Miten eroon yösyönneistä, poika 10 kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja trinity80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

trinity80

Uusi jäsen
28.04.2008
21
0
1
Poika jo lopettti yösyömiset n. 6-7 kk:n ikäisenä, mutta teki n. 1-2 kk sitten syömislakon muutamaksi viikoksi, ja aloitti uudelleen yösyömiset. Syö siis kerran yön aikana aamuyöstä. Nyt päivän syömiset taas maistuu, mutta tapa syödä yöllä jäi päälle. Eli miten päästä tästä tavasta eroon? Yöt on muutenkin tosi levottomia, joten olis ihana jos edes syömisestä pääsis eroon! Olen itse jo töissä, joten on tuntunut helpommalta vaan hakea se maitopullo, että pääsee itsekin vielä hetkeksi nukkumaan, kun että yrittää nukuttaa poikaa pitkiä aikoja. Jos hyviä vinkkejä löytyy, niin kaikki tervetulleita!

Huoliiko poika tuttia? Sitä vaan sitkeesti suuhun, kun heräilee. Ja jos ei jatka unia, tarjoa maidon sijasta vettä. Varmasti on teillä rankaa siellä, kun työt sulla alkaneet. Sitkeesti nyt oot antamatta sitä maitoa yöllä, uskoisin että aika pian poika tajuaa, että sitä maitoa ei vaan tule. Voimia sinne hirmusesti!! Vai herääkö oikeasti nälkäänsä? Annatko puuron ennen nukkumaan menoa? Ja miten muuten päivällä syö, 2 lämmintä ruokaa?

Kuinka monta tuntia vauva nukkuu ennen kuin herää maidolle?
Meillä kans poika 10½kk herää aamuyöstä syömään 04-06 aikaan, ja oon ihan satavarma, että vauvalla on silloin jo nälkä, joten en edes yritä päästä siitä aamuyön syönnistä eroon. Meillä kun syödään iltapuuro jo klo19, ja vauva menee nukkumaan siinä 19.30, niin on kuitenkin ollu jo aika pitkän pätkän syömättä siinä vaiheessa kun "kesken yön" maitoa saa. Meillä kun nukutaan yössä n.13h, niin se on vähän eri juttu, kellä yöunet kestää vaan 9-10h, niin sen ajan varmaan jo tämän ikäinen pärjääkin syömättä.

Tutti on pojalla käytössä, ja sitä joudun laittaan suuhun yleensä muutaman kerran yön aikana. Muuten poika nukahtaa tutin laitettuani heti uudelleen, mutta aamuyöstä herää ihan täysin, jolloin olen kyllä ensin jonkun aikaa koittanut nukuttaa tutin kanssa, mutta haen sitten maitoa, kun ei 10-15 minuutissa ole nukahtanut uudelleen. Poika menee nukkumaan klo 20-21 ja maitoa juo n. klo 3-5. Poika nukkuu n.11 tunnin unia.

minulla 10kk tyttö ja unikoulu menossa eli lopetin yösyötöt.hän saa puuron puol 8 aikaan illalla ja sit maitoo ennen nukkumaan menoa 21 aikaan.vettä yöllä jos tuntuu että janoinen.
maitoa saa sit 5 jälkeen aikasintaan.katsotaan nyt sit miten tää vieroitus onnistuu eli kauan menee.nyt ainakin kahdessa yössä jo rauhoittunut..eli on sit siitä yöstä nukkunut puol 7 aamulla heräämättä aikansa maitoa huudettuaan.
minä en keksi muuta keinoa kun että jos haluaa vierottaa niin kyllä se lapsi sitä asiaa itkee muutaman yön jos syömään on tottunut.

Mä lopetin yöimettämisen n. kuukausi sitten kun tyttö oli reilu 10kk. Päätin vaan olla antamatta. Huusi yhden yön. Ensin oli hyväntuulinen, hamusi rintaa. Ei saanut. Alkoi hermostua. Alkoi huutaa. Huusi ja huusi. Nukahti n. viideksi minuutiksi, huusi taas puolitoista tuntia. Sitten nukahti ja aamulla herättiin normaalisti. Sen jälkeen ei ole yöllä maitoa vaatinut :) Meillä meni siis kohtalaisen helposti vaikka kyllä se silloin yöllä tuntui tosi kurjalta...

tuntuuhan se kurjalta mutta tiedän vaan yhden lapsen joka lopetti yösyömisen itse 11kk iässä.kaikki muut ystäväni ovat lapsensa unikouluttaneet.
meillä nukuttiin viime yö heräämättä ja huutamatta.toivotaan että näin jatkuukin.3 yötä ja tällainen tulos =)

Yhteistyössä