Miten ihmeessä mä saisin laihdutettua... mä tiedän tasan tarkkaan mitä saa syödä ja mitä ei, mikä lihottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulla

Vieras
ja mikä on terveellistä. Käytäntö on vaan vaikeeta. Hommaanko mä jonkun paidattoman komistuksen seisomaan jääkaapin viereen ja heristämään sormeaan, että ei ei. Se nyt ainakin tepsis... Mulla on yhdet juhlat tiedossa kuukauden päästä ja mun pitäis olla hyvännäköinen silloin. Miten te laihduttajat ootte pysyny ruodussa, kannattaisko mun tehdä valmiit ruokapäiväkirjat tms. että saisin syödä ainoastaan ne mitä listassa lukee päivän aikana. Pisteitäkin tossa laskin muutama viikko sit, mut sekin innotus kesti viikon. Mulla ei edes ole kaapeissa mitään herkkuja tms. mut syön sit liikaa kaikkee muuta. Tuntuu, että on koko ajan nälkä. Ja kananmunista, sokerista ja jauhosta voi tehä nopeesti jotain herkkua. :/ Mun varmaan pitäis tyhjentää kaikki ruokakaapit ja jääkaappi ja jättää vaan kaurahiutaleita sinne. Mut kun lapsienkin pitäis jotain syödä. AH-DIS-TAA.

Mä pidän ite ruokapäiväkirjaa ja mulle siitä ainakin on ollut hyötyä. Kolmessa kuukaudessa on tippunut 11 kg mutta tätä jatkuu vielä hamaan tulevaisuuteen asti eli niin kauan kuin pääsen omaan normaalipainooni joka on tossa 68 kg:n korvilla ja sinne on vielä matkaa yli 30 kg.
Ja kannattaa syödä 3-4 tunnin välein pieniä annoksia ja lisäät liikuntaa, siinä ne tärkeimmät pointit.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mä pidän ite ruokapäiväkirjaa ja mulle siitä ainakin on ollut hyötyä. Kolmessa kuukaudessa on tippunut 11 kg mutta tätä jatkuu vielä hamaan tulevaisuuteen asti eli niin kauan kuin pääsen omaan normaalipainooni joka on tossa 68 kg:n korvilla ja sinne on vielä matkaa yli 30 kg.
Ja kannattaa syödä 3-4 tunnin välein pieniä annoksia ja lisäät liikuntaa, siinä ne tärkeimmät pointit.

Liikuntaa harrastankin lähes päivittäin. Tohon ateriarytmiin pitäis yrittää saada muutos, mä syön pari kolme kertaa päivässä ja tosi paljon! Mullakin on parin vuoden aikana bmi laskenut 33->21, mut nyt sit vaan junnaa paikoillaan. Mulla ei ylipainoa enää oo, mut silti läskiä on mahassa ja reisissä ihan kiitettävästi. Niistä kun sais ylimääräiset vielä pois niin vois olla tyytyväinen.

Ootko pitänyt miten sitä ruokapäiväkirjaa, sillein, että kirjaat siihen tulevat syömiset vai sen mitä olet syönyt? Mä mietin jos tekisin "lukujärjestyksen" vaikka muutamalle päivälle ja sinne tarkat määrät ja jutut mitä saan syödä ja sit muuhun ei koskettais... Kattois miten sellainen toimis.. jos hommaan kotiin ne lukujärjestyksen ruoka-aineet ja sit niitä mutustelen.

siis painoindeksi on tällä hetkellä 21 ja sulla on muka läskiä? Just. No sitten kannattaa jotain jumppaa tai vatsalihaksia tms treenata, jos on löysyyttä. Mut läskiä tuskin on

Ei se pelkkä ruoka kaikkee tee vaan pitää myös LIIKKUA! Kroppa myös tottuu liikuntamäärään joten sitä on lisättävä tai tehtävä raskaammaksi jotta paino edelleen tippuisi ja läskit kiinteytyy. Sun ei tarvi enää painoa pudottaa mutta kiinteyttää voit, sillon läskit häviää. Kiinteytymistä tapahtuu vain liikunnan avulla joten...

Alkuperäinen kirjoittaja bmi 24:
siis painoindeksi on tällä hetkellä 21 ja sulla on muka läskiä? Just. No sitten kannattaa jotain jumppaa tai vatsalihaksia tms treenata, jos on löysyyttä. Mut läskiä tuskin on

Ihan on kuule puhdasta ihraa :) Nytkin kun tässä koneella istun niin tuskin se lihastakaan on mikä tossa housunkauluksen päällä pehmeänä roikkuu... Liikuntaa harrastan lähes päivittäin, mut se on vaan lenkkeilyä eli pitää varmaan alkaa myös jumppaamaan ihan vatsalihaksia ja reisilihaksia niin vois saada noi läskit sulamaan.

Mä pistän ruokapäiväkirjaan ne syömiset jotka olen syönyt päivän ja eri kellonaikoina. Eikä ole vaikeeta. Alotin tänään vatsalihasjumppaliikkeet että saisin vähän kiinteytettyä tota lölleröä kun ei se pelkästään tolla pyöräilyllä pienene.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mä pistän ruokapäiväkirjaan ne syömiset jotka olen syönyt päivän ja eri kellonaikoina. Eikä ole vaikeeta. Alotin tänään vatsalihasjumppaliikkeet että saisin vähän kiinteytettyä tota lölleröä kun ei se pelkästään tolla pyöräilyllä pienene.

Mä mietin jos tekisin ittelleni jonkun dieettiohjelman, joku lentoemäntädieetti tms, mut ei ihan niin rankkana. Laittais aina yhdelle päivälle tuotteet mitä silloin saa syödä ja omassa järjestyksessä ne sit söis. Ei kuitenkaan yhtään enempää tai vähempää sais mässätä. Pitääkin lähteä netistä tutkiskelemaan mitkä ois hyviä dieettiruokia, että tulis sit kuitenkin monipuolisesti syötyä. Tossuliini, ootko sä laskenut paljonko syöt päivässä kaloreita? Sulla jotain kilo/viikko vauhtia on paino tippunut...

Mulla on kans vaikeuksia ton itsekurin kanssa. Nyt oon alottanut taas laskemaan noita pisteitä, katotaan jaksanko taas kolmea viikkoa pidempään. Auttaisko jos tekisit valmiiksi ateriasuunnitelman mitä syöt minäkin päivänä aamupalana, lounaana ym..?

Yhteistyössä