Miten helvetissä nuori saa uuden verokortin, kun ei ole pankkitunnuksia eikä niitä saakaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
pankissa oli sanottu, että pitäisi olla ajokortti tai joku muu henkilöllisyystodistus. No ei ole, kun lapsi on 17, passia ei ole kun ei matkusteta. Eikä kuulemma auta vaikka vanhempi olisi mukana. Eli ei voi tulostaa verokorttia netissä kun ei ole pankkitunnuksia. Miten sen sitten saa kun ei täällä mitään verotoimistoa ole?

[QUOTE="qwer";28568780]Tuossahan nuo neuvot jo tuli, siis soittamalla tilaat.

Mutta: kyllä mun mielestä 17-vuotiaalla pitäisi olla oma henkilöllisyystodistus.[/QUOTE]

Samaa mieltä tuosta henkilöllisyystodistuksesta!

[QUOTE="vieras";28568757]pankissa oli sanottu, että pitäisi olla ajokortti tai joku muu henkilöllisyystodistus. No ei ole, kun lapsi on 17, passia ei ole kun ei matkusteta. Eikä kuulemma auta vaikka vanhempi olisi mukana. Eli ei voi tulostaa verokorttia netissä kun ei ole pankkitunnuksia. Miten sen sitten saa kun ei täällä mitään verotoimistoa ole?[/QUOTE]

Onko teillä puhelinta? Verotoimistoon voi ihan vaan soittaa ja pyytää kortin.

Muistan itsekkin, että olin teini-iässä pari kertaa vaikeuksissa, kun ei ollut mitään kuvallista henkilöllisyystodistusta. :/ Mutta tuntuuhan se tosi turhalta hankkia vaan sen takia, että sitä ehkä tarvii kerran tai kaksi jossain pankissa tai postissa esitellä. Varsinkin jos tarkoitus on hankkia ajokortti heti kun 18-vuotta tulee täyteen, niin en kyllä itsekään lähtisi enää 17-vuotiaalle muuta korttia hommaamaan ellei olisi pakko.

[QUOTE="vieras";28568757]passia ei ole kun ei matkusteta.[/QUOTE]
Passin voi hankkia vaikkei matkustelisikaan. Ja mistä tiedät haluaako se teini matkustaa vaikka neljän vuoden kuluttua.
Se passi on kuitenkin monipuolisin ja kätevin henkilöllisyystodistus jos ei ajokorttia ole. Passi on myös täysi-ikäiselle halvempi kuin henkilökortti.
Passin kanssa on myös nopeampi asioida, koska joissakin paikoissa henkilökorttia pyöritellään ihmeissään, kun se on suhteellisen harvinainen henkilöllisyystodistus.

Tässä nyt vain vaikuttaa että ap on tällainen perus inttäjä, eikä mikään ehdotettu ratkaisu käy, vaikka se olisi helpoin, halvin ja nopein.

Kannattaa ees kuvallinen kelakortti hommata, pääsee matkustamaan EU maissa, kun sinne ei pelkällä ajokortilla lähetäkkään!!

Kuvallinen Kela-kortti ei ole matkustusasiakirja. Eikä niitä enää myönnetä edes. Henkilökortilla voi matkustaa EU-maissa. Henkilökortti on hitusen passia halvempi ja on ajokortin kokoinen läkkärä, joka kulkee mukavasti lompakossa ex-tempore reissuja ajatellen.

Sen verokortin netistäkin ilman pankkitunnuksia. Kaikki tiedot vaan täytyy itse kirjoittaa..
Ja kyllä, olen sitä mieltä että oli lapsi minkäikäinen tahansa, jokin henkilöllisyystodistus on oltava!

Jos vaikka avaisit tilin, ei sitä palkkaa makseta vanhempien tilille vaan ihan oma tili pitää olla nuorella sitä varten ja sieltä sitten ne verkkopankkitunnukset, luultavasti palkkaa varten kuitenkin verokorttia ootte hakemassa...?

Kyllä mun 17v sai pankkitunnukset muutama viikko sitten, alaikäselle voi huoltaja hakee ne. Tottakai tarvitaan kummankin huoltajan allekirjoitus jos ei yh ole. Tytöllä on kyllä myös henkkari ja passi. Henkkari siksi että se mahtuu lompakkoon ja on aina mukana

Yhteistyössä