Miten H&M:lle palautetaan tavaraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja kaipaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja kaipaan

Vieras
Ekaa kertaa joudun nyt palauttamaan.
Housut jotka tilasin olivat väärää kokoa. Housuissa "irtolapussa"+paketissa luki että 92, mutta itse housujen merkissä että olisi kokoa 98. Ja kun kokeilin niitä 91cm jalkaan niin tippuhan ne päältä...
Eli täytän sen mukana tulleen palautuslappusen. Täytyykö palautuslähetyspakata siihen pussiin jossa vaatteet minulle tulikin vai voinko laittaa esim. kirjekuoreen ja lähettää? Entä voinko vaan tiputtaa housut postilaatikkoon vai täytyykö minun maksaa jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
mä oon lähettäny aina siinä samassa pussissa :wave:

ok. Se pussi vaan ehti jo repeytyä aika lailla... ja se lähestyskoodilappukin, joka siihen päälle oli liimattu meni moneen osaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Siinä samassa pussissa laitan menemään takaisin. Eikä tarvi itse maksaa, viet postiin vain.

Jos oot hakennut paketin postista niin sitten viet sen postiin, palautus aina samaan paikkaan mistä noutokin. Esim. minulle hm:n paketit tulee r-kioskille, eli ei niitä sillon voi postiin palauttaa!

Jos se osoitetarra kuuluu laittaa pussin päälle, niin miks siinä lukee osoitteena hm ruotsi? Ohjeissa lukee, jos tarra puuttuu, niin kirjoita osoite: joka on suomeen. Ja lukee etukäteen maksettu palautustarra. Häh en oo mitään maksanu. Help!

No vasta palautin, palautuslappu pussiin täytettynä, ja palautustarran liimasin eri puolelle pussia kuin mun osoite oli. En tiedä miten noi tarrat kuuluis laittaa, pitäiskö se oma tarra ottaa pois vai olla vierekkäin niin kuin Elloksella, ei ollut selviä ohjeita tuosta. Posti otti paketin vastaan, ei oo vielä tullut ilmoitusta että ois mennyt perille.

No vasta palautin, palautuslappu pussiin täytettynä, ja palautustarran liimasin eri puolelle pussia kuin mun osoite oli. En tiedä miten noi tarrat kuuluis laittaa, pitäiskö se oma tarra ottaa pois vai olla vierekkäin niin kuin Elloksella, ei ollut selviä ohjeita tuosta. Posti otti paketin vastaan, ei oo vielä tullut ilmoitusta että ois mennyt perille.
Jos palauttaa ja mukana valmis tarra niin liimataan siihen sinun osoitteen päälle. Koska siinä on lähettäjä esim juuri h&m ja käänteisesti sinä olet nyt lähettäjä joten posti ei voi muuten tietää kumpi on lähettäjä ja kumpi vastaanottaja jos tarrat on eri kohdissa.

Noista palautuksista, Postin ohjeissa pyydetään laittamaan mieluusti samalle puolelle, kunhan ruksaat vanhan osoitelapun yli. Jos tila ei riitä virallisella puolella, tarvitsee tarra kiinnittää toiselle puolelle. VANHAN TARRAN YLIRUKSAAMINEN ON AIKA TÄRKEÄÄ jolloin ei aiheuta sekaannuksia ;)

Palautustarrassa on paikka mistä palautus on lähtenyt liikkeelle, onhan samassa paketissa kuitenkin myös se alkuperäinen lähetyslappu jota EI KANNATA IKINÄIKINÄIKINÄ PEITTÄÄ!! :cautious:

Meeppä peittämään matkahuollon paketissa alkuperäinen lappu niin saat työntekijältä huutia :cautious:

Matkahuollon paketeissa palautustarra aina alkuperäisen viereen, mutta yliruksattuna. Koodia ei saa missään nimessä peittää, sillä palautukseen tarvitaan koodi alkuperäisestä lähetystarrasta :coffee:

Annas kun selvennän postitantan näkökulmasta ;)

Eli siis kun sä pakkaat sun lähetyksen palautuskortteineen ja menet sinne postille, menet kassalle ja sanot että Palauttasit tämän, jolloin postin virkailija aukaisee koneeltaan valikosta palautus (y)

Kun valikko aukeaa, virkailija kirjoittaa hakukenttään h&m ja valitsee sieltä sen h&m suomi - osoitteen, jolloin järjestelmä ottaa palautuskoodin ja yhdistää sen koneelta otettuihin osoitetietoihin (y)

Kun sitten pakettisi menee lajittelukeskukseen, siellä koneet lukevat sen koodin ja saavat tiedon, "tää paketti lähtee helsinkiin, tää turkuun, tää ulkomaille" jne. Ja lajittelu viettää paketit seuraavien käsittelypaikkojen kontteihin (y)

Yhteistyössä