Miten itse tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Lapsi (3v.) opettelemassa omaan huoneeseen, nukkunut nyt siellä 4 yötä. Nukkuu yöt heräämättä ja hyvä nukkuja yleensäkin...

Mutta, nyt alkaa vaatia, että täytyisi nukuttaa ja nukkua vieressä... Välillä jopa tuntuu, että keksi nyt keinon saada pidemmäksi aikaa huomiota iltaisin, koska ennen on nukahtanut itsekseen. Nyt on silitelty, kun koetettiin aloittaa kevyesti... Tekisi mieli kantaa sänky takaisin, mutta koska vauva syntyy pian on tarkoituksena ettei lapsi heräisi sitten vauvan itkuihin. Annanko periksi ja menen lapsen huoneeseen itse nukkumaan? Kamala morkkis nyt tästä...

ja huone on ihan viereinen huone.. Olen vielä jättänyt yöksi vessaan valot ja molempien huoneiden ovet auki... mutta tuntuu että nytkin tuolla odottaa milloin menen... :'( Tää on yllättävän vaikeeta.

Älä mene viereen nukkumaan, se ei ole hyvä juttu. Jätä ovi auki ja johonkin valoa niin ettei ole ihan pimeää. Sano, että käyt väillä vaikka kurkkaamassa jaa laita vaikka jokin satuCD soimaan. Tsemppiä nukuttamiseen!

Vaikeeta se on, mutta yritä vaan olla menemättä. Tai sitten otinen vaihto ehto on että istut huoneessa, mutta et katso sänkyyn päin ollenkaan ja ilta illalta siirryt vähän lähemmäs ovea. Ja lopulta olet huoneesta pois :)

Älä laita liikaa valoa, pimeä nukuttaa paremmin.

Meillä 3 veen nukuttamiset on sujunu vähin ongelmin just silleen, että menee viereen makaamaan, kaikki valot pois, turhat äänet veke... Poika nukahtaa nyt n 7-20 minuutissa kun ennen meni jopa kolme tuntia siihen touhuun :headwall:

Silloin kun mennään viereen makaamaan, niin ei ole mitään silittelyjä tms, siinä vaa sitten ollaan, mielellään selkä lapseen päin. Sitten, just ennen kun poika nukahtaa, heti kun on silleen rauhottunut, niin toivotetan hyvät yöt ja jätetään nukahtamaan ittekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja huone on ihan viereinen huone.. Olen vielä jättänyt yöksi vessaan valot ja molempien huoneiden ovet auki... mutta tuntuu että nytkin tuolla odottaa milloin menen... :'( Tää on yllättävän vaikeeta.

se on pidettävä kiinni..
turhat valot pois ,korkeintaan yö valo huoneeseen..
jos kampeaa yöllä pois niin vie takaisin sänkyyn: nyt on yö nyt nukutaan (painokkaalla äänellä ).

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

se on pidettävä kiinni..
turhat valot pois ,korkeintaan yö valo huoneeseen..
jos kampeaa yöllä pois niin vie takaisin sänkyyn: nyt on yö nyt nukutaan (painokkaalla äänellä ).

Ei se yöllä sieltä minnekään lähde.. tai siis nukkuu hyvin. Tarkoitin, että ongelmana on eniten juuri se, että lapsi haluaisi nukkua vierekkäin! Ja että menisin sinne.. valot ei sitä häiritse sinänsä... Ovea en todellakaan haluaisi laittaa kiinni kun yksin siellä on.. Ehkä mä kriiseilen nyt vain itsekseni ;)

Yhteistyössä