Miten hoidat kuntoasi ja mitä harrastat ?

  • Viestiketjun aloittaja ÄitiMamma
  • Ensimmäinen viesti
ÄitiMamma
Olen itse huomannut, että mitä enempi numeroita tulee neljänkympin jälkeen sen helpommin väsyy.
Vappunakaan ei touhuttu kovin kummoista paisteltiin makkaraa ja käytiin vapputorilla olin aivan puhki.... B) jo ajatus yöttömistä öistä ilman unta hirvittää!
Olen tajunnut, että kohtuullinen liikunta lapsen perässä juoksemisen lisäksi pitää mielen virkeänä ja jaksaa paremmin.
Harrastan siis sauvakävelyä keski-ikäisten lempilajia, se on tosi hyvä kunnon kohottaja ja lisäksi luen paljon, jos vain on aikaa. Askartelen ja vietän aikaa aika paljon lapsen kanssa tosin työni rajoittaa tätä.Muutenkin meillä käy paljon lapsia kylässä, vaikka huomaan usein olevani tosi väsynyt. Lapsella täytyy olla kavereita ja muut sukulaiset ovat tosi iäkkäitä eikä heillä ole pieniä lapsia :\|
Lapsen kanssa liikumme myös paljon ulkosalla ja varsinkin,kun on näin ihanat ilmat...entä muut varttuneemmat mammat ?
 
Minä käyn päivittäin lasten kans kävelyllä, joogaan, monesti iltasella kaverin kans iltalenkille ja syksyisin meillä on mieheni kans yhteinen harrastus nimittäin metsästys eli luonnossa saa paljon kävellä...
 
Meidän perhe harrastaa suunnistusta. Itse käyn kuntorasteilla kerran viikossa, en kilpaile. Mutta jaksaakseni siellä, käyn juoksemassa muuten. Ja talvella hiihdän. Käymme mieheni kanssa myös tanssimassa. Olen hyvässä kunnossa, toisin kuin nuorempana.
 
chinagirl
Liikun ja liikun :) Aamu ei lahde kayntiin ilman kilsan uintia. sen teen joka aamu. KOiraa on pakko lenkkeilyttaa useamman kerran paivassa, siis hyotyliikuntaa siita. Muuten pelaan tennista muutaman kerran viikossa ja muutaman kerran viikossa kayn salilla. Sukellusta harrastetaan aina kun mahdollisuus, onneksi lahimmat koralliriutat ovat tuossa reilun 1/2 h ajomatkan paassa
 
Kotona harrastan joogaa ja balance-ball venyttelya/kiinteytysta; kerran viikossa kayn cardio-karate tunnilla. Aamuisin kayn joko juoksu tai kavely lenkilla riippuen siita mista tuulee. :whistle: Ja muuten sitten pelailen pihalla lasten kanssa futista, lacrossea, ynna muita pallopeleja - johan siina sita liikunnan puolta jo kertyykin. Talvisin luistelen ja laskettelen. =)

Ei-liikunnallisia harrastuksia sitten on moottoripyoraily, lukeminen, ompeleminen, kutominen, ja tekstaaminen.
 
Olen nyt alkanut käymään pyörällä töissä. Matkaa mulla on yhteen suuntaan 20 km. En ole samanpäivän aikana pyöräillyt molempiin suuntiin. Mutta kyllä sekin olis tarkoitus. Tänään aamulla poljin ekan kerran yövuorosta kotiin.
Kyllähän se vielä voimillle käy, ku on viimeks moista matkaa polkenut noin 20 vuotta sitten. Ja on vaan ollu sohvaperunana pitkään :LOL:
 
sauvakävely on intohimoni ja luonnossa metsässä liikuminen. Koiran kanssa teen päivittäin pakollisen 5km lenkin. Miehen kanssa myös käymme lavatansseissa, sepä onkin hyvää liikuntaa ja vaatii jo melkoista kuntoa.
Yritän syödä terveellisesti, mennä ajoissa nukkumaan.
 
Täällä maalla tulee kalastettua ja tähän aikaan etsin korvasieniä ja syksyllä sitten marja metsään jos maha ei kovasti ole edessä :)

Jos olisin töissä niin liikunta jäisi varmaan aika vähälle kun olen tietokone alalla ja tällä hetkellä väsymys on niin kova illasta.
 
Hei!
Minkä ikäisiä lapsia ja montako lasta teillä on? Miten saatte ajan riittämään? Mistä tingitte, yöunista? Itselläni 3 lasta , vanhimmat 5-vuotiaat. Yritän organisoida päiväohjelmaa uudelleen, koska huomaan, että kunto on tosi huono ja painoakin on kertynyt liikaa. Neuvoja, please.
 

Yhteistyössä