Miten hitsissä mä selitän järkevästi tuolle lapselle isän kymmenen päivän poissaolon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millipilli

Vieras
Poitsulla ikää 2v8kk ja isän ei tarvi olla kuin töissä (missä kyllä on paaaaaljon) niin poika kyselee missä isi on ja koska isi tulee. Nyt sitten mies on lähdössä kymmeneksi päiväksi kertausharjoituksiin. Miten ihmeessä mä saisin tolle lapselle selitettyä sen järkevästi...

Mä sanoisin että isi lähtee armeijaan.Mun tyttö 2v11kk kyselee paljon kaikesta ja kun sanon ihan suoraan että mikä asia on kyseessä niin tyttö on tyytyväinen mutta jos rupean selittämään ´lapsenmielisesti´niin kysyntää vaan yltyy.

Muoks.Voit sanoa että isi lähtee armeijaan ja tulee 10 päivän päästä takasin ja voitte laittaa vaikka ruksin aina kalenteriin kun päivä on mennyt.

Me ollaan selitetty kaikenlaisia poissaoloja joskus sanomalla että isi tai äiti on töissä tasi työmatkalla. Jos se on poissaolo, jonka lapsi 'ymmärtää' ja on rauhallinen sillä selityksellä, niin ei lapsen tarvitse tietää, että joku on kurssilla, kertausharjoituksissa, bändiharjoituksissa, hautaamassa etäistä setää yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Mä sanoisin että isi lähtee armeijaan.Mun tyttö 2v11kk kyselee paljon kaikesta ja kun sanon ihan suoraan että mikä asia on kyseessä niin tyttö on tyytyväinen mutta jos rupean selittämään ´lapsenmielisesti´niin kysyntää vaan yltyy.

Niin se täytyy tehdä joo... saa nähdä minkälainen kymmenen päivää meillä täällä on :whistle:

:hug:

Sama juttu. Ensin 5 päivää metsästysreissussa ja hetikohta perään 10 päivää kertausharjoituksissa.

Ei auta kun suoraan sanoa kun ei kerran mitään salailtavaa ole. Ja kestää kyselyt koska tulee ja montako yötä vielä :/

meillä lapset 5 ja 2.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
:hug:

Sama juttu. Ensin 5 päivää metsästysreissussa ja hetikohta perään 10 päivää kertausharjoituksissa.

Ei auta kun suoraan sanoa kun ei kerran mitään salailtavaa ole. Ja kestää kyselyt koska tulee ja montako yötä vielä :/

meillä lapset 5 ja 2.

Auts... ei oo kivaa teilläkään.

Meillä poika on kyllä tottunut siihen, että isi on paljon poissa kun on yrittäjä. Esim. tässä kuussa ennen kertseihin lähtöä miehellä ei oo yhtäkään vapaapäivää, mutta näkevät pojan kanssa sentään päivittäin.

Mun exällä kesti ryyppyputket aina 3-20päivää... sitä oliki kiva selittää lapselle. :/ Varsinkin kun ei ikinä tiennyt tuleeko muutaman päivän päästä vai kolmen viikon päästä.

Meillä iskä oli poissa 4 viikkoa kun nuorin oli juuri täyttänyt 2v. Sinnikkäästi se seisoi ekan viikon ikkunassa ja puheli "isi tekkee tuola hommii, iskä tulee kohta kotiin" mutta sitten oltiin viikonloppuna iskää kattomassa, ja tyttö tajus, että isi on kaukana, niin lakkas seisomasta ikkunassa ja odottamassa.
Mä en kyllä muista mitä mä sanoin, varmaan vaan että ei isi nyt ole hommissa, isi on vähän kauempana poissa.

Yhteistyössä