Miten hoituu abortti rv 10-12,kellään omaa kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huooooooh:
Alkuperäinen kirjoittaja tii:
Vaikka laki sanoisi mitä, niin sikiön tappaminen on moraalisesti hyvin väärin. Elämä syntyy hedelmöittymishetkellä. Suomessa abortti on useimmiten turha. Jokaiselle terveelle vauvalle löytyisi adoptiovanhemmat.

Elämä tuhotaan heppoisin perustein kun viitsitä kantaa muutamaa kuukautta sitä elämää , joka on itse laitettu alulle.
Huooh. Suomessa tehdään vuosittain yli 10 000 aborttia ja noin 400 adoptiota.
Ei kaikille abortoiduille yksinkertaisesti löytyisi kotia.

Antakaa olla jo.

Ihmiset tekevät itse oman päätöksensä, jos eivät halua lasta, eivät sitten halua.
Niin, katsos sen takia niin vähän kun kun niitä lapsia EI OLE!!! Enin osa kun laitetaan ennenaikojaan viemäristä alas... Ulkomaatkin pyrkii nykyään enssijasesti adoptoimaan lapset kotimaahan. Näin lapsia tulee aina vaan vähemmän tänne adoptoitavaks.

huooooooh
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Lapsi on täysin suojaton ja viaton.

Te ette varmaan hyväksy lasten surmaamista?
Mutta jos asia tapahtuu tulevan äidin vartalon sisällä, kohdun sisällä,
yhtäkkiä se onkin hyväksyttävää?

Mikä ero on tällä asialla, tämä teko kohdun ulkopuolella tai kohdun sisällä?

Ja naisen vartalo on naisen-puolustelu: ettekö tajua että siellä kohdussa on
toinen, ihmisenalku??

Se ei ole kokonaan naisen, lapsi tarvitsee kohtua kasvaakseen!!
Kaikki muu on naisen "omaa", mutta kohdun sisällä oleva lapsi ei ole mikä tahansa.
Nainen on olemassa oleva ihminen: näkee, hengittää, syö, yksinkertaisesti elää ja aivan itse, kenestäkään riippumatta.

Mitäs tämä sikiö?
Jos se otetaan kohdun ulkopuolelle, mitä se osaa itse tehdä? Ei edes hengittää... Jos oikein tieteellisesti sanotaan, sikiö on loinen.

Ehkä tämä ajattelutapani johtuu siitä, että elän todellisuudessa. Abortteja tehdään, enkä minä voi siihen vaikuttaa. Se on jokaisen oma asia, eikä kaiva minun napaani sitten yhtään.
Minä itse päätän vain omista raskauksistani.

enkelintekijä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Sillä tavalla, että sä viis veisaat ap:n elämästä. Haluat vaan tahallaan pahoittaa hänen mielensä. Se on kyllä ihan laillista, mitä ap aikoo tehdä, eikä kuulu pätkän vertaa sulle ku kelleen muullekaan.
No voi hellanlettas jos joku pahoittaa mielensä tosiasioista.. se on kuule aika mitätöntä sen rinnalla mitä sille lapselle ollaan tekemässä, eli viis veisataan sen KOKO elämästä. Sitä paitsi yhteiskuntahan enimmäkseen tuonkin lystin kustantaa...ja siitä on oikeus valittaa mihin ei hyväksy yhteisiä varoja haaskattavan.
Kukahan tässä mielensä on pahoittanut tosiasioista ;)
Sun mukaan ap.
Ja onko jotenkin kiellettyä pahottaa mielensä turhasta ja kevytmielisestä tappamisesta??
Tästä meidän keksustelusta sinä :) Sun ja sp:n todellakin ap ja ihan turhaa, koska se mitä hän tekee on kaikin puolin sallittavaa ja laillista. Vaikka kaikenmaailman jeesustelijat siitä mielensä pahoittaisivatkin. Voisitte hankkii oman elämän, ni ei tarvis toisten ratkasuja niin kauheesti miettiä. Mitä tuo sunkin pään seinään hakkaaminen auttaa näissä raskaudenkeskeytysasioissa ?
Laillista tai ei, ei se tee siitä yleismoraalisesti hyväksyttävää :) et voi pakottaa ketään hyväkysmään sitä. Vastustusta on tasan niin kauan kun abortteja tehdään, siis aina. Abortoijat vois tosiaan opetella sitä epäitsekkyyttä joka sallii toistenkin jatkaa sitä hankittua elämäänsä.. Ainakin on hyvä että sun kaltasilta seliselittäjiltä saa tuskanhien pintaan kun kaikki ei hyväksykään tosta vaan puolustelemaanne julmuutta.
Julmempaa on julistaa abortti murhaaksi ja aborttiin päätyvä tappajaksi. Mutta palstallahan on tämäntyylinen "mielipiteiden" kertominen sääntö eikä poikkeus. Viis väliä vaikka aborttiin päätyvä olisi henkisesti lopussa, silti ollaan julmia ja kerrotaan niistä mustavalkoisista totuuksista.

huooooooh
Alkuperäinen kirjoittaja tii:
Vaikka laki sanoisi mitä, niin sikiön tappaminen on moraalisesti hyvin väärin. Elämä syntyy hedelmöittymishetkellä. Suomessa abortti on useimmiten turha. Jokaiselle terveelle vauvalle löytyisi adoptiovanhemmat.

Elämä tuhotaan heppoisin perustein kun viitsitä kantaa muutamaa kuukautta sitä elämää , joka on itse laitettu alulle.
Huooh. Suomessa tehdään vuosittain yli 10 000 aborttia ja noin 400 adoptiota.
Ei kaikille abortoiduille yksinkertaisesti löytyisi kotia.

Antakaa olla jo.

Ihmiset tekevät itse oman päätöksensä, jos eivät halua lasta, eivät sitten halua.
Niin, katsos sen takia niin vähän kun kun niitä lapsia EI OLE!!! Enin osa kun laitetaan ennenaikojaan viemäristä alas... Ulkomaatkin pyrkii nykyään enssijasesti adoptoimaan lapset kotimaahan. Näin lapsia tulee aina vaan vähemmän tänne adoptoitavaks.
Miten se olikaan, joka 4 adoptiovanhempi jää ilman lasta?
Hassua sinänsä, jos jokainen pariskunta saisi lapsen, montako niitä adoptoitaisiin? Aivan, n. 2 000... Ja jäljelle jää vaivaiset yli 8 000.

vieras

toinen, ihmisenalku??

Kaikki muu on naisen "omaa", mutta kohdun sisällä oleva lapsi ei ole mikä tahansa.
Nainen on olemassa oleva ihminen: näkee, hengittää, syö, yksinkertaisesti elää ja aivan itse, kenestäkään riippumatta.

Mitäs tämä sikiö?
Jos se otetaan kohdun ulkopuolelle, mitä se osaa itse tehdä? Ei edes hengittää... Jos oikein tieteellisesti sanotaan, sikiö on loinen.

Ehkä tämä ajattelutapani johtuu siitä, että elän todellisuudessa. Abortteja tehdään, enkä minä voi siihen vaikuttaa. Se on jokaisen oma asia, eikä kaiva minun napaani sitten yhtään.
Hahhahh!! Tieteellisesti juurikin ne EI ole mitään loisia, vaan pikkuisia IHMISIÄ! Vain sinun mielikuvitusmaailmassasi kahden ihmisen jälkeläiset on loisia, limamöykkyjä, toukkia jne. mitä vielä!

Lapsi kohdussakin on elävä ja olemassaoleva. Miksi elintärkeän avuntarpeisuus oikeuttaa mielestäsi tappamiseen??

vieras
Miten se olikaan, joka 4 adoptiovanhempi jää ilman lasta?
Hassua sinänsä, jos jokainen pariskunta saisi lapsen, montako niitä adoptoitaisiin? Aivan, n. 2 000... Ja jäljelle jää vaivaiset yli 8 000.
Ai, mistäs sä niin päättelet että raskauksia alkais edelleen yhtä paljon eikä kukaan pitäs lasta itsellään..?

huooooooh
Ai, mistäs sä niin päättelet että raskauksia alkais edelleen yhtä paljon eikä kukaan pitäs lasta itsellään..?
En mistään, mutta et tiedä sinäkään. Oma mielipiteeni on, että abortti on hyväksyttävää, kun se tehdään lain puitteissa.

Edelleenkään en usko, että kenenkään teidän abortinvastustajien mielipide ei tule vaikuttamaan ihmisiin, jotka joutuvat aborttiin turvautumaan.

Päätämme vain itsestämme, emme voi päättää muiden asioista.

Itse olen onnellinen raskaudestani ja olen valmis ottamaan vastuun uuden ihmisen elämästä. Kun joku toinen ei ole siihen valmis, en tuomitse. Minusta meillä kenelläkään ei ole varaa tuomita ihmisiä sen takia.

Tästä voisi kääntää ja vääntää loputtomiin.

huooooooh
Hahhahh!! Tieteellisesti juurikin ne EI ole mitään loisia, vaan pikkuisia IHMISIÄ! Vain sinun mielikuvitusmaailmassasi kahden ihmisen jälkeläiset on loisia, limamöykkyjä, toukkia jne. mitä vielä!

Lapsi kohdussakin on elävä ja olemassaoleva. Miksi elintärkeän avuntarpeisuus oikeuttaa mielestäsi tappamiseen??

Loinen eli parasiitti on eliö, joka elää toisen eliön, isäntäeliön, kudoksissa, aiheuttaen isäntäeläimelle vahinkoa. Toisin kuin symbioosissa, loisiminen eli parasitoiminen ei yleensä hyödytä isäntää mitenkään. Loisimisessa on tavallista, ettei loinen ole isännälleen kohtalokas, vaikka joskus haittoja voikin ilmetä.

Ja yläasteen biologian opettaja sanoi myös, että tieteellisesti esim. sikiö on loinen, koska se ei tule selviämään ilman kohtua ja ottaa kaiken tarvitsemansa naisen elimistöstä.

Tämä on minun mielipiteeni. Se, että sinun mielestäsi sikiö on heti raskauden alkaessa elävä ihminen, on sinun mielipiteesi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja enkelintekijä:
Julmempaa on julistaa abortti murhaaksi ja aborttiin päätyvä tappajaksi. Mutta palstallahan on tämäntyylinen "mielipiteiden" kertominen sääntö eikä poikkeus. Viis väliä vaikka aborttiin päätyvä olisi henkisesti lopussa, silti ollaan julmia ja kerrotaan niistä mustavalkoisista totuuksista.
No voi hellanduudelis.. silkkihanskoinko pitäs päätä silisilitellä?? Niiden lapsipolojen koko elämä on lopussa, toisten itsekkyyden ja mukavuudenhalujen takia! Siinä sulle julmuutta.

vieras

Loinen eli parasiitti on eliö, joka elää toisen eliön, isäntäeliön, kudoksissa, aiheuttaen isäntäeläimelle vahinkoa. Toisin kuin symbioosissa, loisiminen eli parasitoiminen ei yleensä hyödytä isäntää mitenkään. Loisimisessa on tavallista, ettei loinen ole isännälleen kohtalokas, vaikka joskus haittoja voikin ilmetä.

Ja yläasteen biologian opettaja sanoi myös, että tieteellisesti esim. sikiö on loinen, koska se ei tule selviämään ilman kohtua ja ottaa kaiken tarvitsemansa naisen elimistöstä.

Tämä on minun mielipiteeni. Se, että sinun mielestäsi sikiö on heti raskauden alkaessa elävä ihminen, on sinun mielipiteesi.
Se on tosiaan vain mielipiteesi.. muussa tapauksessa antaa tulla sitten niitä biologisen tieteellisiä sivustoja jotka kertoo alkioiden/sikiöiden olevan loisia! Uusista ihmisyksilöistä ne kyllä kertoo....

ee

toinen, ihmisenalku??

Mitäs tämä sikiö?

Ja sun kaltaisten ihmisten mielissä jo siittiöillä on vauvan kasvot... huoh. että se siitä mielikuvitusmaailmasta...

ee
Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Ja sun kaltaisten ihmisten mielissä jo siittiöillä on vauvan kasvot... huoh. että se siitä mielikuvitusmaailmasta...
Ja sun sekava mielesi ei kykene erottaan elimistön soluja ihmisyksilöistä.
samaa vois sanoa susta! miten KUKAAN selväjärkinen ihminen voi kuvitella pari toisiinsa liittynyttä solua ihmisyksilöksi? Aivan, ei kukaan SELVÄJÄRKINEN... se on vaan solukasa, ei ihminen.

vieras
samaa vois sanoa susta! miten KUKAAN selväjärkinen ihminen voi kuvitella pari toisiinsa liittynyttä solua ihmisyksilöksi? Aivan, ei kukaan SELVÄJÄRKINEN... se on vaan solukasa, ei ihminen.
No se selväjärkisyys eli maailmanlaajuinen tiedeyhteisö on kuitenkin mun puolella... :D mut voidaanhan sutkin määritellä ihan vaan pelkäks solukasaks :)

ee
No se selväjärkisyys eli maailmanlaajuinen tiedeyhteisö on kuitenkin mun puolella... :D mut voidaanhan sutkin määritellä ihan vaan pelkäks solukasaks :)
Näytä mulle se maailmanlaajuinen tiedeyhteiö joka nimittää alkiota ihmisyksilöksi :LOL: sitä saat tovin etsiä, tuon epätieteellisempää ajatusta ei olekaan. Tiede nimen omaan hahmottaa ihmisetkin organismeiksi eikä sielullisiksi yksilöiksi niinkuin nämä abortinvastustajat niin tykkää tehdä, personoida solumöykyt.

vieras
Näytä mulle se maailmanlaajuinen tiedeyhteiö joka nimittää alkiota ihmisyksilöksi :LOL: sitä saat tovin etsiä, tuon epätieteellisempää ajatusta ei olekaan. Tiede nimen omaan hahmottaa ihmisetkin organismeiksi eikä sielullisiksi yksilöiksi niinkuin nämä abortinvastustajat niin tykkää tehdä, personoida solumöykyt.
Sun pitäs näyttää se joka EI nimitä ja väittää ettei ne oo ihmisyksilöitä :LOL:

ee
Sun pitäs näyttää se joka EI nimitä ja väittää ettei ne oo ihmisyksilöitä :LOL:
Tuosta jo viimeistään huomaa ettet oo tiedeyhteisön jäsen... Mut hei ei se mitään, onneks jeesustelevilla kotiäideilläkin on joku oma paikkansa maailmassa... toimia muiden sylkykuppina :D

vieras
Tuosta jo viimeistään huomaa ettet oo tiedeyhteisön jäsen... Mut hei ei se mitään, onneks jeesustelevilla kotiäideilläkin on joku oma paikkansa maailmassa... toimia muiden sylkykuppina :D
Ja sinäkö sitten olet?? :D Kyllä niitä yhteiskunnan sylkykuppeja on jotkut ihan muut, niinkun yhteisiä varoja lastensa tappamiseen haaskaavat, mutta itseppä sinne pohjasakkaiseen suohon normaalien kunnon ihmisten halveksittavaksi halusivat vajota..

ee
Ja sinäkö sitten olet?? :D Kyllä niitä yhteiskunnan sylkykuppeja on jotkut ihan muut, niinkun yhteisiä varoja lastensa tappamiseen haaskaavat, mutta itseppä sinne pohjasakkaiseen suohon normaalien kunnon ihmisten halveksittavaksi halusivat vajota..
Kyllä olen :D Ja saan työssäni kohdata sinunkin tapaisiasi ihme hihhuleita, onneksi en ihan maanvaivaksi asti, koska suurin osa ihmisistä on onneksi järkeviä.

sysimetsän asukas
Ihan ot:nä, kuinka paljon maailmassa olisi jo ihmisiä jos yhtään aborttia ei ikinä tehtäisi? Ja yleensäkkin, jotkut ihmiset joiden elämäntehtävä tuntuu olevan tehdä lapsia maailma täyteen.. Nykyään ei tapahdu ihmisten kohdalla enää mitään luonnonvalintaa, ei liioin evoluutiota. Jos susi-emon sisällä kehittyy elinkelvoton pentu, se joko luo pentueen tai elinkelvoton/vammainen pentu syödään/tapetaan. Tämä sama tapahtuu kaikilla eläimillä luonnossa. Elinkelvoton ei elä, eikä pääse lisääntymään-> levittämään geenejään. Voin pahoin, kun tv:stä tuli dokumentti jossa kuuro äiti hymyillen kertoi tehneensä kaksi lasta. toinen kokonaan kuuro ja toinen vaikeasti kuulovammainen. Se että nykyään on mahdollistettu ko.yksilöiden eläminen, ei tee siittä luonnon kannalta oikeaa. En ikinä koskaan, milloinkaan tietoisesti tule synnyttämään elävänä vammaista lasta. En vihaa vammaisia tai liikuntarajoittesia ym. mutta molempia sukuuni kuuluvana en toivoisi koskaan lapselleni sellaista elämää.

Yhteistyössä