Miten huolehdit lainatavaroista?

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Tuli vaan mieleen, kun naapurin lapsille lainasin yhden dvd-leffan yli pari viikkoa sitten. Äsken sitten kävin kyselemässä takaisin, kun eivät ole tuoneet. Naapurin rouva sit voivotteli, että se on kyllä nyt ihan märkä se kansi ja kansipaperit, kun unohtui häneltä vesisateeseen. VESISATEESEEN?! Dvd-leffa? Mitä vittua se siellä ulkona edes teki? Onneksi levy edes toimii, mutta ulkonäkö nyt sitten on mitä on. Harmittaa kyllä, kun on yksi lasten rakkaimpia elokuvia, lahjaksi saatu vielä :/

Ja siis vastaus kysymykseeni. Mä itse huolehdin lainatavaroista vielä paremmin kuin omista, joista niistäkin pyritään huolta pitämään.

Minä pidän kans lainatavaroista hyvää huolta, mutta yhden ainutta elokuvaa en lainaa enää kellekkään enkä lehteä enkä mitään muutakaan. Aina ne tulee kauheessa kunnossa takas :kieh:

En voi käsittää miks ei voi pitää lainatavarasta hyvää huolta. Tehköön omille tavaroilleen mitä lystää, mutta toisten tavaroita pitäis kyllä käsitellä paremmin. Jotkut ei vaan yksinkertaisesti välitä.

Hyvin, paremmin kuin omiani ja niistäkin huolehdin hyvin. Mulla on kanssa tällainen kaveri, jolle pitäisi aina lainata kaikkea mahdollista ja takaisinsaamiseen on kaksi vaihtoehtoa: a) et saa takaisin lainkaan b) tulee takaisin tärveltynä.

Vahingosta viisastuneena en kanssa enää lainaa hänelle, muille ystäville kyllä ilomielin, koska heidän tiedän huolehtivan lainatavarasta hienosti.

Alkuperäinen kirjoittaja satu86:
kyllä mä ainakin yritän pitää lainatavaroita kuin kukkaa kämmenellä :D pistä ostamaan uudet kannet tai vaikka koko dvd :)

no niin minäki teen.

ja pistä vaanostaan uus dvd vaikka ois vähissä rahat. sittenpähän oppii pitämään toisten omaisuudesta parempaa huolta

:headwall:

No jo on törppöä, sano että kuule jos kävisit ostamassa uuden dvd:n.

Omiakaan tavaroita ei kohdella noin , saati sitten muiden omaisuutta! Jos joku on niin mukava että lainaa omastaan niin pitäis siinä joku kunnioitus sitä toisen omaisuutta kohtaan olla!

Varmaan on jonkun kakrun maidot tai limut kaatuneet siihen levyn kansien päälle tmvastaavaa...Aika outo juttu että sateessa, onko niillä kattoa ihan koko kämpän leveydeltä vai onko senkin joku tuhonnut niin että osa katosta puuttuu :laugh: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja venera:
No jo on törppöä, sano että kuule jos kävisit ostamassa uuden dvd:n.

Omiakaan tavaroita ei kohdella noin , saati sitten muiden omaisuutta! Jos joku on niin mukava että lainaa omastaan niin pitäis siinä joku kunnioitus sitä toisen omaisuutta kohtaan olla!

Varmaan on jonkun kakrun maidot tai limut kaatuneet siihen levyn kansien päälle tmvastaavaa...Aika outo juttu että sateessa, onko niillä kattoa ihan koko kämpän leveydeltä vai onko senkin joku tuhonnut niin että osa katosta puuttuu :laugh: :saint:

Oli unohtunu puutarhaan pöydälle... Ja ollu siellä kaatosateessa yön yli. Nyt sit kansipaperin kuva on osittain tarttunu siihen muoviin kiinni ja repeilee...

kyllä meilläkin lainatavarat on aina jossain korkealla, etteivät lapset tuhoa. me ollaan monesti saatu naapurilta dvd-pois lainasta niin siinä on sitten kivoja hampaanjälkiä... Enää ei lainata!!!

Mutta nolona on myös pakko sanoa, että ukko lainasi siskoltaa yhden dvd:n ja tuli autolla sen kanssa kotiin. Oli talvi ja ullo laittoi auton piuhaan ulos. siksi aikaa nosti tämän dvd:n tuulilasin päälle. Kotona sitten aloimme etsiä tätä dvd:tä eikä löytynyt. Autokin käytiin läpi ja ei mitään. No sitten seuraavana aamuna se oli edelleen siinä tuulilasia vasten nojaamassa ja kiva kerros lunta päällä, ukko osti siskolleen uuden samanalisen ja me pidettiin tämä vanha, joka kuitenkin toimii hyvin, on vaan rumat kuoret!!

Riippuu tavarasta. Dvd:t yms pysyy visusti erillään, mut esim lelut/vaatteet on ihan käytössä. Jos menee pilalle niin sit sovitaan korvaus tai ostan jotain tilalle.
Löytyykö teiltä ap skanneria? Saisitteko tehtyä uudet kannet?

Alkuperäinen kirjoittaja Uua:
Riippuu tavarasta. Dvd:t yms pysyy visusti erillään, mut esim lelut/vaatteet on ihan käytössä. Jos menee pilalle niin sit sovitaan korvaus tai ostan jotain tilalle.

On meillä skanneri, mutta mitäs mä skannaan, kun se kansipaperi on osittain tarttunu siihen muoviin ja osa kuvasta jää siihen väkisinkin kiinni?

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Uua:

On meillä skanneri, mutta mitäs mä skannaan, kun se kansipaperi on osittain tarttunu siihen muoviin ja osa kuvasta jää siihen väkisinkin kiinni?

Ootko kattonu jos netistä löytyis kannet? Kauhee vaiva tietty toisen mokan korjaamiseks, mut jos sais paremman mielen ku olis kunnon kannet.

Lainasin kaverilta vauvan vaatteita. Eiköhän neuvolassa laitettu laappiskynää ja oli lainabody päällä.
Tietenkin oli lähes valkonen ja kiva musta läntti jäi :(
Ostin sitten uuden melkeen samanlaisen tilalle. Isomman vaan niin mahtuu niidenkin pojulle :)

En kehtaa palauttaa lainatavaroita jos oon ne tärvelly!

Se on kuitenkin vaan leffa ja kun niitä lapsia on useampia niin ei ehdi aina olla katsomassa että kuka kantaa mitä leffaa ja mihin. En minä ainakaan vaatis uutta elokuvaa ja pilais ystävyyttä jonkun leffan takia, olisin vaan lainaamatta uudestaan niin kuin aloittajakin tekee.

En lainaa, enkä ota lainoja, jos ei ole aivan pakko. Se on lähes aina johtanut huonoon lopputulokseen. Mieluummin annan kokonaan pois, tai otan omaksi. Voihan ne sitten taas joskus antaa takaisin, jos haluaa, ja tavarasta on vielä jotain jäljellä.

Paremmin kuin omistamme, mutta ei nekään aina ehjinä säily, joten mielelläni en mitään lainaile. Esim. viimeeksi kun lainasin kirjasto kirjan. Pikkuinen otti sen yöpöydältä ja yksi sivu repeytyi :ashamed: sai sen teipattua niin, että pystyy lukemaan, mutta silti :x

Yhteistyössä