Miten eskari-ikäinen oppisi englantia kotioloissa Suomessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meille tulee ensi kesäksi 8-vuotias tyttö, joka puhuu vain englantia. Mielestäni olisi todella mukavaa, jos eskari-ikäisemme osaisi heti alusta lähtien kommunikoida hänen kanssaan edes hieman englanniksi. Matkoilla pojalle on jokunen englanninkielinen sana/ilmaus tarttunut, mutta olisi kaikkien kannalta kivaa, jos hän oppisi lisää edes sanastoa. Mitenkähän se onnistuisi helposti? Tiedättekö, onko olemassa esim. joitakin englantia opettavia tietokonepelejä? Harkitsen sitäkin, että ostaisin ala-asteen englannin kirjoja ja oikein "opiskeltaisiin" niistä aina välillä. Englanninkielistä lasten sanakirjaa (kuvallista) poika tavailee mielellään. Lukea poika jo osaa, mutta tietenkin suomea vaan.

Löysin kaappini perukoilta semmoisen lasten englannin kielen sanakirjan, kuvakirjan. Eli etsi kirjastosta ja kirjakaupasta semmosia, ja käytte sitä läpi. Voit kirjoittaa pitkin asuntoa lappusia, joissa lukee suomeksi ja englanniksi se, mikä juttu kyseessä on, esim. jääkaappi, seinä, taulu, ovi jne jne... Eräs teki näin, en muista missä maassa ja mikä kansalaisuus mutta oppi sitä kautta.

englanninkieliset ohjelmat ja että vanhempi "opettaa"(kirjoitus/muisti harjoituksia)..näin meillä poika oppi arabian kielen ja aakkoset ja osaa ne myös itsenäisesti nyt kirjoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja english:
No ei mitäänn kirjoja ja opiskelua, kun leikkien ja pelejen avulla - mutta älä pety, jos lapses ei opikkaan niin helposti

Kyllähän mä tiedän, ettei oppiminen helppoa ole. Ja hankalinta oppimisessa on se, että minä itse olen liian laiska kertailemaan sanastoa pojan kanssa. Ajattelin, että jos löytyisi vaikka jokin kiva peli, josta poika innostuisi, se voisi pitää jo opittua sanastoa vähän ylläkin.

ap: educa merkkisellä sarjalla on aakkoset palapeli enkuksi..
löytyisiköhän kirjakaupasta semmoinen?
siinä opetellaan kirjaimet mutta samalla opetellaan eläimiä/esineitä niihin kirjaimiin liittyen

Meillä taapero on ollut 1v lähtien ihan koukussa The Wiggleseihin http://www.thewiggles.com jonka yks dvd saatiin australialaiselta kaverilta. Nyt niitä dvditä on neljä. Opettavaista ja simppeliä, laulun muodossa. Uskoisin, että olisi apua kielen oppimisessa. Meidän tyttö katsoo sitä hypnotisoituna, en tiedä sitten miten paljon ymmärtää kun on vasta 2v. Toistelee kyllä "Wake up, Jeff!" ym simppeliä sieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
ap: educa merkkisellä sarjalla on aakkoset palapeli enkuksi..
löytyisiköhän kirjakaupasta semmoinen?
siinä opetellaan kirjaimet mutta samalla opetellaan eläimiä/esineitä niihin kirjaimiin liittyen

Mun mielestä tuo on vähän vaikeampi juttu, kun poika ei kuitenkaan osaa ääntää lukemaansa :( Olisi hyvä, että poika myös kuulisi sanat oikein äännettyinä. Mutta kiitos kuitenkin!

Muistaakseni ainakin joskus oli tämmöinen Disneyn opi englantia Akun ja Mikin kanssa. Tää oli joskus 90-luvun puolivälissä tietysti. Nykypäivänä voi tietysti olla jo Cd-romppu versionakin. Kandee googlata toi, siis jos ei siitä ole uusittua painosta olemassa, niin joku saattais myydä omansa. Kuullut et lapset tykkää siitä ja siinä oli jotain 1000 sanaa per kirja ja kieliä oli ainakin neljä.

Onnea metsästykseen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Sanoisin, etta paras opettaja on se natiivipuhuja vieras kesalla

Tíetenkin on. Mutta lapset pääsisivät nopeammin yhdessä vauhtiin, kun pystyisivät heti tavatessaan kommunikoimaan muutenkin kuin käsillään :) Eli ensiapua tässä vaan ollaan hakemassa, ei mitään täydellistä kielitaitoa. :)

Yhteistyössä