Miten hemmetissä te jaksatte ja ehditte harrastaa töitten jälkeen arkena?

• Viestiketjun aloittaja a-p-u-a
  • Ensimmäinen viesti
a-p-u-a
Menin itse vasta töihin 2vkoa sitten ja nyt jo tuntuu että voi vee mitä hommaa..Mitään ei ehdi tekemään viikolla,on jo ilta kun kotiin pääsee ja väsyttää aivan kamalasti..tänäänkin oli päivä,että ennen kuutta lähdin ja 5 maissa oltiin takasin kotona.Kun miehellä iltavuoro niin joudun autottomana hakemaan lapset,kävelemään yhteensä raskaiden kärryjen kanssa muutaman kilsan,kun olen päässyt bussilla ensin itse 10km matkan,tuun kotiin ja lapset kiukuttelee koko illan,itse voisin kaatua sänkyyn..Tää on kamalaa;( Tuntuu että elämä menee ohi.. Ihmettelen suuresti,miten joku jaksaa vielä harrastaa lasten kanssa töiden jälkeen..??Nytkin yritän saada lapsia yöpukuihin itku kurkussa,kun mikään ei suju..:(

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Siten, että hetimiten töiden loputtua lähdetään esim. luistelee, toinen vanhemmista voi sillä aikaa käydä vaikka kaupassa, kun toinen seisoo jään reunalla.
Mutta kun se toinen on iltavuorossa niin miten sitten..:/ Näää illat on peestä..Autoton äiti ja kolme pientä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siten, että hetimiten töiden loputtua lähdetään esim. luistelee, toinen vanhemmista voi sillä aikaa käydä vaikka kaupassa, kun toinen seisoo jään reunalla.
Mutta kun se toinen on iltavuorossa niin miten sitten..:/ Näää illat on peestä..Autoton äiti ja kolme pientä..
Juu, kyllä kun mies oli viikot reissuhommissa, niin se oli sitä, että yhtenä iltana oli pianotunti, toisena kaupassa käynti, kolmantena saunottiin jne. eli yksi asia per ilta. Yksin kun huushollia pyörittää niin on siinä enemmän hommaa, ja aikaa menee enemmän. Meilläkin on 2 koiraa, jotka pitää lisäksi huoltaa, eli kyllä ymmärrän sua hyvin. Mut jospa se helpottaa, kunhan pääset aluksi kiinni kunnolla taas työelämään. Ja muista, että otat sitten vaikka viikonloppuna tai isämn aamuvuoroviikolla itsellesi aikaa! =)

Kerttu-Kyllikki
No, olin mäki alussa tosi väsyny, ku menin töihin 100% työajalla. Siitä sitten pikkuhiljaa helpotti. Tyttönen käy kerran viikossa mummin kanssa uimassa, sillä aikaa mä käyn ite salilla. Piristää kummasti.:)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
No, olin mäki alussa tosi väsyny, ku menin töihin 100% työajalla. Siitä sitten pikkuhiljaa helpotti. Tyttönen käy kerran viikossa mummin kanssa uimassa, sillä aikaa mä käyn ite salilla. Piristää kummasti.:)
Oiskohan tää vaan sitten tätä alkuväsymystä vaan..Tuntuu hirveeltä ajatus,että se ois aina tämmöstä,ettei mitään voi tehdä viikolla muuta kuin käydä töissä ja kotitöitä..Hermot on pinnassa koko ajan..

hmm
Yh.n on liki mahdoton töiden lisäksi harrastaa!!! Jos ei sit sukulaiset asu lähellä ja ole aktiivisia hoitamaan :). Lisäksi minulla ei ole varaakaan. Eikä meillä harrasta lapsetkaan.En ehtisi viedä ja hakea,enkä jaksaisikaan ruoanlaiton ja kotitöiden lisäksi.
harrastakaa te muut vaan kun on se toinenkin vanhempi sinne luistinradan varrelle seisomaan.

Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Yh.n on liki mahdoton töiden lisäksi harrastaa!!! Jos ei sit sukulaiset asu lähellä ja ole aktiivisia hoitamaan :). Lisäksi minulla ei ole varaakaan. Eikä meillä harrasta lapsetkaan.En ehtisi viedä ja hakea,enkä jaksaisikaan ruoanlaiton ja kotitöiden lisäksi.
harrastakaa te muut vaan kun on se toinenkin vanhempi sinne luistinradan varrelle seisomaan.
Minä kyllä harrastin ja helppoa oli ja lapsetkin harrasti....hyvin ehdin tehdä työt, kotityöt ja ruuan, tai sitten mentiin ulos syömään.

Kerttu-Kyllikki
:hug:
Sulla ei varmaan oo helppoa.

kyllä mä vaan käyn treenaamassa 2x viikossa ja lapsi harrastaa ihan ilman sitä toistakin vanhempaa tässä kotona

en mitenkään.. tulen kotiin töistä puoli seitsemän joka ilta.. hyvä kun ehdin pari tuntia pitää tyttöjä hyvänä sohvalla, ja jonain päivinä ei sitäkään, kuten tänään kun ovat jo sängyssä.. alan olla kypsä jatkamaan opintoja syksyllä =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin minäkin. ja mies nytkin työreissullaan, tulee viikonlopuksi kotiin..
silti käyn yleensä 6krt/vko salilla, se vaan on sellanen mun henkireikäni jonne on päästävä =)

Yhteistyössä