Miten ihmeessä onnistuu hillitsemään syömisen himoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Aina mä olen ruokaa rakastanut, mutta raskaana se mässäily lähtee ihan käsistä.
Koko ajan pitää syödä jotain, vähintään napostella jotain. Leivottua tulee enemmän kuin koskaan, kun tekee mieli syödä.
Karkit, sipsit yms, ei kylläkään samalla tavalla himota, vaan niitä ei tule kovin usein syötyä. tai no viikottain niitäkin, mutta kaikki omatekoinen vie voiton reilusti.

Onko kenelläkään mitään hyviä vinkkejä, millä saada vähemmäksi näitä mielihaluja?
Karppaus tietty yks hyvä, mutta se ei nyt innosta, kun on niin kova himo kaurapuuroon :D

Missä vaiheessa raskautta olet Jadal? Mulla oli alussa nälkäkuoleman tunne parin tunnin välein ja nyt 21 rv:lla jo aika normaalia. Tosin tänään just mietin, että onko jotain "himoja" niin kaupassa huomasin ottavani taas käteen jalostajan hernekeiton ja vesi kielellä odotin, että pääsen kotiin sitä syömään. Eli hernistä on tullut urakalla syötyä ja toinen on maustamaton viili ja sit viinirypäleet. Makeanhimoa ei oikeastaan ole ollut vaan aika terveellisiä mielitekoja enemmänkin.

Sori, ei tullut vastattua kysymykseen vinkeistä syömishimon hillitsemiseksi, mutta kokeile miettiä, mikä terveellinen ja kevyt voisi korvata himoitsemasi ruoat, jos ne ovat kovin rasvaisia, makeita tai suolaisia. Mulla ainakin just nuo viinirypäleet on hyvä.

nyt taitaa olla 16+4 viikkoja.
Syön myös kasviksia ja hedelmiä tosi paljon. Periaatteessa ihan terveellisesti, mutta määrät on ihan liikaa.

Vhh ei jostain syystä innosta yhtään, vaikka sitä kokeilleena tiedän sen toimivan.

:D

ei se sitä himoa kuitenkaan poista.

Niin no jos sulla ei ole siitä syömisestä ja napostelusta mitään haittaa niin miksi haluat poistaa sen himon?

Oletin nyt että haluat myös hillitä esim. painonnousua? Itsekin nyt raskaana ja voisin syödä vähän väliä jotain, leipominenkin käy mielessä tuon tuosta, mutta minkäs teet. Pitää vaan päättää päässä "että ei et leivo, syöt niitä kuitenkin vaan itse liikaa" tms.
Joulun jälkeen päätin että napostelun on loputtava! ja aloin syömään taaperon kanssa aina samoihin aikoihin ja jättää melkeinpä kaikki välinapostelut. Syön sit vaikka omenan jos tulee kova tarve jotain napsia suuhun. :D

Yhteistyössä