Miten hävitetään maa-ampiaisten pesä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko ne oikeasti ampiaisia, vai esim mantukimalaisia? Jos pesä ei ole sellaisessa paikassa että se on ihan pakko hävittää niin antaisin olla. Joku myrkky vois toimia tai sitten oon kuullu että kiehuvaa vettä kaadettu päälle, mutta ite en oo koittanu. Jotku on polttamallakin hävittäny. Itse en uskaltais ryhtyä moiseen hommaan. Mua juuri viikonloppuna pisti metsässä mantukimalaiset kun astuin niiden kotiin. 5 helvetillistä pistosta jotka kutisee viäkin ja on kamalan näkösiä, onneks ei ollu ampiaisia kumminkaan.

Onko ne oikeasti ampiaisia, vai esim mantukimalaisia? Jos pesä ei ole sellaisessa paikassa että se on ihan pakko hävittää niin antaisin olla. Joku myrkky vois toimia tai sitten oon kuullu että kiehuvaa vettä kaadettu päälle, mutta ite en oo koittanu. Jotku on polttamallakin hävittäny. Itse en uskaltais ryhtyä moiseen hommaan. Mua juuri viikonloppuna pisti metsässä mantukimalaiset kun astuin niiden kotiin. 5 helvetillistä pistosta jotka kutisee viäkin ja on kamalan näkösiä, onneks ei ollu ampiaisia kumminkaan.

On tuossa pation vieressä, elikkä aika pahassa paikassa, etenkin kun on vielä pari lasta ja koiriakin, niin pakko se on hävittää. Tulella en ala leikkimään, siinä voisi mennä koko talo.
Huomenna pitää mennä ostamaan myrkkyä ja pistää myrkyt perään, äsken tosin kävin kaatamassa kuumaa mäntysuopavettä koloon, kun sellaisen vinkin sain toisaalta.

itse etsin vastausta samaan kysymykseen. eilen netistä etsin vastauksia ja löysin sillaisen että kiehuvaa vettä ämpärillinen ja siihen kilo meri suolaa. ei kuulemma mikään elukka pesiydy siihen kohtaan enää sen jälkeen. meinaan kokeilla meillä kun on maa-ampiaisen pesä saunan terassin vieressä ja vähän kaikkea ollaan jo kokeiltu eikä vaan häviä.

[QUOTE="mie";26800479]itse etsin vastausta samaan kysymykseen. eilen netistä etsin vastauksia ja löysin sillaisen että kiehuvaa vettä ämpärillinen ja siihen kilo meri suolaa. ei kuulemma mikään elukka pesiydy siihen kohtaan enää sen jälkeen. meinaan kokeilla meillä kun on maa-ampiaisen pesä saunan terassin vieressä ja vähän kaikkea ollaan jo kokeiltu eikä vaan häviä.[/QUOTE]

Jos pesä kasvillisuuden joukossa, niin ei siinä enää mikään kasvakaan suolakäsittelyn jälkeen...ihan vaan välihuomautus :)

Minä voisin periaatteessa tuota suolahommelia kokeillakin, koska kyseisessä kohdassa ei tartte minkään kasvaakaan :) Pari kohtaa on myrkytetty ja heitetty hiekat päälle, mutta ovat tehneet uuden kulkureitin. Pesä on hankalasti yhden "kiinteän" pöydän alla, joten pöytä pitää nyt ensin purkaa ja sitten tehdä kunnon myrkytys.

Yhteistyössä