Miten hyvät jarrut on rollaattorissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 791
19 180
113
Olin tänään leikkipuistossa, sen vierestä lähtee yks jyrkkä mäki alaspäin, mäen alapuolta ei siihen leikkipuistoon näy. Yks täti meni rollaattorilla ohi ja sit alkoi kiitää innoissaan vauhdilla sitä mäkeä alas ja hävisi näkyvistä. En pystynyt menemään perään kun lapset oli leikkitelineissä.
Sanokaa mulle että se täti selvisi ehjänä. :snotty:

Mut oliko se rollaattori? Mikä on se pyörällinen vehje mitä vanhukset lykkii ja jonka jalaksille voi hypätä ja kiitää?

Eiköhän niissä ole yhtä hyvät jarrut kun fillareissa. Käsijarrut ainoastaan. Tai riippuu Kyl et millanen rolla. Normaalilla rollalla olis Kyl vetäny ittensä nurin, kun sen renkaat ja ohjaus ei mitää tukevia, mut tollane potkukelkka on aikaa tukeva. Eiköhä vanhus selvinny :)

Aika menopelejä. Toivottavasti siellä mäen alla ei ollut ketään, olisi aika pelottava kokemus kun joku täti kiitää ylämäestä syliin.

Ok kiitos. Tahtoo samanlaisen vempeleen kerran sillä pääsee niin lujaa. :D

[QUOTE="friday";29575762]Onhan ne jarrut tehokkaat kuten pyörässäkin, mutta miten lujaa se vanhus on jaksanut jarrukahvaa puristaa onkin jo toinen juttu.

Etköhän olisi kuullut tai nähnyt jotakin jos olisi huonosti käynyt.
Nuku hyvin![/QUOTE]

Mutta hetkinen. Eihän rollaattorin jarruja puristeta, vaan ne työnnetään alaspäin jolloin ovat lukossa.

Heh, meidänkin naapurustossa asuu samankaltainen hurja-mummu. Pihaltamme lähtee reipas asfaltoitu alamäki, josta saa rollaattorilla komeat vauhdit kun vaan pysyy irti jarruista.
Usein mummu kiitää silmänräpäyksessä sen alas, ja mua kauhistuttaa kun alamäen alla menee autotie (aika hiljainen tosin), jonka suojatien yli mummu kiitää kaasu pohjassa yli ja jatkaa samoilla vauhdeilla pitkälle pyörätietä joka siitä sopivasti jatkuu.

Mutta ehkä tuossa iässä uskaltautuu jo ottamaan sen riskin että ehtii ekana bingoon ja pankkijonoon?

[QUOTE="friday";29575803]Ahaa... Sitten noita onkin erilaisia. Echo, heti ylös sieltä sängystä tämä juttu ei olekaan vielä selvä.[/QUOTE]

:laugh:

Johan nyt on hupaisa ilta palstailla..

Friday:No justiinsa, ja mä olin jo oikaisemassa rasittuneen selkäni ja uupuneet jäseneni satiinilakanoiden pehmeään hyväilyyn, ja pääni untuvapielukseen.

*viskaa viilentävät kurkunpalat silmäluomilta*

Mutta hetkinen. Eihän rollaattorin jarruja puristeta, vaan ne työnnetään alaspäin jolloin ovat lukossa.

Ei kun puristetaan ja ovat tehokkaat rumpujarrut:

potkupyora.jpg

[QUOTE="friday";29575825]En mä oo hauska... Mä oon kuolemanväsynyt.[/QUOTE]

Silloin tuleekin parhaimmat jutut.

Ja nauraisinkohan itsekään näin paljoa jos olisi esim. aamu?..

Aa, eli sille mummolle kävi hyvin. Taidan uskaltaa sittenkin torkahtaa. :D

(siirryin kännykkään enkä osaa tällä Lumialla lainata tekstiä)
Ken guru:ei mun takia tartte kielenkäyttöään varoa. Hurjan näköinen tuo papparainen siinä kuvassa. :)
Friday:nyt on mukavampi nukkua kun ei mummot kaivele mielessä. :D

Öitä...

Yhteistyössä