Miten ihmisillä on varaa olla yrittäjinä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietteliäs

Vieras
Mä oon funtsinut pienen liikkeen avaamista ja myisin sekä käsitöitä että käsityötarvikkeita. Mutta kaikki laskelmat näyttävät samaa: en tulisi samaan siitä mitään palkkaa itselleni. Pelkät materiaalit käsitöihin on niin kalliita, ettei valmiista tuotteista makseta edes sitä hintaa. Käsityötarvikkeetkin ovat kalliita ja aika pienimenekkisiä eikä niiden katteet ole hääppöisiä. Ja niistä katteista pitäisi sitten maksaa vuokra, sähkö, verot, mainonta, kirjanpito, jne jne. Mietin, että miten ihmeessä kellään on varaa olla yrittäjänä? Mistä ne saa palkkansa??

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Oikeista töistä" ainakin alkuun muutaman vuoden.

??? Että käy samalla palkkatöissä ja pyörittää firmaa?

Niin moni tekee.

Mutta siis tommosessakin liikkeessä, jossa myyt omaa osaamistas niin lähtisin karsimaan liiketilasta (mihin tarvitset?). Tee kotona niin voit päästä omillesikin. Ei mikään kovin kannattava liikeidea...

Niin moni tekee.

Mutta siis tommosessakin liikkeessä, jossa myyt omaa osaamistas niin lähtisin karsimaan liiketilasta (mihin tarvitset?). Tee kotona niin voit päästä omillesikin. Ei mikään kovin kannattava liikeidea...

Mä ajattelin siis liikettä josta saisi käsityötarvikkeita ja samassa voisin myydä omia tekeleitäni. En kyllä ehtisi siinä enää käymään töissä.

Ei muuta kuin lainaa ottamaan. Niin se vaan menee. Vuoden, parikin voi ainakin laskea sellaista aikaa ettet saa nostettua omaa palkkaa, vaan kaikki rahat menee laskuihin ja lainaan. Jos liikeidea on kannattava, niin pikkuhiljaa alkaa tulla enemmän voittoa ja vähemmän menoja.

Se on fakta, että Suomessa ei tueta millään tavalla yrittäjyyttä, vaan se on tehty mahdollisimman hankalaksi kaikin puolin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Niin moni tekee.

Mä ajattelin siis liikettä josta saisi käsityötarvikkeita ja samassa voisin myydä omia tekeleitäni. En kyllä ehtisi siinä enää käymään töissä.

No mut jos sä olet laskenut, että et pysty maksamaan kulujas niin sun liikeidea ei ole kannattava. Pysy normitöissä vaan.

Niin moni tekee.

No mut jos sä olet laskenut, että et pysty maksamaan kulujas niin sun liikeidea ei ole kannattava. Pysy normitöissä vaan.

Niin aion pysyäkin. Ihmetyttää vain, että miten jotkut siinä onnistuu.

tänhään alotin yrittäjä kurssin, käsityöpuolen hommia ois tarkotus alkaa tekeen. pieni netti putiikki. en vuokraa tiloja,yms. koneet on valmiina, ootan että saan työpaikan ensin joko osa-aika tai vakituisen. jotain turvaa elämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja dsdsf:
Liikeidean pitää olla kannattava. Sinun ei ole.

My point exactly. Suomessa on monia käsityötarvikkeita / käsitöitä myyviä liikkeitä. Miten ihmeessä ne kannattavat? Mikä on se trikki?

Niillä on nettimyyntiä, ovat saaneet haalittua tukkueriä jostain, vakiintunut asiakaskunta, omat tilat tai erittäin edullinen vuokra.

Alkuperäinen kirjoittaja dsdsf:
Liikeidean pitää olla kannattava. Sinun ei ole.

My point exactly. Suomessa on monia käsityötarvikkeita / käsitöitä myyviä liikkeitä. Miten ihmeessä ne kannattavat? Mikä on se trikki?

Ensin oli kysymys yrittäjistä yleensä, ja nyt sitten kuitenkin vaan sen tietyn alan yrittäjistä??

Mun firma pyörii ihan kivasti, kun tarkoitus oli tehdä vaan vähän sitä sun tätä tässä kotiäitiyden ohella.

Mutta toisaalta, mä teen duunia muiden tiloissa, ja laskutan tunteina.
Menot on jotakuinkin 0?, kaikki mitä tulee on omaa hyvää (-tietty pakolliset verot yms.)

Yhteistyössä