Miten ihminen voi olla masentunut, jos kuitenkin into piukkana jaksaa järjetellä juhlia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ja vielä osallistua niihin! Hehkuttaa tulevia kemuja monta viikkoa etukäteen myös niill, joita ei ole kutsunut :(
Oman työkokemuksen pohjalta minusta tuollainen ihminen ei ole masentunut. Ehkä hieman alakuloinen, muttei todellakaan niin masentunut että sillä pitäisi "päteä" :o Hän nimittäin tässä taannoin halusi avautua ja kertoi kuinka on niiin masentunut ja blaa blaa. Pari päivää masisolon jälkeen hän hehkuttaa kuinka ihanaa kaikki on... Missä vaiheessa putosin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja vielä osallistua niihin! Hehkuttaa tulevia kemuja monta viikkoa etukäteen myös niill, joita ei ole kutsunut :(
Oman työkokemuksen pohjalta minusta tuollainen ihminen ei ole masentunut. Ehkä hieman alakuloinen, muttei todellakaan niin masentunut että sillä pitäisi "päteä" :o Hän nimittäin tässä taannoin halusi avautua ja kertoi kuinka on niiin masentunut ja blaa blaa. Pari päivää masisolon jälkeen hän hehkuttaa kuinka ihanaa kaikki on... Missä vaiheessa putosin?

pahimpina aikoina mä vedin ihan ylikierroksilla.. sisi tein kaikkea kivaa.. kaiken en niin kivan jätin tekemättä kun en vaan pystynyt.. :/ tosin en mä kyllä hehkuttanut et kun kaikki on niin ihanaa..m mut se että pidin itseni kiireisenä esti mua vaippumasta ihan vallan synkkyyten jolloin olis ollu vaara et oisin tehny itelleni jotain enemmänkin

tai muuten olla mielialaltaan ailahteleva. Minä en miellä itseäni "perinteiseksi" masentuneeksi. Sain sairaalajaksolla lempinimen "speedy" koska olin muiten asiakkaiden mielestä niin vilkas.
Masennus minulla on ahdistusta, mielialojen rajua heilahtelua ja haluttomuutta ja eristäytymistä. Jokainen masentunut on erilainen. Ainoa mitä tuossa tekstissä ihmettelen on masennuksesta numeron tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja sekoboltsi tilhi:
se että pidin itseni kiireisenä esti mua vaippumasta ihan vallan synkkyyten jolloin olis ollu vaara et oisin tehny itelleni jotain enemmänkin

Hyvä pointti. Mutta jotenkin toi kaveri menee niin laidasta laitaan, etten oikein enää kestä kärryillä... Eikä puhettakaan, että omiin murheisiini saisin hänestä kuuntelijan :/ Ei hänellä ole aikaa ja kun hänellä on kaikki niin hyvin, niin miksei muillakin olis.

Masentunut ihminen voi tosiaan käyttäytyä tollei, pettää itseään käymällä ylikierroksilla ja yrittämällä unohtaa oman masentuneisuuden...poikani todettiin masentuneeksi muutama vuos sitten ja naapurin eukko totes ettei tuo nyt niin masentuneelta vaikuta kun kavereitten kans jotain olla kaupungilla naureskellut.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Jokainen masentunut on erilainen. Ainoa mitä tuossa tekstissä ihmettelen on masennuksesta numeron tekemistä.

Minusta se on numeron tekemistä, jos kaikille kailottaa että mä oon nyt niin down, ymmärtäkää ja tukekaa. Ja seuraavana päivänä aurinko vain paistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Jokainen masentunut on erilainen. Ainoa mitä tuossa tekstissä ihmettelen on masennuksesta numeron tekemistä.

Minusta se on numeron tekemistä, jos kaikille kailottaa että mä oon nyt niin down, ymmärtäkää ja tukekaa. Ja seuraavana päivänä aurinko vain paistaa.

en muuta. Tuo masennuksesta puhuminen ja tuen ruinaus on omituista käytöstä.

Minustakin kuulostaa enemmän kaksisuuntaiselta... jotenkin toi hänen mielialansa vaihtelee niin nopeasti. Ärsyttää vaan kun hänen masennus on jotenkin yksi ylitse muiden asia ja muiden ihmisten murheet ihan vähäpätöisiä :( Ja seuraavana päivänä kaikki on niin hyvin ja ihanaa :o

Mä en ainakaan masentuneena olis voinu kuvitellakkaan järjestäväni mitään juhlia...Hyvä kun jaksoi ihan pakolliset asiat hoitaa....
Tämä kyseinen henkilö on varmaan ihan terve ja normaali ihminen, joka potee ajoittain alakuloa ja sotkee sen masennukseen. Kaikilla on huonompia ja parempia päiviä...paitsi masentuneella on yleensä vaan niitä huonopia (parempi päivä on se, kun jaksaa laittaa pyykkikoneen pyörimään)

Yhteistyössä