Miten Facebookissa nämä kaveriehdotukset tulevat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "millla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"millla"

Vieras
Facebookissa on näitä kaveriehdotuksia, millä perusteella ne tulevat? Siis ymmärrän, jos kaverilistallani olevalla Sannalla on kaveri nimeltä Pekka ja tätä Pekkaa ehdotetaan myös minun kaverikseni. Mutta kun useaan kertaan eksäni isää ehdotetaan kaverikseni eikä hän varmasti ole kenenkään kaverini kaverina :D Käykö hän kurkkimassa profiiliani vai mitä? :)

Mulle on käynyt pari kertaa silleen että olen jonkun tutun, ei-kaverin, sivua käynyt kyyläämässä ja parin päivän jälkeen siitä tämä kyseinen ihminen laittaa mulle kaveripyynnön. Voi siis olla, että tuleekin sen perusteella jos on vieraillut profiilissa. Sama homma kun jos on vaikka tavannut jonkun ihmisen, niin kaveriehdotuksiin ilmestyy se henkilö vasta sen tapaamisen jälkeen. Tämän voisi perustella sillä että ko. henkilö on käynyt katsomassa profiilia. Joskushan mitään yhteistä ei ehdotuksilla ole, ei kavereita, ei kiinnostuksen kohteita taikka samaa paikkakuntaa.

Utselläni näkyy jatkuvasti miehen eksä kaveriehdotuksissa, jopa ennen ihmisiä joiden kanssa mulla on yli 60 yhteistä kaveria kun hänen kanssaan mulla on vain muutama yhteinen ystävä. Huomasin että kun mieheni kaverit kävivät tykkäilemässä kihlauksestamme, niin useat heistä näkyy nyt ensimmäisenä kaveriehdotuksissa vaikka yhteisiä kavereita ei olekaan juuri yhtään.

Taitaa eksä siis käydä kyttimässä mun profiiliani vähän väliä, sillä mitään muuta logiikkaa en keksi sille että kaverit joilla on jopa 64 yhteistä kaveria mun kanssa näkyvät ehdotuksissa vasta sellaisen jälkeen jolla on vain muutama yhteinen kaveri, ja jota en löytäisi mitään kautta itse facebookissa kun hän ei edes asu samalla paikkakunnalla.

Joskus mietin tuota logiikkaa myös kun poikaystävälle tulee kaveriehdotuksia hänen luokallaan olevista naisista. Jotka tuskin käyvät hänen sivujaan kyttäilemässä.

fb näyttää löytävän ehdotuksia useiden polkujen päästä eli voi olla kaverin kaverin kaveri tai jotain muuta. Sama paikkakunta joskus ollut, samalta paikkakunnalta paljon kavereita vaikkei kumpikaan edes asuisi siellä jne. Mulle tulee jopa sellaisia toistuvasti joita kukaan tuttu ei näytä tuntevan enkä itse tunne eivätkä varmastikaan käy profiiliani toistuvasti katsomassa, koska se ei ulkopuolisille eikä kaverin kavereillekaan näy. Eli fb jostain olettaa jonkun olevan hyvinkin tuttuni joidenkin todennäköisyyksien perusteella.

Ihan varmana liittyy tähän stalkkaamiseen jollain lailla, siis et jos oot käyny kattoo kyseisen henkilön sivua ja se sun ni varmasti heittää ehdotuksen. Ja puhelimesta numeroiden kautta ottaa myös mitä oon huamannu

Facebookissa on näitä kaveriehdotuksia, millä perusteella ne tulevat? Siis ymmärrän, jos kaverilistallani olevalla Sannalla on kaveri nimeltä Pekka ja tätä Pekkaa ehdotetaan myös minun kaverikseni. Mutta kun useaan kertaan eksäni isää ehdotetaan kaverikseni eikä hän varmasti ole kenenkään kaverini kaverina :D Käykö hän kurkkimassa profiiliani vai mitä? :)

Talvella tänä vuonna vasta liityin naamakirjaan, ja nyt vasta hiljattain tuli ekan kerran niitä, eli 2 kaveriehdotusta (ei siis se ehdotus että "saatat tuntea nämä ihmiset").

Niille kahdelle on yhteistä se, että me kuulutaan samaan suljettuun ryhmään ja molemmilla on 3 yhteistä kaveria mun kanssa.