Miten hakea töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi ei

Vieras
Eli oon kahlannu läpi mol sivun työpaikka ilmot. Omalta paikkakunnaltani ei löydy mitään mihinkä mä voisin tutkinnollani hakea ja muihin sitten vaaditaan muita tutkintoja mitä mulla ei ole. Naapuri paikkakunnille en voi lähteä, matka on liian pitkä eikä minulla ole autoa. Lehdessä ei ikään ole mitään ilmoituksia mihin voi hakea mun ammatilla.

Tuntuu niin toivottomalta.. Poiskaan ei voida muuttaa kun just tänne ollaan muutettu.

Arvelin kyllä että täällä maalla on huonosti töitä mutta en kyllä ihan että näin huonosti.. :O

Läheskään kaikista työpaikoista ei ilmoiteta työkkärin sivuilla tai lehdissä. Meilläkin aloittaa uusi ihminen parin viikon päästä, vaikkei ole ollut mitään ilmoitusta avoimesta työpaikasta. Soittele tai lähetä avoimia hakemuksia alueesi yrityksiin.

no onko se sun tutkinto sellainen että periaatteessa voisit mennä johonkin yksityiseen firmaan töihin vai ootko tyyliin sossun täti?
lähetät avoimia työhakemuksia kaikkiin semmosiin yrityksiin, joissa uskot että voisit työskennellä, ja sitten soittelet jossain vaiheessa perään. joskus on tarvetta vaikkei oo ilmoitusta molliin laitettu, tai tarve voi pian ilmaantua, jolloin ehkä ajattelevat sinua

Hyviä paikkoja etsiä työpaikkailmoja on myös esim monster ja oikotie. Lisäksi näitä työnvälitysfirmoja on ihan miljoona. VMP, nordic, proffice jne. Sieltä vaan kattelemaan. Mä hain töitä n 5kk ja lopulta sain paikan. En tosin ihan omalta, koulutustavastaavalta alalta mutta insinöörin työ kuitenkin. Kannattaa kokeilla vaan kepillä jäätä ja laitella niitä hakuja vaikka koulutus ei ihan oliskaan just se haettu. Tsemiä, kyllä se onnistaa ku jaksaa aktiivisesti hakea!

Yhteistyössä