käyty ainakin miehen kotona. Minun kotona käydään sitten välipäivinä tai sitten kun ehditään. Eli ei siis oteta ressiä että pitää kaikissa ehtiä käymään. Ja ei olla joka joulu selvitty tuonne miehenkään kotiin. Molemmille isovanhemmille oon kyllä sanonut että lapset ois mieluummin kotona ja tykkäisivät näyttää lahjoja mummolle ja papallekin.

Kauheen moni tuntuu saavan tuskaa ajatuksesta "täytyy mennä" johonkin. Miksi te hyvät ihmiset menette jos ette halua? Jos syy on sukulaisuussuhteet, niin ihan varmasti ymmärtää jos asiallisesti selittää että "meillä on niin harvoin yhteistä vapaata että haluamme nyt olla keskenämme, tulemme vaikka seuraavana viikonloppuna teille".

emme ole vuosikausiin olleet muuta kuin kotona koko joulun oman perheen kanssa. Ei ole pakko lähteä minnekkään, jos ei halua. meillä on joulut aina tosi ihania.

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Mä sanoin ja olen sanonu aikasemminki, että nin kauan ku mun vanhemmat on elossa, ni ollaan joulu siellä. Sitten voidaan mennä anoppilaan tai olla kotona ja pyytää heit meille. Tästä en horju ollenka! Mun vanhemmat on 70 tietämillä ja miehen vanhemmat on vähä päälle 40.

oletkos ajatellut mitä mahtaa vanha äitisi ajatella, jaksaako hän laittaa joulun teille? vai vietteko mukananne jouluruuat ja trjottavat ja petivaattee, lakanat ettei tule pyykkiä heille. mitä jos vanemmat tulisivat teille. olisiko sinun vuorosi passata. Meille tulee minun vanha äitini. isä ei ole elossa. äitiä passaan ja lairtan kaiken valmiiksi. on minun vuoroni palvella ja tehdä joulu.

Tää on miehen ja mun neljäs yhteinen joulu ja joka vuosi ollaan oltu mun siskon kotona minne on tulleet myös mun vanhemmat. Olisin ollut valmis käymään myös miehen perheen luona jouluisin, mutta hän itse ei ole halunnut.

Nyt sitten kun meidän pojan eka joulu on tulossa, niin mies väittää että tulee tappelu. Ei siis meidän kesken kuulemma, mutta jotenkin tämä tuleva riita liittyy meidän poikaan ja miehen sukuun. Musta ei ole mikään ongelma että käydään molempien sukujen luona, miehen puheista kuitenkin olen ymmärtänyt niin että hänen perheensä haluaa pitää meidät pojan takia koko aattoillan. Nyt sitten jännityksellä odotan tätä mahdollista riitaa :o

Itse oon tosi sukurakas ja tykkään olla vanhempieni ja siskoni perheen seurassa, mies ei ole äitinsä kanssa ollut väleissä pariin vuoteen. Oman siskonsa perheen kanssa kyllä on ihan hyvät välit, mutta eipä ole haikaillut jouluna heidän näkemistään.
On vissiin liikaa vaadittu että saan edes käväistä oman perheeni luona pojan kanssa jouluaattona... Tosi mukavaa joulun odotusta, kun saa koko ajan stressata että mitähän tästä tulee ja kuka tappelee kenenkin kanssa... :headwall:

me ollaan jouluaatto ja koko joulu omassa kodissa omalla perheelllä !! Sukulaisten kanssa voimme olla muulloin,mutta joulu on meidän oman perheen aikaa, ja tähän on lähisukulaiset jo tottuneet.

kaksi viimeistä joulua ollaan oltu kotona ja miehen äiti ja veli sekä mun vanhemmat ja siskot ovat tulleet tänne. Niin myös tänä vuonna. Miehen isällä käydään 25. tai 26. päivä. Mä ilmotin perheelle jo hyvissä ajoin, etten aio lähteä lasten kanssa mihinkään, mutta meille on kaikki halukkaat tervetulleita.

Alkuperäinen kirjoittaja jouluakka:
Eli miten jaatte joulun niin, että kummankin lähisuvut tulee jotenkin huomioitua yhteisellä ajalla?

Meillä on tarkoitus tänä vuonna viettää aatto omassa kodissa molempien mummojen ja paappojen kanssa. Ja sitten olis ollu ajatuksena olla omalla perheellä, siis minä,mies ja lapset, joulupäivät, kun aattona oltais vietetty sukukokoontumista. Tämähän ei kuitenkaan miehen vanhemmille sovi, että pelkästään aattona nähtäisiin,vaan meidän täytyy nyt lähteä heidän kotiinsa jompana kumpana joulupäivänä, syömään ja OLEMAAN. Ottaa niin aivoon, kun joulu on joka vuosi yhtä edestakasin ajelua....

Mitä mieltä ootte, olenko liian itsekäs, kun ajattelen, että yhteinen aika jouluAATTONA olisi riittävä isovanhempien kanssa vietettävä aika yhtä joulua kohden??!!!

Meillä on niin päin, et se aatto ja joulupäivä rauhoitetaan omassa kodissa omalle perheelle, eikä siihen oteta ylimääräisiä, ei kummankaan vanhempia. Tänä vuonna on poikkeus, tulee harvinaisia vieraita ulkomailta joulupäivänä, mut heidän takia en kieltäny sit mun vanhempia tulemasta. Sit yleensä tapaninpäivänä mennään anoppilaan, ja sitä kautta mun vanhemmille kylään. Me ollaan vedetty tätä linjaa tytön syntymäastä asti (tyttö 5v ), eikä kummankaan vanhemmat enäää ihmettele tai kysele asiasta.
*muoks* Minusta siis ei ole ollenkaan itsekästä rauhoittaa joku päivä joulunajasta ja pyhistä ihan omalle perheelle.

Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä:
Alkuperäinen kirjoittaja olava:

oletkos ajatellut mitä mahtaa vanha äitisi ajatella, jaksaako hän laittaa joulun teille? vai vietteko mukananne jouluruuat ja trjottavat ja petivaattee, lakanat ettei tule pyykkiä heille. mitä jos vanemmat tulisivat teille. olisiko sinun vuorosi passata. Meille tulee minun vanha äitini. isä ei ole elossa. äitiä passaan ja lairtan kaiken valmiiksi. on minun vuoroni palvella ja tehdä joulu.
Samaa mieltä! Monet nuoreet perheet menee valmiiseen pöytään palveltavaksi,vievät sen pakollisen joulutähden mukanaan ja vielä kehtaavat valittaa matkustamisen rasittavuudesta! Sieltä sitten lähdetään pyhien jälkeen pakaasit lahjoja täynnä ja jätetään sotkut isovanhempien siivottavaksi! Meillä sovitaan etukäteen mitä kukin esim,leipoo ja vie mennessään,yks paistaa kinkun jne.Yhdessä sitten laitetaan ruuat tarjolle ja kukaan ei ole puolikuollut toisten passaamisesta.Yhdessä myös laitetaan isovanhempien koti kuntoon ennenkuin ajellaan tiehemme.Tämä on meille itsestäänselvyys ja toiminut jo monet vuodet.Miehen vanhempien luona kokoonnumme joka joulu koko iso suku koska heillä on ihana iso talo maalla johon kaikki sopivat ja haluavat mennä ja mummo ja pappa ovat onnellisia saadessaan meidät sinne.Omat vanhempani viettävät talvet Espanjassa eivätkä välitä sukujouluista - heidän luokseen matkustamme sitten talvilomalla - perinne jo sekin.

Yhteistyössä