Miten hyväksyä alapään muutokset synnytyksen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja bgfg
  • Ensimmäinen viesti
Mielummin tosiaan olematon sektioarpi mahassa kuin revenneet nautintoalueet..
Halaus teille kaikille revenneille.
Ensimmäinen tuli kiirellisellä sektiolla, eli pieni viilto bikinirajassa.
Toinen tuli ihan luomuna, hyvin paikat kesti ja palautui normaaliin tilaan ennen pitkää ihan seksiä harrastamalla ja lantionpohjanlihaksia reenailemalla.:)


Vinkki:

Jos tuntuu ylivoimaiselta reenailla niitä lantioinpohjanlihaksia niin tyhjää parempi on se, että pissiessä päästätte hiukan pissiä ja sitten pidätätte. Monta toistoa.
 
"mmmm"
Noh. Repesin sen verran, että uskalsin sekstailla n. 11 kk synnytyksestä. Koko tuon 11 kk tiirailin alapäätäni ja kauhistelin. Toisaalta ei ollut mitään lirahdusongelmia kyllä. Nyt synnytyksestä reilu vuosi ja en jaksa enää tiirailla alapäätä. Seksi ei tunnu yhtä hyvältä kun ennen, mutta ehkä sen kanssa oppii elämään. Ei se kuitenkaan koske tms. Mutta aikaa on mulla vienyt tottua...
 
"vonssikka"
Ilmeisesti et tee enempää lapsia, kun noin puhut..? Varo vaan etteti vielä kolahda pahasti omaan nilkkaan...tai p*lluun ;)

Jos olet noin katkera siitä, ettet ole saanut kokea alatiesynnytystä, niin kannattaa varmaan purkaa pahaa oloa muualla kuin täällä.

Ja niin, laskeumia ei aiheuta vain alatiesynnytys vaan RASKAUS!! :D Että voi se värkki venähtää vaikka olis kuin sektioitu..


Olen joka päivä kiitollinen siitä, että minulle tehtiin hätäsektio.
:hug:
 
Hyvin on pelannut ja kelvannut.
Eihän se nyt varmasti mikään ruusu ole mutta just sopiva kuitenkin :) En kyllä murehdi omaa eppariarpeani. Treenillä sen saa taas tiukaksi ja paras treenikaveri siinä on se oma kumppani. Aivot narikkaan ja menoksi ilman liikoja miettimisiä.
 
"vonssikka"
Siis miks sä tölläät sitä alapäätäsi ja voivottelet miltä se näyttää?? Peililläkö kauhistelet sen ulkonäköä? Miks?

Eikö todella ole oikeaa elämää?
Luuletko, että ihmiset joiden alapää on kokenut muutoksia, niitä jatkuvasti peilailee ilman muuta elämää? Kyllähän jo synnärillä kehotetaan peilailemaan ja jo yläasteella kehotetaan peilillä katsomaan ja tutustumaan omaan anatomiaansa. Jos tutuksi tullut alapää ykskaks onkin aivan erinäköinen, niin kyllä se voi harmnittaa!!

Kyllähän ihmiset niitä mahojaankin peilaa, kasvojaan, hiuksiaan, kaikkea! Vaikka muille ne olisivat ok, niin kummasti sitä itse on kriittinen ja haluaa näyttää hyvältä.

Joillekin alapääongelmat voi sitäpaitsi olla ihan oikeasti arkea haittaavia ja kyllä on aihettakin voivotella. Ei ole helppoa sellaisen asian kanssa lääkäriinkään välttämättä mennä, ensin tarttee itse hyväksyä muutoksiaan.

Hitto mitä arvostelijoita tänne eksyy! Ehkä teillä on täydelliset alapäät, ette oo synnyttänny tai sitten ette vaan ole kurkanneet sinne peilillä ja kohdanneet todellisuutta...
 
"melli"
[QUOTE="vonssikka";29783475]Luuletko, että ihmiset joiden alapää on kokenut muutoksia, niitä jatkuvasti peilailee ilman muuta elämää? Kyllähän jo synnärillä kehotetaan peilailemaan ja jo yläasteella kehotetaan peilillä katsomaan ja tutustumaan omaan anatomiaansa. Jos tutuksi tullut alapää ykskaks onkin aivan erinäköinen, niin kyllä se voi harmnittaa!!

Kyllähän ihmiset niitä mahojaankin peilaa, kasvojaan, hiuksiaan, kaikkea! Vaikka muille ne olisivat ok, niin kummasti sitä itse on kriittinen ja haluaa näyttää hyvältä.

Joillekin alapääongelmat voi sitäpaitsi olla ihan oikeasti arkea haittaavia ja kyllä on aihettakin voivotella. Ei ole helppoa sellaisen asian kanssa lääkäriinkään välttämättä mennä, ensin tarttee itse hyväksyä muutoksiaan.

Hitto mitä arvostelijoita tänne eksyy! Ehkä teillä on täydelliset alapäät, ette oo synnyttänny tai sitten ette vaan ole kurkanneet sinne peilillä ja kohdanneet todellisuutta...[/QUOTE]

Tai sitten heillä /meillä on vaan karvan parempi itsetunto ja ymmärrys siitä että ihmiskeho muuttuu elämän varrella. Synnytys on yksi, hyvinkin luonnollinen osa naisen elämää ja se jättää jälkensä, tavalla tai toisella kaikkiin.

Ymmärrän jos haitat ovat joka päiväisiä, kuten vaikka niin että jokin hankautuu toistuvasti rikki. Seksi - herranen aika, sitä on niin montaa eri muotoa. Sitäkin voi opetella, muutosten mukaan. Olkaa ylpeitä siitä kehostanne mitä on aikaan saanut ja opetelkaa hyväksymään muutos. Ei 60-vuotiaan rouvan röpsä taatusti ole siinä kunnossa kuin kaksi kymppisen, synnyttänyt tai ei. Mutta silti 60 vuotiaskin voi nauttia seksistä. Me muututaan. Sitä kutsutaan elämäksi.

Muutosvastarinnan sijaan energia kannattaisi ehkä käyttää omaan kasvamiseen =)
 
Vierasss
[QUOTE="melli";29783555]Tai sitten heillä /meillä on vaan karvan parempi itsetunto ja ymmärrys siitä että ihmiskeho muuttuu elämän varrella. Synnytys on yksi, hyvinkin luonnollinen osa naisen elämää ja se jättää jälkensä, tavalla tai toisella kaikkiin.

Ymmärrän jos haitat ovat joka päiväisiä, kuten vaikka niin että jokin hankautuu toistuvasti rikki. Seksi - herranen aika, sitä on niin montaa eri muotoa. Sitäkin voi opetella, muutosten mukaan. Olkaa ylpeitä siitä kehostanne mitä on aikaan saanut ja opetelkaa hyväksymään muutos. Ei 60-vuotiaan rouvan röpsä taatusti ole siinä kunnossa kuin kaksi kymppisen, synnyttänyt tai ei. Mutta silti 60 vuotiaskin voi nauttia seksistä. Me muututaan. Sitä kutsutaan elämäksi.

Muutosvastarinnan sijaan energia kannattaisi ehkä käyttää omaan kasvamiseen =)[/QUOTE]

Nimenomaan. Karvan verran parempi itsetunto. AP, kasvata kunnon tuhero niin silloin kukaan ei näe, minkälainen lörtsy siellä alla piileskelee. Elämää voi olla vaikka olis vähän jokin sauma alapäässä vinksallaan.
 
"vonssikka"
[QUOTE="melli";29783555]Tai sitten heillä /meillä on vaan karvan parempi itsetunto ja ymmärrys siitä että ihmiskeho muuttuu elämän varrella. Synnytys on yksi, hyvinkin luonnollinen osa naisen elämää ja se jättää jälkensä, tavalla tai toisella kaikkiin.

Ymmärrän jos haitat ovat joka päiväisiä, kuten vaikka niin että jokin hankautuu toistuvasti rikki. Seksi - herranen aika, sitä on niin montaa eri muotoa. Sitäkin voi opetella, muutosten mukaan. Olkaa ylpeitä siitä kehostanne mitä on aikaan saanut ja opetelkaa hyväksymään muutos. Ei 60-vuotiaan rouvan röpsä taatusti ole siinä kunnossa kuin kaksi kymppisen, synnyttänyt tai ei. Mutta silti 60 vuotiaskin voi nauttia seksistä. Me muututaan. Sitä kutsutaan elämäksi.

Muutosvastarinnan sijaan energia kannattaisi ehkä käyttää omaan kasvamiseen =)[/QUOTE]

En puhunutkaan tekstissä omasta puolestani. Juu, omakin alapää on kolmen synnytyksen jäljiltä muuttunut, mutta sen olen hyväksynyt ja molemmat nauttii seksistäkin. Ja olen toki peilillä vilkaissut, ihan mielenkiinnosta. :D

Kaikilla sitä itsetuntoa ei kuitenkaan välttämättä ole ja seksi voi olla todella arka paikka ja ahdistaa. Ehkä sinunlaisiltasi puuttuu kyky asettua toisen asemaan, etkä osaa ajatella asioita kuin omasta näkövinkkelistäsi. Harmi.

Ap haki varmaankin vertaistukea ja ymmärrystä, vastauksia huoliinsa. Ei nenäkkäitä "loistavan itsetunnon" omaavia mammoja, joilla on rämemajava housuissa peittämässä tuhoja.

Samaa mieltä olen, ettei niiden asioiden kannata antaa pilata päiviä ja parisuhdetta, jos ovat vain kosmeettisia. Mutta tuollainen ilkeily ei ainakaan kohota kenenkään itsetuntoa...
 
"alkup."
Ei minua se ulkonäkö ahdista yhtään. Ei se oikein näy edes että olis synnyttänyt. Ahdistaa vaan se että jos ei saa jumpattua värkkiä tarpeeksi tiukaksi. Mietin vaan seksin ajan että tuntuuko se miehestä miltään, missä oma nautinto sitten on?

Synnytyksen jälkeen on lirahtanut ehkä noin 10 kertaa (aivastamisen takia, hypellessä, juostessa ei lirahda) eli ei nyt ihan järkyttävän paha tapaus kuitenkaan. Mutta se ärsyttää ja saa tuntemaan ittensä löysäksi rupsahtaneeki ämmäksi :(
 
Näin
[QUOTE="alkup.";29782681]Ihan siis suositeltiin..?? :D Mulla ei tuossa vaiheessa kiinnostanut yhtään yhdyntä, koska pelkäsin tuntuuko miehestä miltään ku synnytyksestä niin vähän aikaa vasta. Fyysisesti siis olisin voinut ihan hyvin, kipuja ei ollut.[/QUOTE]

Kyllä, ihan suositeltiin kokeilemaan. Neuvolantäti ja lääkäri molemmat. Mikä siinä on sinusta niin outoa tai huvittavaa? Kyllä seksiasioista on neuvolassa tapana puhua.
 
[QUOTE="vonssikka";29783431]Ilmeisesti et tee enempää lapsia, kun noin puhut..? Varo vaan etteti vielä kolahda pahasti omaan nilkkaan...tai p*lluun ;)

Jos olet noin katkera siitä, ettet ole saanut kokea alatiesynnytystä, niin kannattaa varmaan purkaa pahaa oloa muualla kuin täällä.

Ja niin, laskeumia ei aiheuta vain alatiesynnytys vaan RASKAUS!! :D Että voi se värkki venähtää vaikka olis kuin sektioitu..[/QUOTE]

:LOL: Miten niin katkera, justhan mä sanoin että olen kiitollinen ettei tarvinnu synnyttää alateitse.
 
"vonssikka"
:LOL: Miten niin katkera, justhan mä sanoin että olen kiitollinen ettei tarvinnu synnyttää alateitse.
Kuulosti vaan katkeran puheelta...ja noin yleensäottaen aika moni kokee sektion pettymyksenä, koska suurinosa haluaa kokea "oikean" synnytyksen. :)

Et siis enempää lapsia aio..? ;)

Luojankiitos, minulla ei ole sektioarpea ja sen tuomia mahdollisia arpeutumiskipuja myöhemmin elämässä :p ..joku voisi ajatella nuinkin...alapää, ts lantionpohjanlihakset kuitenkin löysistyy jo ihan siitä raskaudestakin..ja laskehtii.
 
"alkup."
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29783743:
Kyllä, ihan suositeltiin kokeilemaan. Neuvolantäti ja lääkäri molemmat. Mikä siinä on sinusta niin outoa tai huvittavaa? Kyllä seksiasioista on neuvolassa tapana puhua.
Mulle ei ole neuvolassa puhuttu sanaakaan seksistä tai parisuhteesta koko raskausaikana tai synnytyksen jälkeenkään. Ei edes jalkitarkastuksessa puhuttu seksistä! :D Lääkäri kysyi vaan ehkäisyn tarpeesta, että kirjoittaako pillerireseptin, ja mä sanoin että ei tarvitse, kondomi riittää. Meillä on niin vähän seksiä, että ei mitään kovin "järeää" ehkäisyä edes tarvitse. Sitä paitsi imetän, eikä menkat ole edes alkaneet.
 
"Hanna"
[QUOTE="alkup.";29783777]Mulle ei ole neuvolassa puhuttu sanaakaan seksistä tai parisuhteesta koko raskausaikana tai synnytyksen jälkeenkään. Ei edes jalkitarkastuksessa puhuttu seksistä! :D Lääkäri kysyi vaan ehkäisyn tarpeesta, että kirjoittaako pillerireseptin, ja mä sanoin että ei tarvitse, kondomi riittää. Meillä on niin vähän seksiä, että ei mitään kovin "järeää" ehkäisyä edes tarvitse. Sitä paitsi imetän, eikä menkat ole edes alkaneet.[/QUOTE]

Meillä puhuttiin raskausaikana neuvolassa paljonkin seksistä. Samoin parisuhteesta.
Mun mielestä ne on tärkeitä asioita ja hyvä että niistä neuvolassa puhutaan.

Myös jälkitarkastuksessa oli puhetta seksistä ja siitä, miltä se synnytyksen jälkeen tuntuu.
 
"alkup."
[QUOTE="Hanna";29783839]Meillä puhuttiin raskausaikana neuvolassa paljonkin seksistä. Samoin parisuhteesta.
Mun mielestä ne on tärkeitä asioita ja hyvä että niistä neuvolassa puhutaan.

Myös jälkitarkastuksessa oli puhetta seksistä ja siitä, miltä se synnytyksen jälkeen tuntuu.[/QUOTE]

Onpa jännä miten eri neuvoloissa on eroa... Varmaan riippuu ihan neuvolan terkasta ja lääkäristä puhuvatko vai ei.
 
[QUOTE="vonssikka";29783775]Kuulosti vaan katkeran puheelta...ja noin yleensäottaen aika moni kokee sektion pettymyksenä, koska suurinosa haluaa kokea "oikean" synnytyksen. :)

Et siis enempää lapsia aio..? ;)

Luojankiitos, minulla ei ole sektioarpea ja sen tuomia mahdollisia arpeutumiskipuja myöhemmin elämässä :p ..joku voisi ajatella nuinkin...alapää, ts lantionpohjanlihakset kuitenkin löysistyy jo ihan siitä raskaudestakin..ja laskehtii.[/QUOTE]

Juu mä en lukeudu naisiin joille se synnyttäminen on elämääkin tärkeempi juttu. Mulle on aina ollu ihan sama mistä se vauva tulee ulos, kunhan on elossa ja terve. Eli en todelakaan ole katkera, mulle on tärkeintä lapsen terveys.

Ja on hyvin omituista edes olettaa, että joku olisi katkera jos ei saanu tikkejä alapäähän :D
 
Viimeksi muokattu:
"ajattelija"
Ymmärrän harmin, jos on oikeasti jotain toiminnallisia ongelmia....Lantionpohja on kuitenkin treeneistä pitkälti kiinni. Ulkonäöllä ei ole juuri merkitystä mielestäni....Kuka ihme sitä kyylää??? Ja haluan todella tavata sellaisen ukon joka muka alapään ulkonäöstä kehtaisi valitella...
 
"vonssikka"
Juu mä en lukeudu naisiin joille se synnyttäminen on elämääkin tärkeempi juttu. Mulle on aina ollu ihan sama mistä se vauva tulee ulos, kunhan on elossa ja terve. Eli en todelakaan ole katkera, mulle on tärkeintä lapsen terveys.

Ja on hyvin omituista edes olettaa, että joku olisi katkera jos ei saanu tikkejä alapäähän :D
En mä ainakaan saanu tikkejä kenenkään kolmen kohdalla :) Ja sanoinkin että monella naisella..sä et sitten lukeudu heihin. Mutta sen voin omalta kohdalta sanoa, että mielummin ottaisin ne tikit sinnme alapäähän kuin alavatsaan! ..ja hätäsektiohan tehdään monesti vielä rumasti pystyviiltona..
 
[QUOTE="vonssikka";29783993]En mä ainakaan saanu tikkejä kenenkään kolmen kohdalla :) Ja sanoinkin että monella naisella..sä et sitten lukeudu heihin. Mutta sen voin omalta kohdalta sanoa, että mielummin ottaisin ne tikit sinnme alapäähän kuin alavatsaan! ..ja hätäsektiohan tehdään monesti vielä rumasti pystyviiltona..[/QUOTE]

Mulla on oikein siisti arpi jota ei edes näe. Kyllä ne siellä sairaalassaki oli ihmeissää meidän asenteesta ja sai moneen kertaan vakuuttaa ettei harmita yhtää, meidän näköinen synnytys oli :heart:
 
"vonssikka"
[QUOTE="ajattelija";29783939]Ymmärrän harmin, jos on oikeasti jotain toiminnallisia ongelmia....Lantionpohja on kuitenkin treeneistä pitkälti kiinni. Ulkonäöllä ei ole juuri merkitystä mielestäni....Kuka ihme sitä kyylää??? Ja haluan todella tavata sellaisen ukon joka muka alapään ulkonäöstä kehtaisi valitella...[/QUOTE]

Sen verran olen asiaan perehtynyt, että lihaksistoa voi kyllä jumopata ja kiristellä, mutta jos tietyt kudokset venahtavat, niin niihin ei oikeasti auta kuin puukko. Ja kyllä mö uskon että joidenkin kohdalla voi ulkonäöllä olla paljon merkitystä. MOnta ystävää on esimerkiksi kertonut, että ennen harrastelivat 69 ja ties mimmosissa asennoissa ties mitä päivänvalossa, kun alapää oli kaunis. Mutta synnyttäneenä, alapää räjähtäneen näköisenä ei tulisi mieleenkään.

JA, minulla on myös lukuisia miespuolisia ystäviä, jotka ovat kyllä aivan suoraan kertoneet näistä yh-äitien kanssa seurusteluistansa..ei kuulema maittanu nuolla sellasta etureppua yms kauniita sanoja käyttivät. Ei ne omat miehet vaan halua loukata...mutta menepä ite ottamaan suihin joltain, jolla muna näyttää joltain homeiselta kukkakaalilta (esim) niin maistuisko ;) Kyllä sillä ulkonäöllä on monesti vaikutusta, oli kyse sitten ylä- tai alapäästä.

Ja edelleen, mua asia ei haittaa, mutta kuhan kommentoin...
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka

Yhteistyössä