Miten ihmeessä naiset, joilla on erittäin runsas kuukautisvuoto, pystyvät olemaan töissä kuukautisten aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luumi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Luumi

Vieras
Minulle määrättiin lääkitys kuukautiskierron tasaamiseksi ja nyt on sitten ekat kuukautiset päällä. Käytän kuukuppia ja puolen tunnin välein joudun tyhjäämään kun kuppi vuotaa yli. Ei ole aikaisemmin ollut näin runsasta tämä vuoto. Onneksi on nyt vapaata, niin ei tarvitse miettiä miten töissä tämä kupin tyhjääminen onnistuu... Nytkin pitää pitää sidettä koko ajan varmistuksena ja sekin menee jatkuvasti vaihtoon...

Miten te, joilla tämä runsas vuoto on ihan normaalia, toimitte töissä? Etenkin sellaisessa työssä, jossa ei välttämättä vessaan pääse heti...

No mulla oli yhteen väliin sellainen työ, että kesken työpäivää pääsi harvoin vessassa käymään.
Mulla oli kuukuppi ja 3 sidettä vielä housuihin liimattuina.

Täällä sama ongelma. Harkitsen kuukupin hankintaa, ja sen lisäksi täytyisi kuitenkin käyttää päivälläkin yösidettä. Juuri viime kuukautisten aikana jouduin käymään kesken työpäivää kotona vaihtamassa housut, kun side ei riittänyt. Oli pikkasen noloa. Sotkin jopa työtuolini. Onneks oli pitkä musta paita päällä ja pääsin livahtamaan autolle kenenkään huomaamatta. Kotoota toin tahranpoistoainetta, että sain tuolin puhtaaks. Että onpa ihania nämä naistenvaivat.

Mulla on joskus ollut runsaat kuukautiset, onneksi iän myötä pienentyneet. Teini-iässä piti käydä jokaisella välitunnilla vaihtamassa side ja tampponi, menihän sitä silti joskus ylitsekin. Supertamponi ja yöside molemmat käytössä silloin. Kuukautiskuppia en ole kokeillut. Onko parempi kuin tamponit?

mulla oli nuorempana tosi runsaat,huvitti kun jossain luki että normaali kuukautisvuoto on 2dl (!),kun itsellä oli lähinnä 2 saavillista. Yhdessä työpaikassa oli tosi vaikeeta kun oli aina 3 h. aika milloin ei mitenkään ehtinyt/päässyt vessaan,oli tamponi ja yövaippa,mutta silti pelotti koska loiskuu yli.
Ekan lapsen jälkeen vuoto vähentynyt,aiemmin runsasvuotoisia päiviä oli 3,nyt vain 1-1½.

Ensimmäiset kolme päivää on Supertamponi ja yöside,tätäkin yhdistelmää saa olla vaihtamassa joka toinen tunti. Aika ravaamista vessassa ja kiinnittää myös huomion työpaikalla.. Yöisin käytän sängyssä vielä patjansuojaa sillä 3 yönä viidestä varmasti vuotaa läpi :/
Pakko se on töihin mennä mutta rentoutua ei voi viikkoon kun koko ajan pelkää että side pettää

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;29072629:
mulla oli nuorempana tosi runsaat,huvitti kun jossain luki että normaali kuukautisvuoto on 2dl (!),kun itsellä oli lähinnä 2 saavillista.

Jaa....Saavin tilavuus on noin 100-200 litraa. Olihan siinä vuotoa sitten, todella...

Kyllä se voi tuntua saavilliselta. Tiedän itsekin sen tunteen ja se oli karseaa 12-vuotiaana. Töissä saattoi sanoa, että nyt on pakko mennä, mutta teininä piti vaan istua hiljaa pulpetissa ja toivoa, että ehtii ja pääsee heti vessaan. Oi niitä aikoja!

[QUOTE="oho";29072726]Jaa....Saavin tilavuus on noin 100-200 litraa. Olihan siinä vuotoa sitten, todella...[/QUOTE]

nooh,liiottelin,mutta todellakin paljon enemmän kuin 2dl.

täällä kanssa runsasvuotoinen ja kipuinen. itse olen aspa alalla onneksi vessaan on päässyt sitä pyytämällä. buranaa/panadolia saa kyllä pistää päivän mittaa poskeen niin että rajat paukkuu ja saa pelätä maksansa puolesta. työni on lähinnä seisomista joten ei helpota sit yhtään. aijemmin mulla oli e-pillerit jotka niukentivat vuotoa+vähentivät kipuja, ja isona plussana että pidin tyhjennys vuodon 2kk välein. nyt on viahtunut kierrukkaan ja jännää miten tästä eteenpäin

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;29074058:
nooh,liiottelin,mutta todellakin paljon enemmän kuin 2dl.

Normaaöi määrä on kyllä 20-80 ml. Eli oikeesti aika pieni määrä, kuukuppi vetää 25 ml. Sen avulla on hyvä mitata omaa vuotoaan.

Yhteistyössä