miten hoidetaan leikkaushaavaa joka vuotaa kudosnestettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nättitähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nättitähti

Aktiivinen jäsen
14.08.2007
4 291
0
36

normaalinhaavan hoito on tuttua ja helppoa,mutta tuo perkule ei suostu paraneen vaan vuotaa. ja haava myös irvistää.
tulehtunut se ei ole,onneksi.
haavassa on sulavat tikit ja solmupäät on poistettu maanantaina. nyt sitä sais rasvailla ja käyttää jotain haavateippejä,mutta ilmeisesti en voi kun se vuotaa.
kaikki vinkit on tervetulleita!

Avohaavaa hoidetaan suihkuttelemalla pari kertaa päivässä. Suihkuttelun jälkeen puhdas sidetaitos, Aquacell tai Sorbact lappu pohjalle niin pysyy pöpöt pois. Tuo nyt ei ole avohaava mutta varmaan samaan tyyliin kannattaa hoitaa. Jos kovasti vaivaa niin lekuriin!

Mulla on hieman leikkaushaavan toinen pää auki. Mut vaan päälimmäisestä ihokerroksesta. Ei onneksi vuoda eikä oo tulehtunu kans. Mut mun ongelma on se että pitäis rasvata ihan kauheesti ja samalla pitäis kuulemma pitää koko ajan teippiä päällä. Mutta arvaa saako siihen teippiä kun kädet on rasvaiset!

Plastiikkakirurgi sanoi että teippiä saa/kannattaa käyttää vaikka kaksi kuukautta kun pienentää arven muodostumista niin paljon.

Sinuna suihkuttelisin hirveesti ja lattaisin nimenomaan jonkun paremman/isomman lapun päälle niin kauan kuin vuotaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Mulla on hieman leikkaushaavan toinen pää auki. Mut vaan päälimmäisestä ihokerroksesta. Ei onneksi vuoda eikä oo tulehtunu kans. Mut mun ongelma on se että pitäis rasvata ihan kauheesti ja samalla pitäis kuulemma pitää koko ajan teippiä päällä. Mutta arvaa saako siihen teippiä kun kädet on rasvaiset!

Plastiikkakirurgi sanoi että teippiä saa/kannattaa käyttää vaikka kaksi kuukautta kun pienentää arven muodostumista niin paljon.

Sinuna suihkuttelisin hirveesti ja lattaisin nimenomaan jonkun paremman/isomman lapun päälle niin kauan kuin vuotaa.

tuokin on vaan auki päällimmäisestä kerroksesta.
teippiä pitäis kanssa pitää,mutta kun se haava erittää niin en saa sitä teippiä pois. tuottaa suurta tuskaa.. microporee koitin laittaa.
mä taidan mennä ostaan lisää haavalappuja ja odottaa että toi haava paranee ja sitten vasta laitan siihen muita teippejä. toivottavasti se ei sitten leviä! ja ajattelin jokatapuksessa ostaa silikonilaastaria joka hävittää sitä arpea. mutta sekin vasta kun tän saa eka kondikseen.

Minulla on just tehty tähystysleikkaus ja haava vuotaa verta. Nyt kolmas päivä menossa. Niin kauan kuin haava vuotaa, on vaihdettava kuivat taitokset. Vuorokauden päästä saa suihkuttaa, ei hangata ja sit puhtaalla kuivata. Jos haava alkaa irvistellä, vuotaa mätää ja kutiaa..heti takas lääkäriin. Tikkien poiston jälkeen, ei saisi enään vuotoo olla.

normaalinhaavan hoito on tuttua ja helppoa,mutta tuo perkule ei suostu paraneen vaan vuotaa. ja haava myös irvistää.
haavassa on sulavat tikit ja solmupäät on poistettu maanantaina. nyt sitä sais rasvailla ja käyttää jotain haavateippejä,mutta ilmeisesti en voi kun se vuotaa.
3

minulla murtui nilkka toukokuussa.Hakasten poiston suoritti lääkintävahtimestari,hän huomasi että niistä tihkuu nestettä.No eihän siinä muu auttanut kuin laittaa avokipsi kirurgin mukaan.Sitä helvetti pidin kuukauden vielä.Kotisairaanhoito kävi joka kolmas päivä kaivamassa sitä.Aluksi siinä oli vaan pienet haavat.Mutta nyt auta armias ne ovat reikiä ja eivät meinaa parantua millään.Siinä käytettiin hopealaastaria jonkun aikaa,sen jälkeen tuli sitten hunajaa ja hunajaverkkoa.Kaikki jouduin apteekkiin maksamaan.Välillä käytiin joka toinen päivä.Avokipsin aikaan ei suihkuteltu kuin yhden kerran.Loppua ei vaan tule ja kipu on sietämätön kun käyvät raapimassa sitä.Särkylääkettä menee tuplasti.Tuossa oli luku että voisi tehä ihosiirron,paskat mie en enää mitään tarvii,hoidan itse olen jo niin loppusuoralla koko hoitajiin.Aina on eri ja sitten kysytään mitä siihen on laitettu.He ovat koulunsa käynyt kyllä pitäisi osata.