Miten hyvin todella oot perille huushollisi asioista? (turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutsilainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mutsilainen

Vieras
Löysin itseni tänään aamulla 2 kertaa pohtimassa tosi turhia ja kummia. Sitten aloin huvittuneena miettiä, onko tää ihan normihomma perusperheissä ja parisuhteissa vai onko meillä henkisesti liian tiivistä ;)

Eli. Havaitsin kompostiastiassa jonkun vihreän pitkulaisen moskan ja eka ajatus oli, että miten täällä voi olla jotain mistä mä en tiedä mitään?? Ehkä se oli papu (sellanen pitkulainen) tai joku leikkokukan varren pala, mutta jotenkin huvituin siitä että melkein närkästyneenä mietin, ettei voi olla mahdollista että siellä on jotain mistä mä en tiedä mitään, siis mitä se on ja mistä tullut. Hyvä etten laittanut miehelle töihin viestiä kun asia vaivasi...

Sitten toinen juttu, kauppakassia tungin kaappiin ja siellä olikin kuitti, joka kertoi jonkun meidän ostaneen toissa päivänä karkkipussin. No, alle kouluikäiset lapsemme ei tasan käy itsekseen kaupassa, joten se on mun mies. Heti ajattelin, että missä ihmeen välissä se on käynyt kaupassa kun en tiedä mitään.. Ok, onhan nyt joululahjojen hankinta-aika jne. Mutta taas huvituin siitä ajatuksesta, joka ensin tunki mieleen eli että mites tää on mahdollista ja mä en tiedä asiasta mitään ;)

Korostan että en siis ole mikään kyylä tai mustis tai epäile mitään, mutta musta on huvittavaa (vai pitäiskö olla pelottavaa?) että kuvittelen tietäväni kaiken mitä tän talon katon alla tapahtuu ja miehen työpäivinäkin mitä ilmeisimmin. Tätäkö se kotiäitiys teettää, keskittyy ajatukset aika pieneen tilaan :)

Mä taas en ole ollenkaan perillä mistään ;) Varsinkaan nyt pienten lasten kanssa ja vielä töissä käyvänä, en huomaa, vaikka taloon olisi muuttanut ylimääräinen lapsi naapurista tai joku vaihtanut keittiön paikan. Ainoastaan ylimääräiset eläimet huomaan. nim. naapurin kissa ei saa jäädä sohvan alle

Ei kyse olekaan siitä, etteikö mies saisi käydä tai tehdä tai ostaa tai mitä sitten tekeekin, mutta ihmettelin vaan omaa intuitiivista asennetta, että luulen tietäväni kaikki yksityiskohdat roskia myöten ;) Tai jos joku tavara on ns. "väärässä" paikassa, mietin kuumeisesti kuka sen on sinne laittanut. Todellisuudessa en tosiaan ole mikään kontrollifriikki, päin vastoin. Taitaa vaan tällä hetkellä olla elämänpiiri aika pieni...

minulla on sama, ja mies on onnellisesti täysin vastakohtani - ei tiedä minkään asian paikkaa vaikka ne olisivat erittäin näkyvillä, ja kerran pyykkiä viikatessa ihmetteli miten pussilakanoita oli vain yksi. no meillä oli ollut hetki sitten yövieras, jonka lakanat olivat pyykissä, ja lakanat todellakin olivat AIVAN eri näköiset kuin ne mitä me käytämme :D omat tavarat tietenkin aina hukassa, eikä ylipäätään kiinnitä mitään huomiota ympäristöönsä yhtään mitenkään, kun minä taas huomaan jos joku esine on liikkunut puoli senttiä viime näkemästä..

Yhteistyössä