Miten ihmeessä vauvan saa syömään tuttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tutiton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tutiton"

Vieras
Mietin vaan kun mulla on 3 lasta eikä kellekään heistä oo kelvannut. 2 heistä pulloruokittuja ja kuopus oli syntymän jälkeen kuukauden sairaalassakin missä tuttia jatkuvasti tyrkytettiin. Mut ei, ei kelpaa vaan lentää kaaressa suusta ulos ku yrittää. Ihmettelen vaan, et oisko sitä tuttia tarvinu pitää väkisin suussa aluks vai mitä :o

Mä tuputin sinnikkäästi ja lopulta 2kk iässä ne sen huoli. Juu juu, tissiä vaan olis pitäny, mut ton tutin lisäksi ne kyllä sai RUNSAASTI tissiäkin ja olivat pulleroisia imetettyjä vauvoja. Vaan kun joskus pitää tehdä muutakin kuin istua vauva tississä.

esikoinen söi tuttia mutta kuopukselle ei kelvannu millään. toimin sitte vuoden verran ite pojan tuttina :/ vuoden iässä lopetin imetyksen niin alkoi lapsi nukkumaankin paremmin, siihen asti olisi mielellään nukkunut tissi suussa kaiket yöt kun ei sitä tuttia ollut jonka olisi voinut antaa.

Meillä tutti kelpasi vasta viiden kuukauden ikäisenä. Ja juu, kannatti aina kokeilla kelpaako, sillä tutin imeskely mahdollisit ipanan siirtämisen omaan sänkyyn nukkumaan. Ennen sitä nukkui vain ja ainoastaan kyljessä kyhnyttäen, tissikontaktissa.

Meil alko kelvata 5kk tutti ja sitä ennen oli ongelmaa kun söi kädet verille tai hermoili kun ei ois jaksanu maitoa mitä aina tietysti tuli kun tissiä lussutti. Imuvimma oli kamala ja nyrkkiään se söi samallatavalla jo mahassa. Ei meil koskaan ollu tutista ongelmaa ja poiskin se saatiin itkuitta alle 2v.
Mä kuulemma en koskaan huolinu tuttia vaan söin peukkua. Ei se vauva oikeen väkisin huoli ja sitoakaan ei voi suuhun.

minäkin söin peukkua en tuttia millään. minun poika on taas imeny tuttia synnytyksesta asti, kun sitä annettin jo sairaalassa. ja silti on ahkerasti ehtiny olla tissilläkin:) nyt 9 kk.

Miksi vauvalle ylpäätänsä pitäis antaa tuttia? Ei mitenkään pidä. Pärjäsin ilman tuttia, vauva ei edes
huolinut sitä. Sehän on vain korvike joka on keksitty vauvan tuskan helpottamiseksi.

[QUOTE="äiti";22915087]Miksi vauvalle ylpäätänsä pitäis antaa tuttia? Ei mitenkään pidä. Pärjäsin ilman tuttia, vauva ei edes
huolinut sitä. Sehän on vain korvike joka on keksitty vauvan tuskan helpottamiseksi.[/QUOTE]

Sekö ei tunnu pahalle että iho on rikki? Tai äitillä nännit? Kun vauva imee ihan kokoajan jotain. Se tuti se satuta toisin kun rikkinäinen iho jota imi ja imi.

Kätilö muuten tuumasi pojan synnyttyä suunnilleen nyrkkisuussa että tosta on tullu jo kova imijä. Mut taas huomaa että ne puhuu vastaan joiden lapsilla ei oo ollu tutia, sitä siis ei kukkaan muukaan tarvi.

[QUOTE="äiti";22915087]Miksi vauvalle ylpäätänsä pitäis antaa tuttia? Ei mitenkään pidä. Pärjäsin ilman tuttia, vauva ei edes
huolinut sitä. Sehän on vain korvike joka on keksitty vauvan tuskan helpottamiseksi.[/QUOTE]

Nimenomaan vauvan tuskan helpottamiseks. Minä kun en pysty imettään ja tuntuu välillä et vauva "tarvis" sen tutin, mutta kun ei se ota sitä, ei tosiaan edes sairaalassa kelvannut... Pullolla on sitte ihan liikaa ja paino nousee vähän liiaksi (viimeks oli tullu kilo 2 viikossa).

Yhteistyössä