Miten ilmenee, jos on tulehtunut hammasjuuri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis millasia oireita, mistä sen tunnistaa? Kävin tässä hammaslääkärillä, kun pari kuukautta sitten paikattu hammas alkoi vihlomaan kylmälle ja kuumalle.

Minulla oli sen etuhampaan ien pikkasen vetäytyny ja tulehtunut, lääkäri puhdisti ja laittoi fluoria hampaisiin. Sanoi että katsotaan nyt vielä, jos se menis ohi, ettei ihan hevillä viitsi alkaa juurihoitoa tekemään, koska se on sitten epämiellyttävä juttu.

Reikä joka silloin pari kuukautta sitten paikattiin, ei edes ollut syvä...tarkoittaako se sitten sitä että juuritulehdus on epätodennäköisin ja siksi lääkäri ei alkanut sitä vielä tekemään. Otti röntgenkuvat, mutta niistä ei kuulemma näe onko juuri tulehtunut.

Ja mitä tarkoittaa koputusarka hammas, lääkäri koputteli ja kysyi sattuuko se....sanoin ettei satu, mutta tuntuu erilaiselle kuin muut hampaat....se tuntui sellaiselle jo silloin paikkaamisen jälkeen, kun sitä hammasta koputteli, voisko johtua siitä muovipaikasta?

Mulla ei kyllä särje tää hammas yhtään, hammaslääkäri sanoi että yleensä jos on juuritulehdus, niin kylmä helpottaa ja kuuma vihloo. Mulla vihloo molemmat.

Mulla alkoi tää sen jälkeen, kun olin käyttäny valkasevaa hammastahnaa jonkun aikaa...kuinkahan se on aiheuttanu tuon ikenen vetäytymän...ei koskaan oo ollu sellasta ja sehän paljastaa hammaskaulan, joten voi vihlominen johtua myös siitä.

Jos se valkaseva hammastahna ei sopinu mulle ja oli huonoks ikenille.
Kyllähän mua häiritsee se että lääkäri käski vielä kotiin, että odotellaan jonkun aikaa jos menee ohi, jos ei niin käski ottaa yhteyttä.

Mitäs jos se onkin tulehtunu ja menee vielä pahemmaks...laivareissukin tulossa 5.6 toivottavasti ei siellä ala pahemmin vaivaamaan, ettei mee reissu pilalle.

Mistä senkin sitte varmaks tietää onko juuritulehdus, siksi se lääkärikin halus vielä odottaa...ettei turhaan aloteta juurihoitoa.