Miten hoitaa varpaiden välejä, kun ovat menneet rikki...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Todella kipeät ja kutisevat. Kahdessa kohtaa on siis varpaiden välissä haavat. Mitä muuta, kuin huolellinen pesu ja kuivaus. Rasvaahan ei saa laittaa. Mutta mitä laitan?? Tuntuu, ettei mikään tehoa. Kengät pakko olla päivittäin jalassa sen 8,5 h ja ei ole mitkään ilmavat... :/

Mun mielestä se on vähän urbaanilegendaa, ettei sais laittaa rasvaa. Jos mulla on haava varpaanvälissä - kuten juuri nyt varvastossujen takia - tasan tarkkaan laitan siihen Bepanthenia, ja yllätys yllätys se auttaa. Yöksi siis laitan, kun en tietenkään nuku helteellä sukat jalassa jalkoja hauduttaen.

Ei tähän hätään löydy mistään lampaanvillaa, voiko sitä korvata jollain muulla? Talkkia olenkin laittanut. Ärsyttää, kun töissä pakko pitää turvakenkiä, ja ne kun ei ole mitkään ilmavat, jalat hikoilee näillä keleillä, ja eihän se muuta tarvikkaan...

Mä käytän varvassukkia, sillä mun varpaiden välit hautuvat joskus rikki. Varvassukat auttavat pitämään varpaiden välit kuivina ja irti toisistaan. Auttaa aina! Vähintään yösukkina käytän noita, ja päivälläkin jos vaan mahdollista. Pelkkä yösukkakin auttaa.

Juurikin oikein teet, kun pesu ja huolellinen kuivaus. Väleihin ei laiteta rasvaa. Talkkia voit laittaa ensihätään, mutta se lampaanvilla on erittäin hyvä keino hoitaa. Sitä saat jalkaterapeutilta tai ehkäpä jopa instrusta (en ole varma).
Jos nämä keinot eivät tepsi, kannattaa mennä lääkäriin. Sienellä on tietyt tuntomerkit ja se jopa alkaa tietystä paikasta usein, ap ei maininnut sellaisia. (?)

Mulla aukeilee sormenvälit. Mä pesen ja kuivaan ne hyvin ja usein. Sit koitan mahdollisimman paljon "tuulettaa" niitä eli pidän sormien väleissä jotain paperitolloa tms ettei sormet ois ihan sumpussa. Jos iho on pahasti rikki ja kipeät niin käytän Basibakt-salvaa. Muuten kunnon pesu, tuuletus ja talkki. Parissa päivässä hoituu sormista ainaki näillä neuvoilla.

Yhteistyössä